کد خبر : ۲۲۱۶۶۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ ساعت ۱۷:۲۲


آقای استاندار! دو صد گفتار چون نیم کردار نیست!

استاندار خوزستان گفت:«سازمان آب و برق خوزستان باید جلوی کشاورزانی که برداشت غیر مجاز آب دارند و مانع رسیدن آب به زمین کشاورزانی که پول آب را پرداخت می کنند گرفته شود.»

 آقای استاندار! دو صد گفتار چون نیم کردار نیست!

انصارحزب الله دزفول: آقای استاندار! این برخورد که همیشه نقد است و هر زمانی که بخواهید و یا جدیت باشد می توانید اقدام کنید. این اقدام باید و لازم است که انجام شود؛ اما جناب استاندار، شما اگر توان دارید و یا می توانید جلوی بردن آبهای خوزستان از سرچشمه رودخانه ها بگیرید!

آقای شریعتی! شما اگر می توانید جلوی انتقال آب کارون و دز را  که خشکی تدریجی خوزستان را به همراه دارد و سبب مهاجرت اجباری و نا خواسته مردمان صبور این دیار مقاوم می شود را بگیرید.

نماینده ارشد دولت! همین 3 الی 4 روز پیش بود که معاون اول رئیس جمهور در سفرش به اصفهان، بر انتقال آب از سرچشمه کارون به فلات مرکزی تاکید کرد! این انتقال های پیاپی یعنی مرگ تدریجی کارون و طروات در خوزستان!

استاندار جان! این را چه کسی باید به بالادستی ها بگوید که خوزستان نیز آب کم دارد و آب نیاز دارد. خوزستانیهای هم نیاز به طروات و نشاط دارند که آب رکن اساسی طروات هر دیاری است.

مردم خوزستان نیز به وعده دولت امید، که شما نماینده ارشد آن در استان هستید، امید دارند؛ امیدی که روزبه روز دارد کم سو تر می شود

آقای استاندار! شما اگر می توانید جلوی خشک شدن تالابهای بزرگ خوزستان را که به بهانه نفت خشک شده اند را بگیرید!

آقای استاندار، جلوی سرشاخه های اصلی انتقال آب را بگیرید، که اگر وضعیت به این روال پیش رود، دیگر اساساً آبی نخواهد ماند که کشاورزی بخواهد با پول و یا بی پول آن را صرف مصارف شخصی خود کند.

یقیناً باید جلوی برداشتهای غیرقانونی از آبهای زیر زمینی گرفته شود! هرچند نباید مبنای کار پول باشد بلکه دلسوزی برای آینده خوزستان باشد؛ چرا که در برخی موارد افرادی با رانت و پارتی چاههای عمیق برای باغات و زمین های شخصی خود احداث می کنند، باغاتی که برای تفرج احداث شده است و با رانت  استخرهای آن پر از آب می شود.

مشکلات کشاورزی و به ویژه «آب» در خوزستان با شعار و سخنرانی های دستوری حل نخواهد شد، بلکه نیاز به عمل و مدیریت دلسوزانه  که چاشنی اصلی آن باید باشد، دارد؛ که سعدی شیرین سخن گفت:«دو صد کرده چون نیم گفتار نیست !

برچسب ها: انصارحزب الله دزفول استاندار خوزستان سازمان آب و برق خوزستان