کد خبر : ۲۲۰۸۴۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۰۳

انتقاد دادستان دزفول از ضعف در نظارتهای اصناف؛
کاسبين فاقد پروانه زیادی در بازار دزفول وجود دارد/ عملکرد ضعیف نهادهای مدنی شهرستان

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: اگر اصناف ما به صورت جدي بر بازار نظارت کنند شخص بازاری دچار بدهکاری و محکومیت و درنتیجه زندان نمی شوند در حالی که در دزفول بسیاری از کاسبين فاقد پروانه هستند.

 کاسبين فاقد پروانه زیادی در بازار دزفول وجود دارد/ عملکرد ضعیف نهادهای مدنی شهرستان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، احمد قهرمانی شامگاه چهارشنبه در ضیافت افطار و جشن گلریزان ستاد دیه ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور مسئولان و خیرین شهرستان های شمالی خوزستان درتالار پرن دزفول برگزار شد، اظهار کرد: مطابق با شواهد و تجربيات باید گفت که ریشه بسیاری از مسائلی که به زندان ختم می شود ناشی از عدم گذشت طرفین است به عنوان مثال دو راننده بخاطر سرعت کم و یا زیاد به یکدیگر اعتراض می کنند که طرف مقابل بجای بخشش وارد نزاع می شود.

وی بابیان اینکه اگر گذشت و بخشش در جامعه نهادینه شود ریشه بسیاری از جرائم منجر به زندان برطرف می شود ابراز امیدواری کرد که جامعه به سمتی برود که به جای جمع آوری پول برای آزاد سازی زندانیان، کمک های نقدی صرف ساخت مدرسه، بیمارستان، آزمایشگاه و امثال اینها شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول ضمن انتقاد از عدم فعالیت چشمگیر نهادهای مدنی در کشور گفت: بسیاری از افراد دلشان می خواهد همه مسائل را از کانال قضایی حل کنند درحالی که سیستم قضایی همواره تیز و برنده است که ذات سختی دارد و نتیجه آن برخورد با افراد و زندانی کردن آن ها است اما نهادهای مدنی مرحله قبل از برخورد هستند.

قهرمانی ادامه داد: نهاد های بیمه ای ما اگر فعالیت خوب و صد درصدی داشته باشند بسیاری از زندانیان دچار محکومیت نمی شوند.

وی تصریح کرد: اگر اصناف ما به صورت واقعی بر بازار نظارت کنند شخص بازاری دچار بدهکاری و محکومیت و درنتیجه زندان نمی شوند. در دزفول بسیاری از کاسبين  فاقد پروانه هستند در حالی که فعالیت در بازار و کاسبی اصول زیادی دارد و جای هرکسی نیست.

قهرمانی با تاکید براینکه اصناف شهرستان باید در نظارت بر روند بازار جدیت بیشتری داشته باشند و مسئولیت خودرا فراموش نکنند، عنوان کرد: فعالیت نهادهای مدنی در جامعه ما بشدت ضعیف است درحالی که در کشورهای پیشرفته نهادحاکميت ازسوی نهادهای مدنی مدیریت می شوند.

وی در ادامه نتیجه ورود و نظارت مستمر اصناف را کاهش جمعیت کيفري زندان دانست و افزود: اصناف باید به این مهم توجه کنند تا زندان را صرفا برای افرادی بگذاریم که مستحق حضور در زندان هستند چرا که جامعه شهرستان ما شایسته برخورداری از زندان چندهزار نفری نیست.

دادستان شهرستان دزفول خطاب به خيرين نیز بیان کرد: در امر خیر و کمک کردن نباید تعارف و رودربایستی کنیم چرا که موضوع مهم مشارکت در امر خیر است و کمک حتی میزان کم آن نیز نزد خداوند اجر بسیار زیادی دارد و می تواند باعث رفع گره افراد بسیار زیادی شود

برچسب ها: دادستان عمومی و انقلاب دزفول زندان احمد قهرمانی