کد خبر : ۲۲۰۸۰۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ساعت ۱۶:۲۱


اهالی روستای رزگه بخش شهیون دزفول از نبود جاده مناسب گله مندند

اهالی روستای رزگه از توابع بخش شهیون دزفول با گله مندی نسبت به وضعیت نامناسب جاده این روستا خواستار رسیدگی به این مشکل چند ساله شدند.

 اهالی روستای رزگه بخش شهیون دزفول از نبود جاده مناسب گله مندند

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) تعدادی از اهالی این روستا که روز یکشنبه در اعتراض به این مشکل در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه تجمع کرده بودند اظهار داشتند:نبود جاده مناسب ، اهالی این روستا را به تنگ آورده است.
یکی از اهالی روستای رزگه به نمایندگی از ساکنان این روستا به ایرنا گفت:از سه سال پیش زیر سازی این جاده حدودا یک کیلومتری انجام شده اما در هر بارندگی تخریب شده و این در حالی است که اقدامی برای ادامه عملیات آسفالت این جاده صورت نگرفته است.
وی افزود:جاده ارتباطی روستای رزگه از مسیر دریاچه دز بیش از 30 سال است که خاکی می باشد و از سه سال پیش تاکنون هیچ اقدامی برای آسفالت آن صورت نگرفته است.
این ساکن روستای رزگه ضمن انتقاد از این وضعیت که موجب اعتراض اهالی روستا شده است گفت:دانش آموزان ساکن در این روستا در روزهای بارندگی به دلیل شسته شده جاده و قطع ارتباط توان حضور در مدرسه را ندارند که این امر موجب ترک تحصیل برخی دانش آموزان این روستا شده است.
وی گفت:در ایام بارندگی تردد انسان با پای پیاده و تردد خودرو از این جاده غیرممکن است.
یکی دیگر از اهالی این روستا نیز گفت:هنگام بارندگی امکان تردد وسایل نقلیه از این جاده وجود ندارد و این امر به مشکلی جدی برای اهالی روستا تبدیل شده است .
بخشدار شهیون دزفول نیز در این خصوص گفت:به تازگی طرح هادی توسط فرمانداری و بنیاد مسکن دزفول در روستای رزگه اجرا شده و خیابانهای این روستا آسفالت شدند.
هوشنگ عبدالهی افزود:برای تکمیل جاده این روستا افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است که به محض تامین اعتبار انجام خواهد شد.
بخشدار شهیون دزفول اظهار کرد:موضوع مشکل جاده روستای رزگه در شورای برنامه ریزی شهرستان دزفول در شهریور ماه مطرح می شود که امیدواریم با تامین اعتبار این مشکل حل شود.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز گفت:در سالهای اخیر اهالی این روستا مطالبه ای مبنی بر آسفالت جاده روستا نداشته اند .
عبدالحسین پوررکنی افزود:اهالی روستای رزگه باید مشکل جاده روستای خود را به اطلاع مسوولان مربوطه می رساندند و در صورتی که اقدامی صورت نمی گرفت اقدام به برگزاری تجمع و اعتراض می کردند.
وی اظهار کرد:بهسازی و آسفالت جاده روستای رزگه به طول یک کیلومتر بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه در بر دارد که با تامین اعتبار نسبت به بهسازی و آسفالت جاده اقدام خواهد شد.
پوررکنی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه درخواستی از طرف شورا و اهالی این روستا در خصوص مشکل جاده روستای رزگه ارائه نشده است گفت:هفته گذشته نیز بهسازی معابر و آسفالت خیابانهای این روستا با صرف اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال انجام شد که از تلاش بنیاد مسکن در این خصوص تقدیر می شود.
روستای رزگه از توابع بخش شهیون دزفول حدود 100نفر جمعیت دارد و در 35 کیلومتری شهر دزفول واقع شده است.
بخش شهیون دزفول بیش از 200 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده است.

ایرنا

برچسب ها: معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول عبدالحسین پوررکنی بخشدار شهیون دزفول هوشنگ عبدالهی