کد خبر : ۲۲۲۲۴۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ ساعت ۱۴:۰۸

فرمانده نیروی انتظامی دزفول در نشست خبری آخرسال عنوان کرد؛
انهدام 10باند بزرگ سوداگران مرگ در دزفول در سال 95/ انهدام چندين باندسارقان خودرو و موبايل/ کاهش آمار سرقت ها با اقدامات پلیسی/ اعلام هشدارهای نوروزی پلیس دزفول

فرمانده نیروی انتظامی دزفول از انهدام 10 باندبزرگ سوداگران مرگ و کاهش آمار سرقت ها بااقدامات پلیسی در این شهرستان خبرداد.

 انهدام 10باند بزرگ سوداگران مرگ در دزفول در سال 95/ انهدام چندين باندسارقان خودرو و موبايل/ کاهش آمار سرقت ها با اقدامات پلیسی/ اعلام هشدارهای نوروزی پلیس دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، سرهنگ علی الهامی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری بااصحاب رسانه که با موضوع هشدارهای پلیسی آخرسال درمحل فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی دزفول همواره مرهون خون شهدا است و به لطف و عظمت همين خون توانسته  امنیت کلی را در سطح شهرستان حاکم کند.

وی افزود: نیروی انتظامی دزفول در سال 95 موفق شد تا با اقدامات به موقع و تلاش های شبانه روزی جرائم خشن را کاملا از بین ببرد و تنها با چندین مورد جرائم به عنف مواجه شدیم که متخلفان این جرائم نیز با اقدامات موثر شناسایی ، کشف و دستگیر شدند.

کاهش آمار سرقت ها در سال 95
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دزفول بابیان اینکه در جرائم عمومی نیز در سال 95 موفق به کنترل تمام سرقت ها شدیم، توضیح داد: با تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم انتظامی در سال 95 مانع از افزایش آمارسرقت ها در سطح شهرستان شديم و به تبع کشفیات و دستگیری های متعددی نیزدراین زمینه داشتیم که تاثیرمثبتی بر کنترل و کاهش آمار و افزایش عملکرد داشته است.

سرهنگ الهامی تصریح کرد: همین کاهش جرائم و اقدامات به موقع پلیسی باعث حاکم شدن امنیت روانی در سطح جامعه شهرستان شده و پلیس در همه مکان ها حضور داشته و درکنارمردم است.

عملکرد مثبت در اقدامات پیشگیرانه
وی باتاکیدبراینکه نیروی انتظامی دزفول در سال 95 در بحث پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه عملکرد بسيار قوی و زیادی داشته ، افزود: درسالهای گذشته مواردی از جمله سرقت خودرو ، موتورسیکلت و سرقت محتویات داخل خودروها از جمله بیشترین جرائم رخ داده در سطح شهرستان بوده اند که خوشبختانه درسال 95 این موارد همگى باکاهش مواجه شده اند ضمن اینکه در بحث سرقت از منازل نیزباهوشیاری پلیس و شهروندان با کاهش خوبی در دزفول مواجه بوده ایم.

به دام افتادن سارقان اینترنتی
فرمانده انتظامی دزفول در ادامه به برخی اقدامات این نهاد در طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: درطی مدت اخیرسارقان و مزاحمان اینترنتی متعددی باهوشیاری و دقت پلیس فتای دزفول به دام افتاده اند که لازم است شهروندان درنظرداشته باشندکه فضای مجازی یک فضای خصوصی نیست. مردم بایددرفضای مجازی از بکاربردن ادبیات نادرست و تهمت و توهین و افترا پرهیزکنند چراکه این موارد از چشم پلیس فتاپوشیده نیست.

سرهنگ الهامی از شناسایی و دستگیری چندین کلاهبردار و مزاحمان نوامیس درفضای مجازی توسط پلیس فتای دزفول خبرداد و گفت: ازطریق فضای مجازی همچنین موفق به شناسایی و دستگیری چندباندتوزیع مواد محترقه پیش از مراسم چهارشنبه سوری شدیم.

انهدام باند سارقان تلفن همراه
وی همچنین بااشاره به شناسایی و دستگیری یک باندحرفه ای سرقت تلفن همراه با اقدامات پلیسی کلانتری 11 دزفول اشاره کرد و افزود: تمامی افراد اين باندشناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند ضمن اینکه اموال سرقت شده نیز به مالکان عودت داده شد.

فرمانده نیروانتظامی دزفول در ادامه عنوان کرد: طی مدت گذشته بابررسی های بعمل آمده بایک کودک کمتر از 10 ساله مواجه شديم که اقدام به شکستن شیشه خودروها و سرقت محتویات داخل آنها می کرد، در بازجویی های بعمل آمده متوجه شدیم این کودک قربانی اعتیاد پدرزندانی خود و فرزند طلاق است که توسط عمه خود نگهداری شده و مشکلات رخ داده موجب لکنت زبان و تبدیل وی به فردی هنجارشکن شده است که این موضوع اهمیت تربیت و مسائل خانوادگی را در تعیین نقش فرد در جامعه نشان می دهد.

انهدام بیش از 10 باندبزرگ سوداگران مرگ در دزفول
سرهنگ الهامی بابیان اینکه در سال 95 موفق به شناسایی و انهدام بیش از 10 باندبزرگ  خریدوفروش مواد مخدر در سطح شهرستان شده ایم، افزود : هرچندنیروی انتظامی دزفول روزانه بین 8 الی 10 مورد عملیات شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان خرد موادمخدر را باهمکاری و تبادل افکارواطلاعات بسیج و اداره اطلاعات انجام می دهد. ضمن اینکه طرح جمع آوری معتادان خیابانی با همکاری اداره بهزیستی نیزدردستورکاراست.

دستگیری قاتل شرور در دزفول
وی بابیان اینکه تمامی جرائم خاص و به عنف درسال 95 شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده  اند، عنوان کرد: طی مدت اخیر یک باند 3 نفره که مرتکب سرقت از یک پیرزن و پیرمرد دریکی از شهرک های اطراف دزفول شده بودند را در کمتر از 72 ساعت پس از وقوع جرم شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده نیروانتظامی دزفول همچنین اظهارکرد: در 8 ماه گذشته ما با فردقاتل و شروری درسطح شهرستان مواجه بودیم که علاوه برقاتل بودن، اقدام به تیراندازی و توزیع مواد مخدر نیز می کرد.خوشبختانه با تبادل اطلاعات بین اداره آگاهی ، بسیج و اداره اطلاعات فردمذکور مورد رصد قرارگرفت و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی موفق به دستگیری این فرد دقیقا پیش از انجام یک جرم دیگرشدیم که این فرد تاکنون به 30 اتهام خود اعتراف کرده است.

شناسایی و انهدام باندسارقان مسلح خودرو
سرهنگ الهامی ازشناسایی و دستگیری باندمسلح سارقان خودرو خبرداد و افزود : باهمکاری اداره آگاهی شوش در کمتر از یک هفته و ظرف یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری این افراد شدیم که یکی از اعضای این باند در جریان عملیات به ضرب گلوله مجروح شد اما اکنون در اختیار ما است و تاكنون به 3 سرقت مسلحانه اعتراف کرده اند.

وی همچنین از شناسایی و انهدام یک باندسرقت خودرو با همکاری اداره آگاهی دزفول و شهرستان همجوار خبرداد و تصریح کرد: بادستگیری این باند نیز 15 خودروی مسروقه کشف شد.

سرهنگ الهامی بااشاره به دستگیری سارقان سیم برق با هشت فقره سرقت و شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به حمل و توزیع چک پول تقلبی می کردبا هفت فقره سابقه کیفری، اضافه کرد: درایام اخیربارصد درسطح شهر و به ویژه بازار کیف قاپ های متعددی نیزتوسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگير شده اند.

انهدام باند حمل کالای قاچاق در دزفول
فرمانده نیروانتظامی دزفول همچنین از شناسایی ودستگیری باند حمل کالای قاچاق با ارزش ریالی یک میلیارد ریال در دزفول خبرداد و گفت: اموال و کالاهای قاچاق این باند پس ازدستگیری ، کشف و ضبط شده و مجرمان به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ الهامی درادامه به بحث سرقت از منازل اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهروندان دزفولی جواهرات ، سکه ها و اموال گرانبهای خود را به راحتی در منزل و در دسترس سارقان قرار می دهند بگونه ای که در اکثرموارد سارقان منازل در دزفول به دلیل فراوانی صرفا اقدام به سرقت جواهرات و پول می کنند و کاری به دیگروسایل موجود در منزل ندارند بعنوان مثال طی چندروز گذشته سارقان با ورود به یک منزل اقدام به سرقت 200 سکه طلا از یک شهروند شده بودند در حالی که شهروندان باید اینگونه اموال خود را در صندوق امانات موجود در بانک ها به امانت بسپارند.

وی اینگونه سرقت هارا زنگ خطری برای شهروندان دزفولی دانست و ادامه داد: فقط پلیس وظيفه تامین امنیت جانی و مالی مردم را ندارد بلکه مردم خودشان نیزباید با هوشیاری و دقت عمل دراین زمینه اقدام کنند.

سرهنگ الهامی همچنین گفت: درچندوقت اخیر یک باند سرقت از منازل همواره وارد دزفول می شد و پس از سرقت از شهرستان متواری می شد، پلیس دزفول این باند را مورد رصد قرار داد که خوشبختانه ظرف 72 ساعت گذشته این باندسارقان هنگامی که درحال سرقت ازیک منزل بودند باهوشیاری دونفر از اعضای آن خانواده بویژه دامادآنها که سریعا موضوع را به اطلاع پلیس 110 رسانده بودو همچنین کمک گرفتن از همسایه ها باعث شد تا نیروهای پلیس دزفول نیز باحضور به موقع و سریع خود در محل یک نفراز اعضای این باند را دستگير و مابقی را نیزشناسایی کنند. این باند سارقان که متاسفانه اعضای آن کمتر از 20 سال سن دارند تاكنون به بیش از 30 فقره سرقت از منازل اعتراف کرده اند.

فرمانده نیروانتظامی دزفول در ادامه به موضوع تیراندازی درمراسمات شادی و عزا اشاره و عنوان کرد: نیروی انتظامی با همکاری اداره اطلاعات و سپاه شهرستان یک جامعه اطلاعاتی دراین زمینه تشکیل داده و اقدامات کنترلی زیادی بویژه در شهرهای اقماری دزفول انجام داده بگونه ای که در اکثرمراسمات عزا و بعضا شادی این مناطق، نیروهای ما برای اقدامات پیشگیرانه حضور دارند.

جمع آوری مقادیرزیاد سلاح های گرم در دزفول
سرهنگ الهامی بااشاره به جمع آوری تعداد بسیار زیادی سلاح و دستگیری افراد متخلف دراین زمینه ، بیان کرد: نیروی انتظامی دزفول در کناراقدامات سلبی خود بابرخی اقدامات ایجابی ازجمله سخنرانی های متعدد درمساجد، حسینیه ها و نشست با معتمدان محلی مناطق بویژه حاشیه ای درراستای فرهنگ سازی موفق به کاهش چشمگیر تیراندازی در مراسمات شادی و عزا در سطح شهرستان شده است.

وی حمل و نگهداری سلاح دربین برخی خانواده هارا یک معضل برشمرد و افزود : یک زمانی سلاح نیازبوداما امروزه بافراگیرشدن امنیت در جامعه حتی به نگهداری از سلاح دارای مجوز نیز نیازنیست اما متاسفانه به دلیل برخی اعتقادات خاص قومی و قبیله ای به ویژه درروستا ها و مناطق حاشیه ای دزفول فراوانی سلاح  وجود داردكه ما همواره در پی رفع این معضل هستیم.

هشدارهای پلیس درایام نوروز
فرمانده نیروانتظامی دزفول در ادامه باتوجه به فرارسيدن ایام نوروز به ارائه هشدارهای پلیسی پرداخت و گفت: شهروندانی که درایام نوروزقصدمسافرت دارند حتمابایدهمسایگان مورد اعتمادخودرا مطلع کنند تاباهوشیاری دراین زمینه بتوانندازاموال خود در زمان نبودن نگهداری کنند.

سرهنگ الهامی باتاکیدبراینکه شهروندان کلیدمنازل خود را در محل هایی نظیرجاکفشی، گوشه های دیوار ، زیرقالی و زیرگلدان پنهان نکنند، افزود: شهروندانی که در آپارتمان زندگی می کنندمراقب باشند و نسبت به صداهای مشکوک از جمله شکسته شدن شیشه و اشیا و به طور کلی صداهای خاص بی تفاوت نباشندچرا که امکان دارد این صداها شگردسارقان برای اطمینان از نبود افراد در ساختمان باشد.

وی بابیان اینکه شهروندان تمامی پنجره ها، هواکش ها و دیوارهای کوتاه راباید مجهز به حفاظ کنند، اضافه کرد: شهروندان باید مغزی درها را با محافظ بپوشانند و ازکلیدهای ریموت دار استفاده شود و حتی الامکان منازل و کوچه های خود را مجهز به دوربین مداربسته کنندچرا که این شیوه مدرن نقش بسیارخوبی در کنترل و کاهش سرقت ها و بالابردن ضریب امنیت دارد.

لزوم تعامل شهروندان باپلیس درایام نوروز
فرمانده نیروانتظامی دزفول باتاکیدبراینکه شهروندان در هنگام مسافرت جواهرات و اموال خود را به صندوق امانات بانک ها تحویل داده و در گاوصندوق و کمد منازل پنهان نکنند، عنوان کرد: مردم مراقب باشندتا عکس های سفر و تاریخ رفت و برگشت خود ازمسافرت را درفضای مجازی پخش نکنندچراکه سارقان ازاین موضوع سواستفاده خواهند کرد ضمن اینکه منازل خودرا برای مدت طولانی خالی ازسکنه نکنند و درصورت اجبارحتما اقدامات ایمنی را انجام دهند. ازسویی انتظار داریم شهروندان در ایام نوروز موارد مشکوک در خیابان ها و مناطق خود را به کلانتری محل اطلاع دهند.

سرهنگ الهامی بابیان اینکه رانندگان قبل از اقدام به سفر از ایمنی و سلامت خودروهای خود مطلع شوند و علاوه براقدام به بیمه کردن خودرو، تمامی مدارک خود را همراه داشته باشند، خواستار توقف آنها در پارکینگ های عمومی ، بستن کمربندایمنی و رعایت تمامی علائم و قوانين راهور در طول مسیرمسافرت توسط مردم شد.

وی همچنین بیان کرد: دربرخی مکان ها اینترنت رایگان توزیع می شود که دراین مواقع مسافران باید مراقب هکرهاباشند تا اطلاعات شخصی آنها مورد سواستفاده سودجویان و هکرهاقرارنگیرد.

سرهنگ الهامی همچنین گفت: مسافرانی که وارد دزفول می شوند سعی کنندبجای حمل مقدار زیاد پول از کارت های بانکی استفاده کنندتا ازاین نظر مشکلی رخ ندهد ضمن اینکه براساس ابلاغیه صادرشده تمامی شهروندان آگاه باشند که هرگونه اسباب کشی منزل در ایام نوروز ممنوع است و درصورتی که لازم باشدباید با کلانتری محل کاملا هماهنگ باشند.

وی گفت: به طورکلی سبزپوشان نیروی انتظامی دزفول با تمام توان آماده تامین امنیت مالی و جانی شهروندان، مسافران و راهیان نور دراين شهرستان هستند و با هرگونه بی نظمی و ناامنی برخورد قاطعانه خواهندکرد تا در این ایام خاطرات خوبی در ذهن مسافران نوروزی از دزفول باقی بماند.

فرمانده نیروانتظامی دزفول دربخش دیگری از صحبت های خود بابیان اینکه اصحاب رسانه نیزبایددرتامین امنیت روانی بانیروی انتظامی تعامل داشته باشند، گفت: پلیس هیچگاه باشادی و تفریح مخالف نیست اما قطعا با افرادی که به بهانه تفریح مخل نظم و امنیت جامعه و مزاحم آرامش شهروندان می شوندباقاطعیت برخورد خواهد کرد.

سرهنگ الهامی بابیان اینکه پلیس از مردم و برای مردم است، افزود : نیروی انتظامی دزفول بیدار است و سبزپوشان آن با تلاش شبانه روزی تمام موارد ناامنی و ناهنجاری را رصد می کنند و اجازه فرصت طلبی به مخلان امنیت را نداده و نخواهند داد و همواره زیر پرچم ولایت بوده و با تمام توان کمر همت را برای برخورد با ناامنی و برقراری آرامش مردم ولایت مدار دزفول  بسته اند.

سرهنگ الهامی با بیان اینکه امنیت کنونی کشور، مرهون خون شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و مدافعان حرم است، تاکید کرد: نیروی انتظامی دزفول از جان خود می گذرد تا نقش و سهم خودرا درراستای عمل به خواسته شهدا و رفع دغدغه های شهروندان برای تامین یک امنیت پایدار و فضای پر از آرامش ایفا کند و دراین زمینه نیز انتظار دارد تا شهروندان نیز پا به پای آنها نقش خود را در تامین و حفظ امنیت ایفاکنند.

وی درپایان از زحمات وتلاش های شبانه روزی تمام عوامل نیروی انتظامی دزفول در تمام بخش ها از جمله حفاظت اطلاعات، عقیدتی،سیاسی، پلیس پیشگیری ، موادمخدر، پلیس امنیت اخلاقی ، اماکن ، یگان های ویژه و امداد، پلیس آگاهی و راهنمایی و رانندگی تقدیر وتشکرکرد و افزود: تمامی این نیروهابااتحاد و ایمان و روحیه انقلابی توانسته اند درسال 95 عملکردارزشمند و قابل قبولی ازخوددر شهرستان دزفول به جای بگذارند که قطعا این راه در سال 96 نیزتداوم خواهد داشت.

برچسب ها: فرمانده نیروی انتظامی دزفول سرهنگ علی الهامی