کد خبر : ۲۲۱۸۴۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ ساعت ۱۰:۱۳

مدیرکل دادگستری خوزستان عنوان کرد
ورود 642 پرونده طلاق از ابتدای سال جاری تاکنون در دادگستری دزفول/ ثبت 2 هزار و 562 فقره سرقت در سامانه این شهرستان

مدیرکل دادگستری خوزستان از ورود 642 پرونده طلاق از ابتدای سال جاری تاکنون در دادگستری دزفول و ثبت 2 هزار و 562 فقره سرقت در سامانه دادگستری این شهرستان خبرداد.

 ورود 642 پرونده طلاق از ابتدای سال جاری تاکنون در دادگستری دزفول/ ثبت 2 هزار و 562 فقره سرقت در سامانه این شهرستان

 به گزارش خبرنگار شبکه خبری دزفول ( دز ان ان) فرهاد افشارنیا  ظهر امروز شنبه در آئین تودیع و  معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری دزفول در سالن اجتماعات شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:در 9 ماه گذشته از سال جاری تاکنون 500 بانو برای مطالبه مهریه خود به دادگستری دزفول مراجعه کرده اند.

وی افزود: دراین مدت همچنین پرونده 642 مورد طلاق نیز در این شهرستان گشوده شده که بیش از نیمی ازاین طلاق ها بصورت توافقی است که لازم است مصلحین و شورای حل اختلاف دزفول با ورود به این پرونده ها اجازه این فروپاشی را ندهند.

مدیرکل دادگستری خوزستان همچنین بابیان اینکه در سال جاری تاکنون 211 فقره شکایت آقایان برای درخواست تکمين همسرانشان در دزفول ثبت شده، گفت: بطور کلی حدود 900 پرونده در دادگستری دزفول مربوط به دعاوی خانوادگی است که این آمار درشهرستانی همانند دزفول نگران کننده است.

سرقت در رتبه نخست جرائم دزفول

افشارنيا سرقت را در رتبه نخست جرائم دزفول عنوان کرد و ادامه داد: این امر ناشی از وجود ظرفیت های عظیم و ثروت فراوان در دزفول است که منجر به مهاجرت از شهرستان ها و استان های مجاور به مناطق حاشیه ای دزفول می شود بگونه ای که در 9 ماه گذشته از سال جاری دو هزار و 563 فقره سرقت در دزفول ثبت شده ضمن اینکه باتوجه به وجود آمار خاموش و ساکت، باید 15 درصد دیگر نیز به این عدد اضافه کنیم.

دو هزار و 510 پرونده ضرب و جرح

وی پرونده های ضرب و جرح و پرونده های توهین و اهانت منجر به شکایت در دادگستری دزفول را نیز به ترتیب دو هزار و 510 و هزار و 193 فقره عنوان کرد و گفت:هزار و 664 فقره پرونده نیز مربوط به تخلفات رانندگی منجر به صدمه بدنی و هزار و 195 پرونده نیز برای رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی ثبت شده است.

مدیرکل دادگستری خوزستان در ادامه رئیس جدید دادگستری دزفول را فردی متعهد، متمدن، دارای تحصیلات عالیه، و ولایت مدار برشمرد و افزود: حجت الاسلام ابوهلال نیز در مدت حضور و خدمت خود در دزفول با اخلاص و سخت کوشی در بخش قضا و مدیریت خدمات شایان توجهی را از خود به یادگار گذاشتند.

افشار نیا همچنین به رئیس جدید دادگستری دزفول توصیه کرد: با توجه به طولانی بودن زمان دادرسی پرونده ها در دزفول، کوتاه کردن این زمان و تسریع در رسیدگی به پرونده ها را در اولویت کاری خود قرار دهد و نسبت به تعیین تکلیف پرونده های قدیمی باقی مانده در این دستگاه اقدام نماید.

رئیس دادگستری استان خوزستان در ادامه بر نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه های وابسته به دادگستری دزفول ،کارشناسان و وکلا که بخشی از خطای دادگاه متاثر از رفتار آنهاست تاکید کرد و گفت:با نظارت بیشتر نباید اجازه داد نظرهای وکلا و کارشناسان دادگاه را به سمت نادرست هدایت کند ، ضمن اینکه باید مراقب افراد کارچاق کن و دلال که خود را وابسته و دوست دستگاه قضایی معرفی می کنند بود.

افشار نیا همچنین خواستار شد: رئیس دادگستری و دادستان دزفول باید وقت عمده خود را برای شناسایی جرائم و تخلفات شاخص شهرستان بگذارند و در زمینه آسیب های اجتماعی با سازمان های فرهنگی و تبلیغاتی شهرستان همکاری مثبتی داشته باشند.


به گزارش دز ان ان، درپایان و با حضور اکثر مسئولان حاضر در این مراسم برروی جایگاه،  حکم محمديارممبيني به عنوان رئیس جدید دادگستری دزفول از زبان رئیس قوه قضائیه، قرائت شد و از زحمات حجت الاسلام صادق ابوهلال توسط بسیاری از مسئولان شهرستان دزفول از جمله شهردار،  رئیس شورای شهر، امام جمعه، فرماندار، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی با اهدای لوح ها و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

محمدیارممبيني پیش ازاین بعنوان رئیس دادگستری شهرستان ماهشهر مشغول به فعالیت بوده است .

حجت الاسلام ابوهلال نیز بعنوان قاضی و مستشار دادگاه تجدید نظر استان خوزستان معرفی شد.

برچسب ها: مدیرکل دادگستری خوزستان فرهاد افشارنیا