کد خبر : ۲۲۱۰۵۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ساعت ۰۱:۰۱

وزارت ارتباطات:
رجیستری موبایل عقب افتاد/ دارندگان آیفون نگران نباشند

وزارت ارتباطات اعلام کرد: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعا قبل از اجرای طرح اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

 رجیستری موبایل عقب افتاد/ دارندگان آیفون نگران نباشند

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، در پی انتشار برخی اخبار در خصوص اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از روز گذشته در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرایی شدن این طرح پس از هماهنگی لازم بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرایی خبر داد.

وزارت ارتباطات اعلام کرد: از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزات صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا تصمیم گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گرفت. در این جلسات مقرر شد که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجرایی شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات افزود: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعا قبل از اجرای طرح اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

این وزارتخانه درباره گوشی های خریداری شده توسط مردم قبل از اجرای نهایی طرح مذکور، اعلام کرد: برای تلفن های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی آید و محدودیت های مورد نظر طرح، شامل گوشی هایی می شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می شوند و جای نگرانی برای مردم ندارد.

این طرح با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات بی رغیر قانونی موبایل به داخل کشور صورت می گیرد و پس از آغاز اجرای طرح: در صورت ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی شود.

پیش از این یکی از مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده بود که با اجرای طرح رجیستری، گوشی های آیفون به دلیل آنکه به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده اند و کمپانی اپل نمایندگی رسمی در ایران ندارد، در شبکه مخابراتی کشور ثبت نخواهد شد و حتی گوشی هایی از این برند که هم اکنون در اختیار مردم قرار دارد نیز دیگر قابل استفاده نیست.

در همین حال دو روز گذشته نیز به دلیل جلوگیری از واردات آیفون به کشور، دو نمایندگی این برند موبایل در تهران پلمپ شد.

اما اطلاعیه وزارت ارتباطات نشان می دهد که طرح رجیستری تنها برای گوشی های جدیدی که قرار است وارد شبکه ارتباطی کشور شوند اجرا می شود و دارندگان آیفون نباید نگران قطع شدن ارتباط خود باشند.

مهر

برچسب ها: وزارت ارتباطات آیفون اپل رجیستری موبایل