کد خبر : ۲۲۰۱۹۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ ساعت ۰۵:۴۷

رئیس اداره محیط زیست دزفول خبر داد:
تخریب ۷۰ درصد از سایت گوزن زرد ایرانی درپی سیلاب دزفول

رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: تخریب ۷۰ تا ۸۰ درصد سایت گوزن زرد ایرانی و ایجاد خسارت به حرایم منطقه ای از جمله خسارت های ناشی از سیل به محیط زیست شهرستان دزفول است.

 تخریب ۷۰ درصد از سایت گوزن زرد ایرانی درپی سیلاب دزفول

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اظهار کرد: سیلابی که اخیرا در دزفول به وقوع پیوست برای محیط زیست این شهرستان فواید و خسارات زیادی در پی داشت.
وی با اشاره به بارش های قابل توجه در این شهرستان در زمان وقوع سیل افزود: این بارش ها برای اکوسیستم ها، آب های زیرزمینی، چاه ها و چشمه های آب و آبشارهای دزفول از ابعاد مختلفی حائز اهمیت بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین با بیان اینکه سیلاب خسارت هایی را نیز به طبیعت و زیستگاه های دزفول داشته، گفت: تخریب ۷۰ تا ۸۰ درصد سایت گوزن زرد ایرانی از جمله تخریب فنس های محدوده سایت گوزن زرد و ایجاد خسارت به حرایم منطقه ای از قبیل خاکریزها، چشمه ها و آبشخور های منطقه از  خسارت های این سیل به محیط زیست شهرستان دزفول بوده که البته تمام این خسارت ها با همکاری دستگاه ها قابل جبران است.
قلی نژاد با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت گوزن های زرد منطقه پس از وقوع سیلاب هستیم، عنوان کرد: از آنجایی که گوزن قدرت شناگری دارد بنابر این امکان تلف شدن آنها در هنگام سیلاب بسیار بعید است اما احتمالا تعدادی از آنها از محدوده سایت خارج شده باشند که بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.
وی تخریب مسیرهای دسترسی به جاده آبشار شوی را از دیگر خسارت های وارده به دزفول بر اثر سیلاب برشمرد و خواستار اقدامات لازم و فوری برای رفع این مشکل و بازسازی مسیر این آبشار شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین اظهار کرد: در اثر این سیلاب  خسارت های ناشی از فرسایش نیز گریبانگیر فسیل برد کژدم شده که لازم است برای مهار فرسایش و سیلاب های این دره اقدامات اساسی انجام شود تا در بارش های بعدی شاهد شکسته شدن فسیل برد کژدم منطقه سیلابی لنگرکوه نباشیم.

برچسب ها: اداره محیط زیست دزفول فرهاد قلی نژاد گوزن زرد سیل