کد خبر : ۲۲۰۲۷۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ساعت ۱۲:۰۳


در تعقیب قاتل فراری؛ از تهران تا دزفول

نوجوان ۱۷ ساله درحالی‌که وضعیت طبیعی نداشت، دست به جنایت زد و از تهران به دزفول گریخت اما سرانجام مأموران او را دستگیر کردند.

اين جنايت 23:30 اول اسفندماه سال گذشته در حوالي خيابان خاوران اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه چند پسر جوان بنا به دلايل نامعلومي با يكديگر درگير شده بودند و در اين بين يكي از آنها به نام فريبرز -19ساله- به‌دليل اصابت ضربه قمه به سرش به‌شدت مجروح شد و 2روز بعد روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.
به‌دنبال اين جنايت به دستور سيدسجاد منافي‌آذر، بازپرس دادسراي امور جنايي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تحقيقات گسترده‌اي را براي دستگيري قاتل آغاز كردند. در جريان بررسي‌ها يكي از دوستان مقتول گفت: من، فريبرز و يكي ديگر از دوستانم 3نفري سر كوچه ايستاده بوديم كه يكي از دوستان فريبرز به نام سجاد سوار بر موتورسيكلتش سر رسيد. جوان ديگري به نام بابك هم همراه او بود. او همه ما را تهديد كرد كه نبايد سركوچه بايستيم و سر اين موضوع فريبرز با او مشاجره كرد. اين ماجرا گذشت تا اينكه نيم ساعت بعد بابك همراه با 3پسر ديگر درحالي‌كه سوار بر 2موتورسيكلت بودند سراغ‌مان آمدند و با قمه و چاقو به سوي ما حمله كردند. ما هم از ترس فرار كرديم اما بابك با قمه ضربه‌اي به سر فريبرز زد و او را مجروح كرد.
با وجود اينكه هويت قاتل مشخص شده بود اما پليس هيچ اطلاعاتي درباره مخفيگاه وي نداشت. تنها كسي كه او را مي‌شناخت، سجاد بود. به همين دليل وي بازداشت شد و در اظهاراتش گفت: من دوست مشترك قاتل و مقتول هستم. شب حادثه درحالي‌كه بابك حالت طبيعي نداشت، او را سوار موتورسيكلتم كردم تا حالش بهتر شود. در بين راه براي احوالپرسي فريبرز رفتيم اما نزديك بود كه بابك با او درگير شود. به همين دليل از آنجا دور شديم ولي نيم‌ساعت بعد فهميدم كه بابك، فريبرز را به قتل رسانده است.
تجسس‌هاي افسران آگاهي در اين‌باره ادامه داشت تا اينكه روز 11ارديبهشت آنها به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد بابك به شهرستان دزفول گريخته و به‌طور پنهاني در آنجا زندگي مي‌كند. به اين ترتيب گروهي از مأموران با اخذ نيابت قضايي راهي مخفيگاه قاتل فراري شدند و او را بازداشت كردند.
متهم در جريان بازجويي‌هاي اوليه به قتل فريبرز اعتراف كرد و گفت: آن شب حالت عادي نداشتم و وقتي سراغ مقتول و دوستانش رفتم گفتم سر كوچه نايستيد اما فريبرز با من بگو مگو كرد. من هم نيم ساعت بعد با چند نفر از دوستانم سراغ او رفتم و درگير شدم. حالا هم از كاري كه كرده‌ام پشيمانم. براساس اين گزارش از آنجا كه متهم زير 18سال سن دارد، صبح ديروز بازپرس منافي آذر پرونده را با صدور قرار عدم‌صلاحيت براي رسيدگي به دادسراي ويژه اطفال فرستاد.

روزنامه همشهری

برچسب ها: قاتل فراری جنايت پليس آگاهي