کد خبر : ۲۲۲۲۸۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۱۶

با حضور معاون اول رئیس جمهور و دو تن از وزیران؛
فاز نخست کارخانه فولاد روهینا در دزفول به بهره برداری رسید

با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت، معدن و تجارت ، وزیر جهاد کشاورزی و چندتن دیگر از مسئولان فاز نخست کارخانه فولاد روهینای جنوب در دزفول به بهره برداری رسید.

 فاز نخست کارخانه فولاد روهینا در دزفول به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، شرکت فولاد روهینای جنوب در شهرستان دزفول با هدف تولید سالانه 450 هزار تن (در فاز اول)  ، محصولات کیفی فولادی در سال 1391 با سرمایه گذاری 35 میلیون یورو بصورت ارزی و 120 میلیارد تومان به صورت ریالی شروع به کارکرد.

ظرفیت این کارخانه در سه گام تا 1،5 میلیون تن افزایش خواهد یافت ، ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه 2 ساله تا حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.

فاز نخست این کارخانه عصرامروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیرجهاد کشاورزی ، استاندار خوزستان ، معاون سازمان محیط زیست و بسیاری از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

میزان اشتغالزایی این کارخانه در فازنخست افتتاح شده 214 نفر به صورت مستقيم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم است.

کارخانه فولاد روهینای جنوب در زمینی به مساحت 36 هکتار در فاصله 7 کیلومتری شهرستان دزفول به سمت شوشتر و درکنار بزرگراه بندرامام به تهران احداث شده است.

ظرفيت اسمی تولید دراین کارخانه سالیانه 450 هزار تن بوده که در فاز نخست افتتاح شده به تولید میلگردهای ساختمانی و صنعتی از سایز 8 الی 32 ساده و آجدار می پردازد.

با افتتاح این طرح ظرفیت تولید محصولات نورد شده فولادی در کشور به 39.5 میلیون تن می رسد.

کارخانه فولاد دزفول در تمام منطقه خاورمیانه بی نظیر بوده و تنها سه کارخانه مشابه آن در جهان از جمله آمریکا ساخته شده است.

خط تولید این کارخانه نیز استاندارد و ماشین آلات بکار رفته در ساخت آن از به روز ترین ابزار آلات پیشرفته در جهان است که توليدات خود را به سایرکشورها نیز صادر می کند.

طبق گفته رئیس هیئت مدیره کارخانه فولاد، فاز دوم این کارخانه نیز اكنون در پيشرفت 60 درصدی قرار دارد و تمامی ابزار و ماشين آلات آن وارد و نصب شده است.

به گزارش دز ان ان، اسحاق جهانگیری به همراه وزیران جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت عصر امروز چهارشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی و کشاورزی وارد دزفول شدند.

آنها پس از افتتاح کارخانه روغن کشی و کارخانه کمپوست در دزفول، فاز نخست خط تولید فولاد  را نیز بابرگزاری یک آيین به بهره برداری رساندند.

این مسئولان همچنین با بازدیداز بخش های مختلف این کارخانه عظیم در جریان ظرفیت و اشتغالزایی آن قرار گرفتند.

برچسب ها: شهرستان دزفول کارخانه فولاد روهینای جنوب اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور