کد خبر : ۲۲۰۱۵۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۲۳ ساعت ۰۲:۰۳

رئیس اداره حفاظت محیط­ زیست دزفول
آلودگی­‌های زیست محیطی شهرستان دزفول با جدیت پیگیری خواهد شد

وفق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت اقتصادی و غیر آن که موجبات آلودگی و تخریب محیط زیست را فراهم نماید ممنوع و غیر قانونی است.

 آلودگی­‌های زیست محیطی شهرستان دزفول با جدیت پیگیری خواهد شد

محیط زیست محیط زندگی و زیستن است که در آن حیات جریان دارد و وفق تعاریف علمی و قانونی از محیط زیست هر گونه پخش و پراکنش موارد خارجی به محیط­های پذیرنده نظیر آب، خاک و هوا که موجب برهم خوردن تعادل آن شده به طوری که مضر به حال انسان، گیاهان و جانوران و آثار و ابنیه باشد، آلودگی محیط زیست است. وفق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت اقتصادی و غیر آن که موجبات آلودگی و تخریب محیط زیست را فراهم نماید ممنوع و غیر قانونی است. امروزه گسترش زندگی شهر نشینی و گسترش تکنولوژی­های بهره برداری از طبیعت در جهت افزایش تولیدات و رفاه بیشتر بشر در محیط­های شهری باعث شده است انسان­‌های امروزی از طبیعت فاصله بیشتری گرفته و عدم توجه به اصول اکولوژی و محیط زیست، عوارض و پیامدهای فراوانی را به عنوان انواع آلودگی­ها بویژه آلودگی هوا، آلودگی صوتی و آلودگی آب در محیط­‌های شهری نصیب انسان امروزی نموده است؛ که حاصل آن بر هم زدن آرامش انسان و بیماری های متعدد است. بنابراین بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش و مدیریت آلاینده ها در محیط زیست یک ضرورت است.
شهرستان دزفول نیز به دلیل توسعه روز افزون و افزایش جمعیت در یک مرحله حساس تصمیم گیری زیست محیطی در راستای کاهش و مدیریت و بویژه پیش بینی راهکارهای مدیریت انواع آلاینده هاست که ضرورت دارد در نقشه راه توسعه شهرستان دزفول کلیه ارگان ها و سازمان های متولی و مسئول در جهت مدیریت انواع آلاینده ها همکاری و اقدامات لازم را مبذول نمایند؛ که در این بین سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه پیگیری و نظارت بر وضعیت محیط زیست شهروندان را بر عهده دارد.
به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان) “فرهاد ­قلی­‌نژاد” رئیس اداره حفاظت محیط­ زیست دزفول در خصوص وضعیت محیط ­زیست دزفول می گوید: شهرستان دزفول علاوه بر اهمیت بخش محیط­طبیعی آن، در بخش محیط زیست انسانی و پیگیری انواع آلاینده­ها بدلیل شاخص جمعیتی و روند توسعه، وضعیت حساس دارد و این مرحله در جهت تصمیم­گیری پیرامون نوع توسعه و فراهم سازی زیر ساخت­های لازم از اهمیت بالایی برخوردار و نیازمند همکاری و همیاری کلیه ارگان­ها و متولیان حوزه محیط­زیست و سلامت شهروندان است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول ضمن اشاره به انواع آلودگی­های محیط زیست در حوزه­های شهری می گوید: از انواع آلودگی­‌های شهری مهمترین آلودگی شهر دزفول آلودگی صوتی و آلودگی آب است و موضوع آلودگی هوای شهر دزفول نیازمند ارائه راهکارها و بویژه تدوین طرح کاهش و کنترل آلودگی هوای شهر دزفول برای سال های آینده است و آلودگی صوتی به دلیل تردد انواع خودرو­های سنگین و منابع متفرقه دیگر، شهروندان دزفول را آزار می دهد. آلودگی هوا حاصل از ریز گرد­ها نیز مانند سایر نقاط خوزستان از مهم ترین آلودگی­های شهرستان دزفول می­باشد و اداره حفاظت محیط زیست دزفول در سال۹۵ موضوع آلودگی­‌های محیط زیست را را با برنامه‌­ریزی لازم و تقاضای همکاری و همراهی سایر ارگان­ها نظیر شورای اسلامی شهر دزفول، شهرداری، آبفا و … پیگیری خواهد شد و گزارش پیگیری­ها و روند برطرف سازی مشکلات زیست محیطی شهروندان از طریق رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول زهکش سیاه منصور و وضعیت آلودگی‌­های زیست محیطی در شهر سیاه منصور و روستای بنوارشامی را بسیار نا مطلوب بر شمرد و کاهش و برطرف سازی آلودگی­‌ها را در مناطق مذکور از اولویت­های جدی اداره حفاظت محیط­زیست شهرستان دزفول در سال ۹۵ بر شمردند.

شایان ذکراست بهبود وضعیت محیط­زیست در راستای انجام وظایف کلیه ارگان‌­های مسئول و متولی تحقق خواهد یافت. جا دارد کلیه ارگان­‌ها و مسئولان تأثیر گذار بر محیط زیست همکاری لازم را در این خصوص مبذول نمایند.

برچسب ها: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول فرهاد ­قلی­‌نژاد دفول