کد خبر : ۲۲۱۳۱۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ ساعت ۲۲:۲۷

شهردار دزفول عنوان کرد؛
پیشرفت ۶۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح فتح المبین دزفول/ تداوم خدمت رسانی به مردم در اوج رکود اقتصادی

شهردار دزفول با اشاره به پیشرفت ۶۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح فتح المبین دزفول از تداوم خدمت رسانی این شهرداری در اوج رکود اقتصادی خبر داد.

 پیشرفت ۶۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح فتح المبین دزفول/ تداوم خدمت رسانی به مردم در اوج رکود اقتصادی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمدرضا کرمی نژاد عصر امروز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۱۷ پروژه خدماتی و عمرانی شهرداری دزفول که به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر با حضور مسئولان شهری در میدان بازسازی شده شیخ مرتضی انصاری برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این ۱۷ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری بالغ بر ۳۳۷ میلیارد ریال است.

وی افزود: بازسازی ۳۶ قطعه از پل شناور دزفول که در طغیان رودخانه دز به شدت آسیب دید، سه پل عابر پیاده، نوسازی میدان شیخ انصاری، زیرسازی و آسفالت معابر شهری، بازسازی ساحل شرقی و غربی رودخانه که در سیل به شدت آسیب دید، ساختمان آتش نشانی کوی آزادگان، بوستان های محلی ۱۲ فروردین و کوره میلیونی از جمله طرح هایی هستند که از سوی شهرداری دزفول اجرا شده و امروز به بهره برداری رسیدند.

شهردار دزفول با اشاره به شرایط اعتباری نامناسب شهرداری، یادآور شد: در چند سال گذشته هیچگونه اعتبار دولتی به شهرداری داده نشده و از سویی ساخت و سازهای سطح شهر که منبع درآمد شهرداری بوده اند به شدت کاهش یافته به طوریکه این رکود اقتصادی که گریبان مجموعه شهرداری را گرفته حتی در زمان جنگ نیز سابقه نداشته است.

کرمی نژاد ادامه داد: با وجود رکودی که در تمام شهرداری های کشور است اما شهرداری دزفول تاکنون اجازه نداده این مشکلات اعتباری خللی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد کنند و همواره با افتتاح پروژه های سنگین و عظیم درحال تامین رفاه شهروندان است.

پروژه های دهه فجر
وی از افتتاح ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه به مناسبت دهه فجر در دزفول خبرداد و گفت: پارک بانوان، کمربندی غرب و شرق، پل فلزی گاومیش آباد، آسفالت و زیرسازی خیابان های کوی زیباشهرو پیام نور، تعریض پل ایستگاه پمپاژ منطقه کور سبیلی و ۲ بانده کردن جاده شهیون از جمله این پروژه ها خواهند بود.

شهردار دزفول همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح فتح المبین را ۶۴ درصد عنوان کرد و افزود: در حال تکمیل قسمت های مختلف این پروژه عظیم ترافیکی در شمال خوزستان هستیم که بخشی از آنها در دهه فجر افتتاح خواهند شد و پیش بینی می شود تمام پروژه نیز تا نوروز ۹۶ به بهره برداری برسد.

کرمی نژاد در ادامه، از پایان عملیات ساخت آرامستان جدید با اعتباری چهار میلیارد ریالی تا اواخر سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه بزرگ و تجاری برج طاووس جدی تر از همیشه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت، تصریح کرد: پیمانکار این پروژه تجاری یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن در نظر گرفته که مجازات ارائه شده دال بر صحت این موضوع است.

شهردار دزفول با اشاره به اینکه ساختمان اداری شهرداری نیز در مرحله نازک کاری است، یادآور شد: پیگیری ها برای ادامه ساخت مجتمع تجاری قائم و مجتمع پارکینگ دروازه نیز در حال رسیدن به نتایج مطلوب است.

بهره برداری از سایت مشاغل مزاحم
کرمی نژاد همچنین با اشاره به آماده شدن ۳۰ هکتار از سایت مشاغل مزاحم، بیان کرد: در دهه فجر این طرح به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه به دنبال اخذ مجوز ۳۰ هکتار زمین دیگر برای افزایش مساحت سایت مشاغل مزاحم هستیم.

وی به پیگیری های نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی برای تعریض جاده شهرک محمدبن جعفر و انتقال محل میدان میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: میدان میوه تره بار دزفول مربوط به دهه ۵۰ است که ترافیک شدید و محل نامناسب آن موجب اعتراض ساکنان آن منطقه شده است که امیدوار هستیم در آینده نزدیک طرح جابه جایی این مکان به مرحله اجرا درآید.

شهردار دزفول در پایان، از پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانداری دزفول و نماینده شهرستان در مجلس به دلیل مساعدت های فراوان با شهرداری برای تامین بودجه های مختلف به منظور اجرای پروژه های شهری تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها: محمدرضا کرمی نژاد