کد خبر : ۲۲۱۱۱۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ساعت ۱۳:۳۴

سید حسن خمینی:
باید به اخلاق و تلاش، توجه ویژه‌ای داشته باشیم

یادگار امام راحل گفت: خاطرات بخش مهمی از تاریخ است و باید آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داد تا آیندگان راحت‌تر بتوانند به بخش‌های پنهان تاریخ مکتوب دسترسی داشته باشند.

 باید به اخلاق و تلاش، توجه ویژه‌ای داشته باشیم

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان) بنقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز چهارشنبه 13 مرداد در مراسم تقدیر و رونمایی از کتاب "عشق و تلاش"، خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حجتی کرمانی و همچنین کتاب "حکومتی بر اساس اخلاق"، اثر عبدالکریم بی‌آزار شیرازی که با همکاری معاونت فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه از دو کتاب ارزشمند رونمایی می‌شود و همچنین از مقاله‌ای که به نام امام راحل است، باید از گردآورندگان آن‌ها تشکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دایرةالمعارف بزرگ اسلامی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و جزو باقیات و صالحات محسوب می‌شود. من در این‌جا از صالحی امیری می‌خواهم که اگر مجموعه با مشکل مالی رو به رو است هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود چرا که هیچ مجموعه‌ای از فضای کشور این‌ چنین نمی‌تواند فرهنگ افراد جامعه را تعالی ببخشد و به این مقدار دانش عمومی را در جامعه بالا ببرد.

یادگار امام خمینی (ره) ادامه داد: حکومتی که امام راحل بنیان‌گذار آن بود بر اساس اخلاق و تلاش پایه‌گذاری شد و ما هم باید به این دو امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم. آیت‌الله حجتی کرمانی از مفاخر سیاسی و فرهنگی هستند و در این‌جا باید بگویم که جای تأسف دارد که با این بینش و سابقه‌ی سیاسی ایشان که عمر خود را صرف مبارزه کرده است و همواره ارزش‌های انقلاب مدنظر او بود به گونه‌ای دیگر با ایشان رفتار شد.

سیدحسن خمینی تأکید کرد: کتابی که ایشان تألیف کرده‌اند بسیار ارزشمند است و به ارزش‌های انقلاب از جمله آزادی، استقلال و سعادت این سرزمین و این مردم توجه ویژه‌ای داشته است و در لحظه‌ لحظه زندگی او این دغدغه‌ها موج می‌زند و خدا را شاکریم که توانستیم از این کتاب ارزشمند رونمایی کنیم.

وی اظهار کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌آزار شیرازی یکی از اندیشمندان اخلاق است و همواره به سعادت مردم می‌اندیشد. ایشان در کتاب خود به تقریب اشاره‌ای ویژه داشته است. امروز جامعه جهانی ما به نوعی گرفتار ستیزه‌جویی شده است و با انقلاب اسلامی، وحدت بین مذاهب اسلامی شکل گرفت. ما هم باید این امر را ادامه بدهیم.

یادگار امام راحل تصریح کرد: شک نکنید که امروز دل پیامبر(ص) از این فضاهایی که در جهان اسلام شکل گرفته است می‌شکند. جوامع اسلامی دردهایی عظیمی را تحمل می‌کند و چه مسائلی که به نام پیامبر(ص) بر جوامع اسلامی تحمیل نمی‌شود. ما خوشبختانه در جامعه کنونی امنیت داریم و باید قدر آن را بدانیم. سایر کشورهای اطراف ما از جمله سوریه، عراق، بحرین، یمن و غیره در جامعه اسلامی خود دچار یک تلاطم شده‌اند. در ابتدای پیروزی انقلاب، بزرگان و امام راحل و شاگردان ایشان به این امر اشاره کرده‌اند و ما هم باید توصیه‌های آن‌ها را جدی بگیریم.

سید حسن خمینی ادامه داد: مقاله‌ای که توسط آقای پاکت‌چین نگاشته شده، بسیار ارزشمند است. از طریق این فرهنگ افراد جامعه می‌توانند با مجموعه‌های علمی و فرهنگی ارزشمندی آشنا شوند. خاطرات بخش مهمی از تاریخ است و تمام آن‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند تا آیندگان راحت‌تر بتوانند به بخش‌های پنهان خاطرات مکتوب دسترسی داشته باشند. امیدواریم این جلسه و امثال این بزرگان بتوانند حرکتی در راستای تسریع غیرتحریفی تاریخ‌ انقلاب اسلامی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی، حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی، حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری، بجنوردی و علی کمساری از کتاب "عشق و تلاش" که جمع‌آوری خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی و همچنین از کتاب "حکومتی بر اساس اخلاق" اثر حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌آزار شیرازی رونمایی شد.

برچسب ها: سید حسن خمینی یادگار امام راحل