کد خبر : ۲۲۰۹۰۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ساعت ۱۴:۱۵

واکنش به نطق محمد حاجی خلف نایب رییس شورای شهر دزفول
دقت کنید تا از مردم کارت قرمز نگیرید!/ مردم چه میزان از عملکرد شما راضی هستند؟/آیا در کنار تشکیل کمیته هایی مانند تفتیش و نظارت، کمیته هایی جهت جذب سرمایه هم داشته اید؟

برخی با طرح موضوعات جنجالی و بعضا پوپولیستی سعی دارند نظر مخاطبان رسانه ها و شبکه های مجازی را معطوف خود کنند

 دقت کنید تا از مردم کارت قرمز نگیرید!/ مردم چه میزان از عملکرد شما راضی هستند؟/آیا در کنار تشکیل کمیته هایی مانند تفتیش و نظارت، کمیته هایی جهت جذب سرمایه هم داشته اید؟

با نزدیک شدن به ماه های پایانی دور چهارم شوراهاي اسلامي شهر و روستا جنب و جوش برخی نامزدها و نمایندگان کنونی جهت تبلیغات زود هنگام حضور درانتخابات سال آینده آغاز شده و بعضی از نمایندگان در بسترهای مختلف رسانه ایی و جوامع مجازی حضور پررنگ تری پیدا کرده اند.
برخی از اعضای شوراهای شهرهای بزرگ و کوچک با طرح موضوعات جنجالی و بعضا پوپولیستی و همچنین دخالت های بی جا در عزل و نصب مدیران شهرداری که بر اساس قانون از حیطه اختیارات شوراها خارج است، سعی دارند نظر مخاطبان رسانه ها و شبکه های مجازی را معطوف خود کنند و اکثر و شاید تمام این موضوعات جنجالی حول محور فعالیت شهرداران و شهرداریها می چرخد چون برای شوراهای شهر - که البته اسم شهر را یدک می کشد اما در عمل فقط شورای شهرداری هستند - چه دیواری کوتاهتر و بی دفاع تر از شهرداران و شهرداری ها!
البته نباید از نظر دور داشت که عملکرد شهرداران و شهرداری ها هم خالی از اشکال نیست و این حق قانونی برای شورا و دستگاه های نظارتی همیشه محفوظ است تا به اشکالات و تخلفات این مجموعه رسیدگی کرده و شهرداران موظف به پاسخگویی هستند

یکشنبه گذشته "محمد حاجی خلف" نایب رئیس و عضو شورای اسلامی شهر دزفول که پیش از این حضور چندانی در سانه ها نداشت در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني شورا به انتقادات بعضا تندی از شهردار و حتی برخی از همکاران خود در شورای شهر دزفول پرداخت.

حاجی خلف در بخشی از نطق خود به بدهکاری شهرداری و عدم پرداخت سه ماه حقوق عقب افتاده برخی پیمانکاران به کارگران و همچنین پرداخت ماهانه جریمه ده میلیارد ریالی شهرداری بابت وام دریافتی جهت پروژه قائم اشاره کرد حال در این فقره لازم به یادآوری است که یکی از وظایف شورای شهر دزفول علاوه بر نظارت بر امور شهردار و شهرداری چانه زنی با مسولان امر جهت تخصیص بودجه به شهرداری جهت انجام امورات جاری و پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی است، همانگونه که شورای سوم در زمان تصدی "محمدعلی دوایی فر" در این خصوص نمره قبولی گرفت و بارها در بحث تخصیص بودجه رایزنی های گسترده ایی با استان و مرکز انجام داد تا بتواند یاری رسان شهردار وقت باشد.
حال افکار عمومی منتظر آن است که ببینند نمایندگان آنها در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر دزفول چه میزان در خصوص جذب اعتبارات یاری رسان شهردار و مجموعه شهرداری بوده اند و با کدام مقامات ذی صلاح در این مقوله چانه زنی کرده اند تا بتوانند حداقل بودجه ایی جهت پرداخت به همین کارگرانی که اکنون داعیه دار دفاع از آنان هستند جذب نمایند؟
جناب حاجی خلف شما و دوستانتان در شورای شهر چه بیلان شاهکاری ارائه کرده اید؟! چقدر تلاش برای جذب اعتبار و راههای درآمدی جدید و مناسب ارائه نموده اید! از تخصص خود چقدر توانسته اید در مسیر پیشبرد اهداف شورا و شهرداری استفاده کنید!؟ جناب نایب رئیس! اینها بخشی از سوالاتی است که باید به مردم و افکار عمومی پاسخگو باشید!

در ادامه این عضو شورا به مسئله سوال و استیضاح شهردار اشاره کرده و مدعی شد، "عده ایی در داخل و خارج شورا سعی دارند این مسئله را بگونه ایی مطرح کنند که سوال کنندگان قصد دارند مانعی برای شهردار و کارهای عمرانی بوجود آورند" باتوجه به اینکه سوال از شهردار، استیضاح و حتی برکناری وی جز اختیارات قانونی شوراها است جا داشت نایب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول قدری شفاف تر سخن گفته و اعلام کند چه کسانی و با چه مجوزی در داخل و خارج شورا این حق قانونی شورا را می خواهند از این نهاد سلب کرده و سعی در القای این موضوع دارند که سوال و یا استیضاح شهردار جهت ایجاد مانع در مسیر وی و کارهای عمرانی است و اصلا چرا باید همچین شائبه ایی ایجاد شود که سوال کنندگان همچین قصدی را دنبال می کنند؟

بحث رای دادن به "محمدرضا کرمی نژاد" و انتخاب وی به عنوان شهردار دزفول در بدو شروع شورای چهارم موضوع دیگری بود که حاجی خلف در این نطق به آن اشاره کرده و اظهار کرده است که" وی به اتفاق دوستانش رای به صدارت کرمی نژاد جهت کسوت شهرداری دزفول داده اند ولی با وی عقد اخوت نبسته اند و از خطاهاي  او چشم پوشی نمی کنند" این امر نکته مثبتی است که شورا اجازه تخطی به شهردار و عدول وی از خطوط قرمز قانونی را نمی دهد. اما بازهم جاداشت حاجی خلف مشخص كند که او و دوستانش که اکنون قصد سوال و استیضاح شهردار را دارند دقیقا کدام تخلف فاحش و عدول از قانون و عمل بزرگ خلاف مصالح شهر را در عملکرد شهردار دیده اند که کمر همت به سوال از شهردار و استیضاح وی بسته اند؟ هر چه باشد اعضای محترم شورا نماینده مردم هستند و "دانستن حق مردم است" و باید وکلای آنها در شورا، حقایق را برای آنها به صورت شفاف بیان نمایند نه اینکه به سخن گفتن در لفافه و به صورت گنگ روی آورند.

جناب حاجی خلف، شما که اکنون سخن از استخدام بعضی از نزدیکان اعضای شورای شهر در شهرداری و زیاده خواهی برخی از این اعضا جهت انتصاب نزدیکانشان در پست های مدیریتی شهرداری می گویید چرا زمانی که این افراد که به گفته شما از نزدیکان اعضای شورا هستند به استخدام شهرداری درآمدند سخن نگفتید و یا حداقل اگر اعتراض کردید چرا در آن مقطع با رسانه ها در این خصوص مصاحبه نکرده و دست به افشاگری نزدید؟ حال چه اتفاقی افتاده که اینچنین به همکاران و برخی دوستان خود  اینگونه می تازید؟

در دلسوزی، پاکی و قانونمندی شورای شهر دزفول شکی نیست البته صفاتی را که نایب رئیس شورای شهر در وصف اعضای شورای شهر عنوان نمودند در کالبد تمامی مردم شریف دزفول و تمام انسانهای باشرافت وجود دارد اما اعضای محترم شورا با داشتن این صفات خوب که حالت عمومی دارند باید از پارامترهای بیشتری برخوردار باشند که مردم آنها را جهت حضور در شورا به عنوان وکلای خود انتخاب کرده اند که گویا بیان این ویژگی ها از لسان نایب رئیس شورا مغفول واقع شده است و باز هم جای این سوال باقیست که آیا آن عده از اعضای شورا که به گفته وی نزدیکان خود را در شهرداری استخدام کرده و عده ایی که به جای خدمت سعی در مطرح کردن خود در فضای مجازی دارند نیز در دایره دلسوزان، پاکان و قانونمداران قرار می گیرند یا خیر!؟

کاش جناب حاجی خلف که به قطب بندی شورا به دو طیف مخالفین و موافقین شهردار اشاره کرده است مشخص می فرمود چرا کسانی که با رای خود مسبب انتخاب کرمی نژاد به عنوان شهردار دزفول شدند اکنون تبدیل به مخالف وی شده و بالعکس مخالفان حضور وی به موافقانش بدل شده اند و آیا واقعا مخالفان شهردار، اکنون در شورا در اکثریت هستند یا خیر!؟

حاجی خلف با انتقاد از بازسازی ساحل رودخانه دز پس از سیل 26 فروردین امسال گفت:" سیل اواخر فروردین که موجب تخریب بخش اعظمی از ساحل رودخانه دز شد فرصتی طلایی جهت تدوین طرح جامه ساحل دز را فراهم آورد و شهردار علارغم اعلام کتبی شورا مبنی بر عدم بازسازی ساحل رودخانه تا زمان تدوین طرح جامع ساحل، اقدام به برخی ساخت و سازها و بازسازی ساحل نمود."
جناب نایب رئیس محترم شورا جهت استحضار حضرتعالی، سالهاست که در خصوص ساماندهی ساحل رودخانه دز و تدوین طرح جامعی در این خصوص بحث های متعدد فرهنگی، عمرانی و محیط زیستی مطرح می شود و بجز جلساتی که گاه و بیگاه در این خصوص تشکیل می شود تاکنون اقدام ملموسی چندانی انجام نشده است و مشخص نیست با توجه به مشکلات متعددی که در مسیر تدوین این طرح وجود دارد، تدوین آن چقدر بطول خواهد انجامید و نمی توان در آستانه فصل تابستان مردم دزفول را از تنها تفریح غالب خود که حضور در ساحل رودخانه سرزمین مادری با همین امکانات اندك است، محروم کرد تا شما و دوستانتان سر صبر سلانه سلانه به تدوین این طرح بپردازید.

شایسته است اکنون که دزفول مانند سنوات گذشته با بی مهری و بی توجهی عده ایی از مسولان استانی و حتی شهری روبرو است، برخی اعضای محترم شورای اسلامی شهر دزفول بجای اظهار نظرهای جنجالی در نطق ها و مصاحبه های مطبوعاتی  که مطرح کردن آنها گره ای از مشکلات دزفول باز نمی کند با مشاوره اصولی با کارشناسان امر در پی ارائه راهکارهای اساسی و اجرایی کردن آنها  برای حل معضلات عدیده شهر باشند و در کنار تشکیل کمیته هایی مانند تفتیش و نظارت، کمیته هایی جهت جذب سرمایه با مشاوره با کارشناسان تشکیل دهند تا شاید بدین طرق بتوانند به توسعه شهری کمک کنند.

امید است اعضای شورای اسلامی شهر دزفول که همگی فرزندان این دیار هستند فارغ از اختلاف سلایق و دیدگاهای سیاسی و فرهنگی که امری طبیعی است، با اتحاد و همدلی که از منویات مقام معظم رهبری است دوشادوش مردم و سایر مسولان در مسیر توسعه دزفول مظلوم گام بردارند، مواظب باشیم تا خدای ناکرده مورد استیضاح و دریافت کارت قرمز از سوی مردم فهیم دزفول قرار نگیریم!

برچسب ها: محمد حاجی خلف شورای شهر دزفول شهرداری دزفول استیضاح شهردار دزفول استیضاح شهردار