کد خبر : ۲۲۱۸۴۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ ساعت ۰۵:۲۳

مدیرگروه بیماری های غيرواگير علوم پزشکی دزفول
67 درصد فوتی های سال 94 دزفول بر اثر بیماری های غيرواگير بوده است /شیوع بیماری در دزفول افزایش یافته

مدیرگروه بیماری های غيرواگير دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 67 درصد فوتی های سال 94 در دزفول بر اثر بیماری های غيرواگير بوده است.

 67 درصد فوتی های سال 94 دزفول بر اثر بیماری های غيرواگير بوده است /شیوع بیماری در دزفول افزایش یافته

به گزارش خبرنگار دز خبر(دز ان ان)، "محمدعلی شفیعی" پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول، اظهار کرد: در 20 الی 30 سال گذشته شایع ترین علت مرگ و میر مربوط به بیماری های واگیر همانند سرخک، سرخچه و وبا بود.

وی افزود: اما امروزه به مدد پیشرفت علم پزشکی و وجود دکترهای متخصص این بیماری های واگیردار تا حد زیادی ریشه کن و یا کنترل شده اند.

مدیر گروه بیماری های غيرواگيردانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: به دلیل رشد زندگی شهر نشینی، تحرک کم بدن انسانها، مصرف غذاهای پرکالري، پرچرب و پرنمک و موارد این چنینی موجب وقوع بیماری ها، ناتوانی و مرگ و میر در جامعه شده است.

شفیعی ادامه داد: امروز 4 گروه قلبی و عروقی، دیابت، بیماری های مزمن تنفسی و سرطان ها از شایع ترین عوامل مرگ و میر در جامعه هستند.

وی گفت: به همین دلیل 70 درصد افرادی که در بیمارستان های دزفول بستری می شوند یا از این 4 مشکل برخوردار هستند و یا به عوارض آنها دچار شده اند.

افزایش شیوع بیماری ها در دزفول
مدیرگروه بیماری های غيرواگيردانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید براينکه بیماری های غيرواگير در دزفول روبه افزایش است، عنوان کرد: درسال گذشته مجموعا هزار و 775 فرد در شهرستان دزفول فوت کرده اند که ازاین تعداد 822 نفر معادل 46 درصد مربوط به بیماری های غيرواگيرقلبي و عروقی است.

شفیعی بیان کرد: 264 مورد معادل 14 درصد ازاین مرگ و میرها مربوط به انواع سرطان ها، 45 نفر مربوط به دیابت و مرگ دودرصد دیگر معادل 45 نفر نیز مربوط به بیماری های تنفسی بوده است.

وی هشدار داد: به طور کلی 67 درصد از فوتی های سال 94 در شهرستان دزفول ناشی از بیماری های غيرواگير بوده که اگر مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی را نیز به این آمار اضافه کنیم مجموع درصد فوتی های سال گذشته شهرستان بر اثر بیماری های مذکور فوت کرده اند.

شفیعی همچنین نسبت به افزایش آمار عرضه و استفاده از قلیان در دزفول بویژه رواج آن  بین خانم ها نیز هشدار داد و خواستار توجه دستگاه های مربوطه شهرستان به این معضلات بهداشتی شد.

برچسب ها: محمد علی شفیعی دانشگاه پزشکی دزفول