کد خبر : ۲۲۰۸۴۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ساعت ۱۴:۵۰

استاندار سابق خوزستان:
بازنشسته نشده‌ام/باید مجسمه من را از طلا بسازند/دیوان عدالت اداری هم حق مخالفت با تردد خودروهای اروندی را ندارد

استاندار سابق خوزستان در مراسم تودیع خود با اشاره به اینکه بازنشسته نشده است، گفت: باید مجسمه من را از طلا بسازند و نصب کنند چون اقدامات من برای خدمت به مردم بوده است.

 بازنشسته نشده‌ام/باید مجسمه من را از طلا بسازند/دیوان عدالت اداری هم حق مخالفت با تردد خودروهای اروندی را ندارد

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، عبدالحسین مقتدایی صبح امروز در مراسم تودیع خود با حضور قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: باید دست به دست هم بدهیم و استان را بسازیم. شعار و دعوا، قطعا راه به جایی نمی برد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ به رژیم سابق با آن همه خرابکاری فرصت داد که بساطش را جمع کند ولی به من فقط ۱۰ دقیقه فرصت دادند.

تردد خودروهای اروندی قانونی است
استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه لازم است چند خبر به مردم بدهم، افزود: برای تردد خودروهای پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تاکنون ۶ نوبت به دادگاه رفته ام و کسی که از قانون سر رشته ای ندارد مسبب این کار است ولی هر بار تبرئه شدم. اولین قاضی شعبه یکم دادسرا حکم بر برائت و منع تعقیب داد و باز هم نظر دادند برای بازنگری بعد به شعبه ۱۱ ارجاع دادند و باز هم مجددا منع تعقیب زدند، تمام کسانی که در سیستم اجرایی و بازرسی هستند بدانند که تردد خودروهای پلاک اروند قانونی است و دیوان عدالت اداری هم به استناد قانون حق ورود به آن را ندارد.

مقتدایی ادامه داد: طرح توسعه پایدار استان خوزستان که مصوب شورای عالی امنیت کشور است این اختیار را داده است که در خصوص تردد خودروهای اروندی تصمیم گیری کنم. هیچ مسئولی حق ندارد برای خارج از محدوده خود نسخه بپیچد و هیچ منطقه آزادی نباید خودش را با خوزستان مقایسه کند و طرح توسعه پایدار همه جانبه برای خوزستان تعریف کردند که فقط این استان آن طرح را دارد.

وی بیان کرد: مبادلات مرزی هم باعث شد که با دخالت وزیر صنعت، دادگاهی شویم. در دادگاه گفتند این حق استاندار است و کار شما در راستای فرمایشات رهبری است و شما کار مطلوبی انجام داده اید.

بازنشسته نشدم
مقتدایی با اینکه برخلاف نظر وزارت کشور من بازنشسته نشده ام، گفت: من یک آذر بازنشسته می شوم و اینکه گفتند بازنشسته شده است، صحت ندارد. گفتم هفت ماه مرخصی دارم و اگر قصد دارید اقدام کنید ولی به جای وزیر کشور، یک وزیر دیگر روی نامه من اقدام کرد.

استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه برکناری من توسط شخص رئیس جمهور صورت گرفت، بیان کرد: وزیر کشور ۳۰ ماه از من حمایت کرد و به هیچ وجه بحث برکناری من توسط ایشان صورت نگرفت. من بهترین خدمات را از سوی دولت در خوزستان اجرا کردم و بهترین نمونه آن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان است که برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می کند.

مقتدایی بیان کرد: یک و سال و نیم است که پدرخوانده ها بیخ گوش رئیس جمهور نشسته اند که مقتدایی باید برود. همان هایی که اژدهای اقتصادی بودند و بر گنج های این استان چنبره زدند و من با پای خود روی گردن آنها زدم. آنها با دمشان دور من پیچیدند ولی برای مبارزه باید قدرت باشد.

وی ادامه داد: اگر در مسائل خارجی بهترین فرد ظریف است من هم می گویم باید مجسمه من را از طلا بسازند و نصب کنند چون اقدامات من برای خدمت به مردم بوده است.

مقتدایی با بیان اینکه اگر من چهار حکم جابه جایی زدم، در استان هایی ۱۰ حکم صادر شد ، بیان کرد: نه استعفا دادم، نه قهر کردم، نه بازنشسته ام و برای همین هم به عنوان یک «متخصص سزارین سیاسی» کاری کردم که استان خوزستان به عنوان مادری مظلوم دچار مشکل نشود و بچه هم خیلی زود به دنیا بیایند.

مهر

برچسب ها: استاندار خوزستان عبدالحسین مقتدایی تردد خودروهای اروند