کد خبر : ۲۲۰۱۲۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ ساعت ۰۸:۰۸

فرماندار دزفول خواستار شد:
لزوم استفاده از نام مشاهیر دزفول در نامگذاری خیابان ها

فرماندار دزفول گفت: دزفول در دوره های مختلف از مشاهیر و شخصیت های برجسته زیادی برخوردار بوده که نیاز است در نامگذاری خیابان ها و میدان های جدید شهرستان از نام آنها استفاده شود.

 لزوم استفاده از نام مشاهیر دزفول در نامگذاری خیابان ها

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب الله آصفی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای نظارت بر نامگذاری خیابان ها، میادین و معابر دزفول که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از خیابان های دزفول نام شهیدان با خط کوچک در پائین نام اصلی آن خیابان نوشته شده است در حالی که به دلیل جا افتادن عنوان درشت تر در ذهن مردم آن محله ها، از نام شهید برای دادن آدرس و امثال آن استفاده نمی شود.

وی افزود: این کار قطعا موجب بی حرمتی به نام شهدا خواهد شد؛ بنابراین نیاز است که  اسامی این خیابان ها که تعداد آنها در دزفول بسیار زیاد است ساماندهی شوند به گونه ای که از این زمان به بعد در نامگذاری خیابان ها یا از نام شهید به صورت اختصاصی استفاده شود و یا دیگر نام در نظر گرفته شده در تابلوی خیابان نوشته شود تا با این کار سردرگمی نیز صورت نگیرد.

فرماندار دزفول همچنین با بیان اینکه دزفول همواره درطول تاریخ از مشاهیر ارزشی و نام آور بسیار زیادی برخوردار بوده است، گفت: بهتر است در زمان تعیین نام خیابان ها و معابر دزفول علاوه بر نام شهیدان بلند آوازه شهرستان از اسامی مشاهیر و شخصیت های طراز اول دزفول نیز به صورت اختصاصی استفاده شود تا هم نام آنها زنده بماند و هم اینکه این کار ارزشمند در دزفول تداوم داشته باشد.

آصفی ادامه داد: متاسفانه در دزفول در طی سال های اخیر به این موضوع توجه خاصی نشده در حالی که از نظر فرهنگی این امر یک اقدام کاملا واجب است ضمن اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی و کشاورزی دزفول، بهتر است از نام گل و گیاهان و دیگر موارد مخصوص به دزفول که در کشور زبانزد هستند نیز استفاده شود که لازم است شورای شهر و شورای نظارت برنامگذاری خیابان ها و معابر به این مهم توجه کنند.

به گزارش دز ان ان، در این جلسه که با حضور فرماندار، نماینده شهرداری، رئیس بنیاد شهید، رئیس شورای شهر شهرستان و بخشدار چغامیش برگزار شد، نام برخی خیابان و میادین جدید دزفول تعیین و نسبت به تغییر اسامی برخی خیابان ها مطابق با موارد قانونی اقدام شد.


برچسب ها: نامگذاری خیابان ها فرماندار دزفول دزفول حبیب الله آصفی