کد خبر : ۲۲۲۰۷۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت ۱۸:۱۰

هشدار رئیس آبفا دزفول در خصوص تبلیغات خرید تصفیه آب خانگی در دزفول؛
آب شرب دزفول هیچ نیازی به دستگاه تصفیه خانگی ندارد/ این دستگاه موجب پوکی استخوان و اختلالات گوارشی می شود/ تشریح پروژه ها و طرح های آبفا

رئیس آبفای دزفول در خصوص تبلیغات خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در دزفول و عوارض آن به شهروندان هشدار داد.

 آب شرب دزفول هیچ نیازی به دستگاه تصفیه خانگی ندارد/ این دستگاه موجب پوکی استخوان و اختلالات گوارشی می شود/ تشریح پروژه ها و طرح های آبفا

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، جمال الدین برفر عصر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل تصفیه خانه شمال دزفول برگزار شد، اظهار کرد: آبفای دزفول صرفا شهر دزفول و دو شهر اقماری سیاه منصور و شمس آباد و روستاهای حدفاصل این مناطق تا دزفول را تحت پوشش قرار می دهد چرا که سایرشهرهای اقماری از جمله صفی آباد، میانرود و سالند دارای تاسیسات آبی مستقلی هستند.

وی بابیان اینکه ۷۸۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شهری در دزفول است، افزود: درحال حاضر ۱۰۷ هزار انشعاب آب آشامیدنی برای مشترکان تجاری، صنعتی و خانگی در دزفول فعال است ضمن اینکه ۳۴ هزار انشعاب فاضلاب نیز وجود دارد.

رئیس آبفای دزفول درخصوص پروژه های دردستور کار این اداره توضیح داد: نخستین و بزرگترین پروژه، طرح جامع آبرسانی است که در اختیار سازمان آب و برق خوزستان است.

واگذاری طرح جامع به بخش خصوصی
برفر تصریح کرد: این طرح بزرگ شامل تامین و انتقال آب است یعنی چاه هایی که در منطقه زیباشهر حفاری می شوند خطوط انتقال این آب چاه ها به تصفیه خانه شمال وارد و سپس عملیات انتقال آب به آزادگان انجام می شود، احداث ۸۰ هزار مترمکعب مخزن بتنی و سه ایستگاه پمپاژ آب همگی در این طرح جامع قرار دارند که پس از تکمیل توسط سازمان آب و برق به اداره آبفای دزفول تحویل داده می شود.

وی اضافه کرد: البته با تدابیر و سیاست های در نظر گرفته شده هر بخش و قسمتی که از طرح جامع آبرسانی تکمیل می شود قابل بهره برداری برای استفاده شهروندان است. به طور کلی ۶۰ درصد تامین آب دزفول باید از منابع زیرزمینی باشد که چاه ها حفر شده اند و ۴۰ درصد مابقی نیز باید از منابع آب سطحی همانند رودخانه باید تامین شود که در آینده باید تصفیه خانه ای در این خصوص راه اندازی شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری دزفول درادامه از پیگیری و تلاش برای واگذاری طرح جامع آبرسانی دزفول به بخش خصوصی خبرداد.

برفر دومین پروژه در دستور کار این اداره را طرح توسعه و اصلاح شبکه های آبی برشمرد و گفت: شبکه هایی که در مدار قرار دارند هرچند سال به دلیل افزایش جمعیت و فرسودگی باید اصلاح شوند که با توجه به اینکه توسعه شبکه آب نیز به ساخت و سازها و تقاضای مردم بستگی دارد این امر در دزفول به خوبی انجام می شود.

پیشرفت در بخش فاضلاب شهری
وی طرح شبکه های جمع آوری فاضلاب، انشعابات فاضلاب را نیز از برنامه های مربوط به بخش فاضلاب دانست و افزود: تصفیه خانه فاضلاب دزفول درسال ۹۲ افتتاح شد و در مدار قرار دارد که ورودی آن درطول شبانه روز ۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب از مناطق مختلف شهری است.

رئیس آبفای دزفول عنوان کرد: آبفای دزفول از زمان تاسیس خود در سال ۷۲ تا سال ۹۱ تنها ۱۰۳ کیلومتر شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب یعنی ۱۳ هزار انشعاب داشت اما از مهرماه سال ۹۱ تا یک و نیم سال بعد از این تاریخ تعداد انشعابات فاضلاب شهری دزفول به ۳۴ هزار انشعاب و شبکه جمع آوری و انتقال آن نیز به ۲۲۰ کیلومتر افزایش یافت که جای خوشحالی دارد.

رفع کمبود آب جاده شوشتر
برفر همچنین درادامه توسعه ۲۲ کیلومتر از شبکه آب،  نصب ۳ هزار و ۷۰ انشعاب آب و ۸۳۷ فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح ۲ کیلومتر از شبکه آبرسانی، رفع ۲۴۷ مورد از اتفاقات شبکه آب که منجر به قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق می شد، دو هزار و ۵۹۷ مورد تعمیرات انشعابات فاضلاب، ۵ هزار و ۲۶۰ مورد شکستگی و تعمیرات انشعابات آب و شست و شوی ۲۹۰ کیلومتر از شبکه را از جمله اقدامات و عملکرد آبفای دزفول در ۹ ماهه گذشته سال ۹۵ عنوان کرد.

وی  اظهار کرد: در چند وقت گذشته کمبود آب در جاده شوشتر و شهرک صنعتی شماره ۲ بویژه در فصل تابستان بسیار بحرانی و موجب اختلال در بخش صنایع دزفول شده بود که بامدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته یک چاه با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان حفرشد و  افت فشار جاده شوشتر و مشکل افت فشار و قطعی آب مناطق کوی مدرس، ولی آباد، کلولی، مهاجرین، سیاه منصور و شهرک های صنعتی برطرف شد.

مدیرآبفای دزفول اصلاح و بازسازی دو هزار و ۵۰۰ انشعاب آب در کوی آزادگان و مهرشهر از نظر کیفیت و افزایش شبکه و بهسازی شبکه آب این مناطق و منطقه زیباشهر را از دیگر اقدامات مهم انجام شده توسط آبفای دزفول برشمرد و افزود:طی سالهای گذشته پروژه انتقال و توزیع آب در پایگاه چهارم شکاری دزفول اجرا شده بود اما انشعابی نصب نشده بود که آبفا با همکاری پایگاه به تامین اعتبار دراین زمینه پرداخت و اکنون هزار انشعاب در پایگاه چهارم شکاری به شبکه آب شهری متصل شده ضمن اینکه از پروژه انتقال و توزیع آب در این منطقه ۲۰ درصد باقیمانده است.

آزمایشگاه فاضلاب بهره برداری می شود
برفر درادامه دزفول را تنهاشهر برخوردار از آزمایشگاه آب در شمال خوزستان برشمرد و گفت: آزمایشگاه تخصصی ویژه فاضلاب نیز در دزفول تجهیز شده که در انتظار بهره برداری توسط مسئولان است.

وی درخصوص تبلیغات و شایعات اخیردر دزفول مبنی بر لزوم خرید و نصب دستگاه های تصفیه آب خانگی هشدارداد: این تبلیغات شایعاتی بیش نیست و به هیچ عنوان ازسوی ما تایید نمی شود چرا که دستگاه های تصفیه آب خانگی باعث حذف کلیه املاح و کلسیم موجود در آب  می شود ضمن اینکه موجب بروز اختلالات گوارشی و در دراز مدت موجب بروز پوکی استخوان درافراد استفاده کننده می شود.

برفر تاکید کرد: آب دزفول به هیچ عنوان نیاز به دستگاه تصفیه خانگی ندارد و شهروندان دزفولی به هیچ عنوان نسبت به خرید این دستگاه تصفیه کننده اقدام نکنند‌.

وی درخصوص انشعابات آب غیرمجازدردزفول نیز گفت: به دلیل افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و نبود آمادگی برای توسعه شبکه آب طبیعتا انشعابات غیرمجاز آب و فاضلابی در دزفول نصب می شود که آبفای دزفول همواره این متخلفات را شناسایی می کند و با اخطار قطع انشعاب آنهارا وادار به پرداخت جریمه و هزینه مربوطه و قانونی می کند.

مدیر آبفا دزفول همچنین با بیان اینکه همه دستگاه ها، نهادها و شهروندان باید درراستای مصرف بهینه آب همکاری و مشارکت کنند، افزود: همواره در این خصوص تعامل خوبی با آموزش وپرورش دزفول  داشته ایم ضمن اینکه در چندروز گذشته نیز جشنواره نخستین واژه آب در یک مدرسه ابتدایی در دزفول برگزار شد که تداوم این برنامه ها قطعا کارساز خواهد بود.

برفر در پایان تاکید کرد: همه باید بدانند که آب یک منبع لایزال نیست و رو به نقصان است که اگر در حفظ و نگهداری و مصرف بهینه منابع آبی اهتمام نکنیم زیان های جزران ناپذیری به ما وارد خواهد شد ضمن اینکه کاهش بسیار محسوس بارش باران در کشور نسبت به سال گذشته زنگ خطر برای لزوم مصرف بهینه آب در حوزه صنعت، تجارت و خانگی است که مردم و مسئولان باید به این امر توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

تصاویری از بازدید اصحاب رسانه از تصفیه خانه شمال دزفول در ذیل آمده است.

برچسب ها: مدیر آب و فاضلاب شهری دزفول جمال الدین برفر