کد خبر : ۲۲۱۴۲۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ ساعت ۱۸:۲۹

با حضور مسئولان کشوری و استاني؛
عملیات احداث بیمارستان 400 تخت خوابه در دزفول آغاز شد

با حضور مسئولان کشوری و استاني کلنگ احداث بیمارستان آموزشی و درمانی 400 تخت خوابه "يازهرا" در دزفول به زمین زده شد.

 عملیات احداث بیمارستان 400 تخت خوابه در دزفول آغاز شد

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، عصر امروز پنجشنبه آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان آموزشی و درمانی "يازهرا" با حضور سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس بنیاد برکت، نماینده دزفول در مجلس، امام جمعه و فرماندار و سایر مسئولان شهرستان دزفول برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این آیین که در محل سالن غدیر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حضور وزیر بهداشت در دزفول پیشنهاد ساخت این بیمارستان را با وی مطرح شد که با پیگیری های نماینده دزفول در مجلس و انجام اقدامات کارشناسی، ساخت بیمارستان 400 تخت خوابه در دزفول تایید شد.

یوسف پريدار با اشاره به موانع مالی پیش روی این طرح، افزود: پس از پیگیری های فراوان و برگزاری جلسات با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در فروردین ماه سال جاری تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و درمان، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان کشور درراستای احداث این بیمارستان منعقد شد.

وی عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه نیمی از اعتبار ساخت این بیمارستان توسط وزارت بهداشت، 25 درصد ازسوی بنیاد برکت و 25 درصد نیز ازسوی بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه مقرر شده این بیمارستان با زیربنای 40 هزار مترمربع و در 7 طبقه شامل 3 طبقه زیرزمین ساخته شود، گفت: فاز اول بزرگترین بیمارستان شمال خوزستان با 27 هزار مترمربع و 271  تخت تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پريدار مدت زمان احداث و تکمیل این بیمارستان را 4 الی 5 سال برشمرد و افزود: ظرفیت اولیه این بیمارستان 400 تخت است اما تا 550 تخت بیمارستانی توسعه خواهد یافت ضمن اینکه در کنار این بیمارستان، آشپزخانه، رخت شور خانه، هتل، منازل پزشکان، پارکینگ و یک سالن ورزشی مجهز نیز تدارک دیده خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه این بیمارستان آموزشی و درمانی شامل 16 تخت سی سی یو، 32 تخت آی سی یو، 8 تخت مراقبت ویژه، 18 تخت عمل، 3 تخت ارائه خدمات و 40 تخت تحت نظر اورژانس خواهد بود، گفت: این بیمارستان در محل بیمارستان قبلی "يازهراي دزفول" احداث خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درپایان با بیان اینکه اعتبار این پروژه بیش از 200 میلیارد تومان است از مساعدت های فراوان محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، سید علی صدرالسادات معاون توسعه منابع وزارت بهداشت ، بنیاد مستضعفان و عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس برای تامین اعتبارات و مجوزات احداث این بیمارستان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش دز ان ان، پس از این آیین، مسئولان با حضور در محل بیمارستان قبلی "یا زهرا"  حضور یافته و کلنگ احداث این بیمارستان آموزشی و درمانی جدید و مجهز با بیش از 400 تخت توسط محمد مخبر و امام جمعه دزفول به زمین زده شد.

برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیمارستان 400 تخت خوابه