کد خبر : ۲۲۰۲۱۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ساعت ۰۷:۲۳

فرماندار ویژه دزفول:
هنرستان های دزفول در زمینه های تخصصی ورود کنند

فرماندار دزفول گفت: هنرستان های دزفول باید در زمینه های تخصصی همچون کشاورزی، بازرگانی و صنعت با جدیت وارد شوند تا موجب تحول اقتصادی در شهرستان شوند.

 هنرستان های دزفول در زمینه های تخصصی ورود کنند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب الله آصفی ظهر امروز یکشنبه درنخستین نشست شورای آموزش وپرورش دزفول درسال ۹۵ اظهار کرد: یکی از معضلات نظام آموزشی ما تغییرات گسترده است که هنوز هم باگذشت ۳۵ سال از انقلاب هیچگونه آرامشی در این عرصه وجود ندارد چرا که پیوسته دچار آزمون و خطا می شود.

وی درخصوص افزایش ورود و گرایش دانش آموزان دزفول به سمت رشته های نظری گفت: در شرایطی که هیچ گونه ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد دانش آموزان برای اینکه درآینده با تبدیل شدن به پزشک درآمد بالایی داشته باشند به سمت رشته های نظری می روند چرا که اکنون مشکلات اقتصادی در حوزه فرهنگیان شأن و جایگاه معلم را متاسفانه کم کرده است.

آصفی ادامه داد: معلمان و دبیران کشور ما حجم تحمل زیادی را به دوش می کشند و گاه برخی از آنها تا سال ها نمی توانند مطالبات بازنشستگی خودرا دریافت کنند بنابراین واقعیت های اجتماعی را نمی توان دوراز مسائل جامعه دانست.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول عنوان کرد: در برخی ادارات حقوق مستخدمان آنها از برخی فرمانداران نیز بیشتر است پس در تمام دستگاه ها این تلخی های نظام اداری وجود دارد که بخش وسیعی ازاین تلخی ها مربوط به آموزش وپرورش است.

آصفی، وضعیت اقتصادی را منشأ میل به تغییرات وسیع برشمرد و افزود: بسیاری از دانش آموزان دزفول به سمت پزشکی می روند مگر ما چقدر پزشک نیاز داریم درحالی که تا قبل از انقلاب گرایش به سمت معلمی بسیار زیاد بود.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه تحصیل راهکاری باشد که با آن بتوان این مشکل را مهار کرد و با سیاست های استان همخوانی داشته باشد مادر زمینه پیگیری آن اعلام آمادگی می کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی، تمام شاخص های نظام آموزشی را بهم ریخته است گفت: هنوز نتوانسته ایم به برخی خانواده ها بفهمانیم که رشته کاردانش و فنی حرفه ای همپای سایر رشته هاست چرا که در گذشته اکثرا دانش آموزان ضعیف دراین رشته تحصیل می کردند بنابراین بسیار خوب می شود اگر با راه اندازی دو تیزهوشان فنی و حرفه ای شأن و جایگاه این رشته را افزایش و رغبت دانش آموزان را به جای رفتن به سمت رشته های نظری به سمت فنی و حرفه ای سوق دهیم.

دزفول مبدا صادرات غیرنفتی به روسیه

فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه در دزفول نیازهای بازار کار بررسی نشده اند، عنوان کرد: در دزفول ظرفیت عظیم کشاورزی وجود دارد و این شهرستان اکنون مبدا صادرات غیرنفتی به کشور روسیه است اما در حوزه دانش صادرات به شدت ضعیف و تعطیل هستیم.

آصفی با بیان اینکه در دزفول محور مدیریت حدود پنج میلیون تن محصول کشاورزی است درحالی که در تجربه علم آوری این حوزه و صادرات و فرآوری آن بشدت ضعیف هستیم، افزود: در مجموعه تعاونی سبزینه دزفول چند ترک آذری به فرآوری و بسته بندی شوید و سبزیجات دزفول روی آورده اند که با هرکامیون ۱۲ تنی که به آستارا ارسال می کنند و با این روند در طول روز ۶۰ اشتغال در آستارا با محصولات دزفولی ایجاد می شود و تمام سود برای آنهاست.

وی ادامه داد: هرکیلو محصول شوید نهایتا ۶۰۰ تومان از کشاورز زحمتکش دزفولی خریداری می شود ولی وقتی این محصول به بازار مسکو می رود کیلویی بیش از ۱۶ هزار تومان فروخته می شود و این یعنی تمام سود برای غیر بومی ها و واسطه هاست.

فرماندار دزفول بابیان اینکه این شهرستان اکنون مبدا منحصربه فرد صادرات به روسیه است و روس ها توجهشان به دزفول جلب شده است، گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی دزفول به دلیل نبود اعتبار عملا غیرفعال هستند درحالی که یکی از چهار مرکز تحقیقات کشاورزی ایران در دزفول وجود دارد اما عملا تعطیل است و ما حتی در دزفول از هنرستان های مربوط به بحث های تخصصی مثل کشاورزی، صنعت و بازرگانی بی بهره هستیم پس به همین دلیل است که اکثر دانش آموزان ما به سمت رشته تجربی می روند.

دزفول ظرفیت احداث ۵۰ کارگاه تولید محصولات عرقیجات را دارد

آصفی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر محصول پیاز از دزفول به اصفهان می رود در آنجا خشک می شود و پودر آن به دزفول فرستاده می شود ضمن اینکه عرقیجات و گیاهان دارویی نیز بازهم از دزفول به اصفهان می رود و پس از فرآوری به این شهرستان بازمی گردند در حالی که در دزفول ظرفیت احداث ۵۰ کارگاه تولید محصولات عرقیجات وجود دارد و هرکسی که بخواهد در این زمینه و درزمینه صنایع تبدیلی در دزفول فعالیت کند ما حاضر هستیم به وی زمین رایگان تحویل دهیم و این افراد در استان هم حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دزفول به یک قطب بازرگانی برای خرید تبدیل شده است، افزود: دزفول اگر بخواهد ظرفیت عظیم اجتماعی خود در حوزه های بازرگانی را برای همیشه ادامه دهد باید علم بازرگانی خود را افزایش دهد و تقویت کند چرا که زمین های کشاورزی دزفول به دلیل علم مدرن کشاورزان این شهرستان رونق گرفته اما سود صادرات همین محصولات مدرن برای ساکنان آستارا و دلال هاست بنابراین لازم و نیاز است که درزمینه بازرگانی و صنایع تبدیلی ورود کرد.

فرماندار دزفول در ادامه بابیان اینکه مدیران دزفولی در حوزه سیاست گذاری عقب هستند و به دلیل عدم ثبات در مدیریت ها شهامت ها ازدست رفته است، یادآور شد: حوزه کشاورزی دزفول می تواند یک میلیون اشتغال ایجاد کند اما به این ظرفیت به درستی توجه نشده است.

وی اضافه کرد: امسال تعاون روستایی بیش از یکهزارتن از محصولات باغات دزفول را برای میوه های شب عید از باغداران دزفولی خریداری کرد که باعث ایجاد رغبت در تولیدکنندگان باغات شهرستان شد بنابراین هنرستان های دزفول باید درزمینه های تخصصی مثل کشاورزی و بازرگانی و صنعت با جدیت وارد شوند تا موجب تحول اقتصادی در شهرستان شوند.

آصفی در پایان بیان کرد: محصول هویج دزفول با بسته بندی های پنجاه کیلویی به اصفهان می رود و اصفهانی ها با بسته بندی های شیک همین محصولات دزفول مانند هویچ را به امارات صادر می کنند درحالی که ما نباید اجازه دهیم که ظرفیت های اقتصادی دزفول به سود افراد و شهرهای دیگر شود.
 

برچسب ها: فرماندار دزفول دزفول حبیب الله آصفی