کد خبر : ۲۲۰۸۱۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ساعت ۱۵:۰۷

رئیس اداره منابع طبیعی دزفول خواستار شد
لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای مهار حوادث در مناطق صعب العبور دزفول

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول گفت:نیاز است که در شورای برنامه ریزی استان اعتبارات و امکانات ویژه اي برای رصد حوادث ناگوار مناطق صعب العبور دزفول تخصیص داده شود.

 لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای مهار حوادث در مناطق صعب العبور دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، بهمن شلال شاه آبادی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست اطفای حریق شهرستان دزفول  در سالن جلسات فرمانداری دزفول اظهار کرد: روز گذشته یک حادثه  آتش سوزی در ساعت 14:30 دقیقه در روستای صعب العبور بوالحسن در بخش سردشت مخابره شد که بلافاصله نیروهای مذکور با حضور در محل به تلاش برای اطفای حریق پرداختند.

وی بابیان اینکه آتش سوزی مذکور در مکان پر از درخت و بوته رخ داده بود که با کمک نیروهای محلی آتش مهار شد، افزود: این آتش سوزی در وسعت 90 هکتار رخ داد که موجب سوختن حدود 200 درخت از جمله درختچه های پسته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول با اشاره به وجود مشکلات زیاد در مسیر امداد رسانی به مناطق صعب العبور شهرستان، یادآور شد : به دلیل گستردگی شهرستان دزفول برای حضور در برخی مناطق صعب العبور بخش های سردشت و شهیون باید حدود 11 ساعت رانندگی و ساعت ها پیاده روی کرد که این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در زمان ارائه خدمات و امداد ها می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با تاکید بر برخورد جدی با عاملان حوادث آتش سوزی در مراتع و جنگل ها عنوان کرد: به طور جدی پیگیر مرز هوایی و برخورداری از تجهیزاتی همچون هلی کوپتر هستیم تا با برخورداری از این موارد که نیازمند طرح مطالعاتی هستند بتوانیم در مواقع آتش سوزی و حادثه در مناطق صعب العبور جدی تر وارد عمل شویم.

وی همچنین با اشاره به وقوع آتش سوزی در سه هکتار از حوضچه های سد دز در منطقه قلعه شاداب نیز گفت:این اراضی متعلق به سازمان آب و برق بودند که برای مهار آتش ناچار به استفاده از قایق شدیم.

شلال شاه آبادی با بیان اینکه بیشتر این آتش سوزی ها به دلیل بی احتیاطی انسان ها رخ داده، افزود: 90 درصد آتش سوزی روز گذشته توسط اهالی منطقه مهار شد که این امر اهمیت حضور نیروهای محلی در هنگام بروز چنین حوادثی را می رساند.

وی خواستار این شد که  در شورای برنامه ریزی استان اعتبارات و امکاناتی برای این حوادث در نظر گفته شود تا بتوان سریعتر حوادث این مناطق صعب العبور را رصد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی دزفول با انتقاد از کمبود امکانات و نیروی انسانی جهت اطفای حریق در هنگام حوادث در مناطق صعب العبور دزفول عنوان کرد: تمام اعتبار اطفای حریق اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول در سال جاری 9 میلیون تومان بوده در حالی که در یک مورد آتش سوزی بیش از یک میلیون تومان صرفا براي تدارکات هزینه شد بنابراین دستگاه های اجرایی باید امکانات و نیروهای خود را برای حوادث غیرمترقبه آماده کنند تا در صورت بروز هر گونه حادثه به سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام شود

برچسب ها: اداره منابع طبیعی دزفول حوضچه های سد دز دزفول