کد خبر : ۲۲۱۵۶۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۴

فرماندار دزفول:
کارشکنی در حوزه سرمایه گذاری دزفول بیداد می کند/ تشریح پروژه های سرمایه گذاری

فرماندار دزفول گفت: کارشکنی در حوزه سرمایه گذاری دزفول بیداد می کند اما بااین وجود پروژه های اقتصادی عظیمی در این شهر آغاز شده است.

 کارشکنی در حوزه سرمایه گذاری دزفول بیداد می کند/ تشریح پروژه های سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب الله آصفی پیش از ظهر امروز سشنبه در جلسه تشریح اقدامات سرمایه گذاری شهرستان دزفول که با حضور معاونت اقتصادی استاندار خوزستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: از بدو ورود خود به دزفول سرمایه گذاری و مباحث اقتصادی را به منظور توسعه پایدار شهرستان در اولویت اول قرار دادیم.

وی بااشاره به ظرفیت های عظیم دزفول در زمینه های مختلف، عنوان کرد: اختلاف افکنی و زیرآب زني به بدترین شکل ممکن در حوزه سرمایه گذاری دزفول بیداد می کند که همین معضل همواره باعث تاخیر در روند پیشرفت پروژه ها شده است.

عدم رغبت به سرمایه گذاری
فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه در دزفول با وجود برخورداری از ثروت فراوان هیچ میلی به سرمایه گذاری وجود ندارد، افزود: موانع و سنگ اندازی های فراوان در مسیر سرمایه گذاران موجب شده تا هیچ رغبتی در این شهرستان برای سرمایه گذاری و تولید نباشد در حالی که سپرده بانک های دزفول بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

تشریح پروژه های سرمایه گذاری
آصفی به تشریح پروژه های سرمایه گذاری این شهرستان پرداخت و توضیح داد: مقرر شده بود تا پالایشگاه نفت دزفول در آذرماه سال گذشته کلنگ زنی شود اما کارشکنی های عده ای بازیگر سیاسی موجب تاخیر یک ساله این طرح عظیم شد اما خوشبختانه طی چهارماه گذشته دستور صدور مجوز پالایشگاه ازسوی وزیر نفت و باپيگيري استاندار خوزستان صادر شد هرچند شیطنت ها همچنان ادامه دارد اما زور رانت خوارهاي سیاسی دزفول در این پروژه کم شده است.

وی میزان سرمایه گذاری پالایشگاه را 2.5 میلیارد یورو و ظرفیت تولید آن را 150 هزار بشکه برشمرد و گفت: این پالایشگاه که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن به ترتیب هزار و پنج و 10 هزار و 500 نفر است پس از آبادان دومین پالایشگاه خوزستان خواهد بود، زمین و اقدامات اداری این پروژه نیز انجام شده که به محض صدور مجوز سریعا وارد عمل خواهیم شد تا ظرف 36 ماه به بهره برداری برسد.

احداث کارخانه لوله های فولادی در دزفول
فرماندار ویژه شهرستان دزفول، احداث کارخانه 200 هزار تنی لوله فولادی درون چاهی با 300 میلیون یورو اعتبار و 600 اشتغال مستقیم را دیگر طرح سرمایه گذاری شهرستان برشمرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح نیز سنگ اندازی های فراوانی ازسوی عده ای قلیل در شهرستان صورت گرفته اما توانستیم تاییدیه زیست محیطی این طرح را از استان اخذ کنیم.

آصفی طرح توسعه کارخانه روغن ساعی با اشتغالزایی مستقیم 60 نفر و غیرمستقیم 180 نفر و ظرفیت تولید 5 هزار تن را سومین طرح سرمایه گذاري دزفول در دست اجرا عنوان کرد و افزود: کارخانه روغن ساعی دزفول با اشتغالزایی 300 نفر در حال فعالیت است و تولید خودرا به حدود 15 کشور نیز صادرات می کند که با اتمام طرح توسعه میزان تولید آن به 15 هزار تن خواهد رسید.

وی درخصوص پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی نیز توضیح داد: ظرفیت تولید این نیروگاه 910 مگاوات با 580 میلیون یورو سرمایه گذاری و هزار و 100 اشتغالزایی خواهد بود.

آصفی هدف احداث این نیروگاه را رفع بخشی از کمبود برق کشور دانست و افزود: زمین این پروژه گرفته شده و اکنون تنها مشکل پیش روی آن عدم تائیدیه ارزیابی سازمان محیط زیست کشور است که برای ما بشدت عذاب آور شده است.

ایجاد مرز هوایی برای دزفول حیاتی است
فرماندار ویژه دزفول بابیان اینکه  پروژه کارخانه تولید و بسته بندی علوفه و خوراک دام با ظرفیت تولید 40 هزار تن علوفه و 20 هزار تن خوراک دام بصورت بسته بندی و صرف 70 میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح است، اضافه کرد: هدف این کارخانه کاهش مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه و صادرات تولید به سایر استان های کشور است .

آصفی در ادامه ایجاد مرز هوایی برای دزفول را حیاتی دانست و گفت: دزفول با تولید سالیانه 6 میلیون تن محصول کشاورزی قطب تولید استان است بنابراین وجود پایانه صادراتی در این شهرستان ضروری است که ما 2.5 سال است در حال جنگیدن برای اخذ مجوزهای این پروژه هستیم ضمن اینکه اشتغالزایی بسیار زیادی نيز خواهد داشت.

ّوی بابیان اینکه زیرساخت های لازم برای احداث پایانه گل و گیاه در دزفول آماده است، افزود: طرح احداث این پایانه درراستای توسعه و تقویت صادرات گل و با سرمایه گذاری 52 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 70 میلیون گل شاخه بریده در دستور کار فرمانداری دزفول با همکاری بخش خصوصي است.

کارخانه چغندر قند دزفول احداث می شود
آصفی همچنین از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی دامداری صنعتی 2 هزار رأسي گوسفند با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال خبرداد و تصریح کرد: اینطرح ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی به احداث کارخانه 7 هزار تنی چغندرقند با مشارکت بنیاد برکت و اعتبار 6 هزار میلیارد ریالی ظرف 36 ماه آینده در دزفول اشاره کرد و یادآور شد: پس از تعطیلی کارخانه قند دزفول کشاورزان شمال خوزستان زیان های مالی بسیار زيادي دیدند که قطعا با احداث این کارخانه یک آرامش نسبی در حوزه کشاورزی دزفول به وجود خواهد آمد.

آصفی با بیان اینکه طرح توسعه کارخانه قارچ دزفول با ظرفیت 350 تن در حال اجراست، اضافه کرد: هشت درصد قارچ کشور در ااین کارخانه و در دزفول تولید می شود که در صورت ایجاد مرز هوایی این کارخانه می تواند صادرات بسيار زیادی نیز به کشورهای خارجی داشته باشد.

فرماندار ویژه دزفول همچنین به احداث مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان با ظرفیت تولید سالانه 100 تنی درهرهکتارو با اشتغالزایی 240 نفر اشاره کرد و توضیح داد: این مجتمع بزرگترین طرح آبزی پروری شمال خوزستان و قطب تولید آبزیان در استان خواهد بود که درحال حاضر باوجود سرمایه گذار، با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می کند که قطعا با رفع آنها ظرف 12 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

آصفی طرح توسعه سردخانه اکسين، کارخانه رب گوجه و پیشرفت فیزیکی 80 درصدی کشتارگاه صنعتی با 200 میلیارد ریال سرمایه و ذبح شرعی 400 تن در روز را دیگر طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان دزفول عنوان کرد.

وی درخصوص کارخانه تولید لوازم پزشکی باند و گاز استریل با ظرفیت تولید 1500  باند پانسمان و هزار و 500 تن گاز استریل توضیح داد: این کارخانه با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری شرکت عراقی اولین کارخانه کشور خواهد بود.

آصفی میزان اشتغال مستقیم این کارخانه را 350 نفر برشمرد و ادامه داد: این پروژه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت احداث 80 درصد تولیدات آن صادر و 20 درصد آن مصرف داخلی خواهد بود.

پیشرفت 60 درصدی بیمارستان تامین اجتماعی
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان مجهز و 400 تخت خوابه دزفول با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، بنيادبرکت و بنیاد مستضعفان و با اعتبار بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال، عنوان کرد: بیمارستان 96 تخت خوابه تامین اجتماعی دزفول نیز با صرف 800 میلیارد ریال اعتبار در پیشرفت 60 درصدی به سر می برد که قطعا با احداث این دو بیمارستان بسیاری از مشکلات درمانی شمال خوزستان و حتی جنوب غرب کشور رفع خواهند شد.

تبدیل دزفول به قطب خرده فروشی استان
فرماندار ویژه شهرستان دزفول ساخت چندین درمانگاه، خانه بهداشت روستایی و شهری، پایگاه اورژانس و احداث پروژه هاي تجاری و تفریحی برج طاووس با هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی و هايپرمارکت شهرآفتاب با 700 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی 500 نفری را از دیگر طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری دزفول عنوان کرد.

آصفی یادآور شد: به طور کلی مجموع سرمایه گذاری های شهرستان دزفول بیش از 25 هزار میلیارد تومان است که این رقم در کشور و تاریخ این شهرستان بی نظیر است.

وی با اشاره به افزایش تعداد هايپرمارکت های از تبدیل شدن دزفول به قطب خرده فروشی خوزستان ظرف 3 سال آینده خبرداد.

فرودگاه دزفول توسعه می یابد
وی همچنین به فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه فرودگاه دزفول گفت:با تلاش صورت گرفته و دستور مقام معظم رهبری ،بعد از 13 سال هشت هکتار برای ترمینال فرودگاه دزفول اختصاص یافت که امیدواریم با توسعه ترمینال و تعیین مرز هوایی شاهد افزایش صادرات منطقه شمال خوزستان باشیم.

فرماندار دزفول اظهار کرد:در حال حاضر روزانه بیش از 2 هزار نفر از طریق فرودگاه دزفول جابجا می شوند و پرواز مشهد نیز راه اندازی شده است که طبق برنامه های صورت گرفته تا پایان آبانماه نیز پرواز کیش از طریق فرودگاه دزفول برقرار خواهد شد.

مشارکت بنیاد برکت در دزفول
آصفی بیان کرد: بنیاد برکت کشور نیز در سال های اخیر با همکاری گسترده در جهت محرومیت زدایی از نقاط مختلف دزفول برآمده که احداث چندین مدرسه، مسجد، خانه عالم و مشارکت در احداث پروژه های درمانی و اقتصادی بزرگ شهرستان از جمله مساعدت این بنیادبه مردم دزفول  بوده است که جای تقدیر دارد.

وی  به محرومیت ها و کمبودهای اساسی 70 درصد از خاک دزفول از زیرساخت‌های های اساسی گریزی زد و عنوان کرد: دزفول در بسیاری از شاخصه های توسعه در میان شهرستان های خوزستان جایگاه نامناسبی دارد که همین امر لزوم افزایش توجهات مسئولان استاني به این شهرستان را طلب می کند.

فرماندار ویژه دزفول با انتقاد از کارشکنی های ادارات دزفول درمسیر سرمایه گذاران و نبود دستگاه نظارتی قوی برای برخورد با این پدیده ، اظهار کرد: رودخانه دز به تنهایی می تواند 10 هزار اشتغال ایجاد کند اما مشکلات و بازی های برخی سیاسیون مانع از اجرای طرح های گردشگری می شود.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به گسترش 5 هزار هکتاری باغات دزفول، بیان کرد: عده ای در این شهر باغات را مرکز فساد تلقی می کنند در حالی که توسعه این باغات موجب سد شدن دزفول برای مهاجرت مردم از خوزستان به سایر استان ها شده و تعداد باغات دزفول بشدت در حال افزایش است و این جای تقدیر دارد اما متاسفانه نگاه معیوب به اقتصاد به پیکره این شهر صدمه وارد کرده است.

آصفی در پایان با بیان برخی موانع و مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری و پروژه های شهرستان دزفول خواستار توجه ویژه و مساعدت استاندار خوزستان به رفع این مشکلات دزفول شد.

برچسب ها: حبیب الله آصفی فرماندار ویژه دزفول سرمایه گذاری شهرستان دزفول