کد خبر : ۲۲۱۴۳۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ ساعت ۱۶:۱۳

فرمانده انتظامی دزفول خبر داد:
دستگیری باند بزرگ سرقت خودرو در دزفول/ کیف قاپ حرفه ای به دام افتاد/ تشریح کشفیات نیروی انتظامی دزفول در یک ماه اخیر

فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری باند بزرگ سرقت خودرو و یک کیف قاپ حرفه ای دراین شهرستان خبرداد.

 دستگیری باند بزرگ سرقت خودرو در دزفول/ کیف قاپ حرفه ای به دام افتاد/ تشریح کشفیات نیروی انتظامی دزفول در یک ماه اخیر

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، سرهنگ علی الهامي ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ناجا درمحل فرماندهی نیروی انتظامی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره موجب دیده شدن زحمات و تلاش های نیروهاي انتظامی و افزایش آگاهی ها در زمینه امنیت به مردم هستند.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا مبنی بر "همه با هم برای امنیت و آرامش " ، افزود: رویکرد پلیس این است که نقش همه مردم، نهادها و سازمان ها را در بحث تولید، ایجاد و حفظ امنیت در جامعه نشان دهد تا همه بدانند که مقوله امنیت صرفا بر عهده نیروی انتظامی نیست بلکه همه در بوجود آمدن امنیت و حفظ آن سهیم هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با بیان اینکه شهروندان دزفولی همواره پیشنهادت، انتقادات و دغدغه ها را با ما در میان می گذارند و در معرفی موارد ناهنجاری و ناامنی در سطح شهرستان نقش موثری دارند، خواستار تداوم همکاری و همیاری شهروندان با نیروی انتظامی شد.

برنامه های هفته ناجا
سرهنگ الهامي در ادامه، تجلیل از خانواده شهدای انتظامی، حضور در نماز جمعه، تجلیل از فرماندهان و چهره های ماندگار نیروی انتظامی، اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی، ارائه مشاوره های حقوقی، افتتاح شهرک ترافیک، مانورشهري موتورسواران، همايش طلایه داران فرهنگ ترافیک، ارسال پیام کوتاه آموزش همگانی، ملاقات با کارکنان نیروی انتظامی و اهدای خون کارکنان را از جمله برنامه های نیروی انتظامی دزفول به مناسبت هفته ناجا عنوان کرد.

وی، استفاده از گروه های هنری در مدارس در بحث آسیب شناسی و پیشگیری از جرائم اجتماعی، حضور رؤسای کلانتری ها در مساجد به منظور ارائه آمار و فرهنگ سازی، دوچرخه سواری و همایش همیاران پلیس را دیگر برنامه های نیروی انتظامی شهرستان دزفول به مناسبت هفته ناجا برشمرد.

کشف باند بزرگ سرقت خودرو
فرمانده انتظامی دزفول در ادامه به تشریح کشفیات این فرماندهی پرداخت و توضیح داد: در کمتر از یک ماه گذشته کشفیات بسیار خوبی در حوزه های کلانتری ها، پاسگاه ها و پلیس آگاهی شهرستان بدست آورده ایم.

سرهنگ الهامي از دستگیری باند بزرگ و مخوف سرقت خودرو در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: در طی 2 ماه اخیر سرقت های خودرو در سطح شهرستان با افزایش مشکوک مواجه شده بود که این امر ابعاد پیچیده ای داشت بنابراین شناسایی این گروه در دستور کار کلانتری و پاسگاه مربوطه  با هدایت پلیس آگاهی دزفول قرار گرفت که در این راستا اطلاعات و سوابق خوبی  بدست آمد.

وی اضافه کرد: بنابراین با هوشیاری نیروهای پلیس شهرستان و با هدایت و انجام کارهای کارآگاهی و کارشناسی  پلیس آگاهی دزفول،  سارقین این باند در حین عملیات سرقت شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با اشاره به کشف 15 فقره خودرو از مخفیگاه های این باند، ادامه داد: اعضای این باند بزرگ برخی خودروهای سرقت شده را اوراق کرده و به فروش می رساندند و يا با خرید برخی خودروهای تصادفی و جابجایی اسناد آنها اقدام به فروش می کردند.

سرهنگ الهامي همچنین به شناسایی و دستگیری یک کیف قاپ حرفه ای طی یک ماه اخیر در دزفول اشاره کرد و گفت: این فرد سارق در روز اول دستگیری به 13 فقره کیف قاپی از بانوان اعتراف کرده بود که پس از ارجاع این فرد به پلیس آگاهی مشخص شد درمجموع 33 فقره سرقت کیف  را در کارنامه خود داشته است که خوشبختانه با دستگیری این فرد سارق و مراجعه شاکیان، تمام اموال به صاحبانشان بازگردانده شدند.

وی همچنین با اشاره به شناسایی و دستگیری 3 سارق احشام و بسته شدن 13 پرونده در این زمینه در مدت ذکر شده، ادامه داد: احشام سرقت شده نیز به صاحبان برگردانده شدند.

دستگیری 3 متجاوز به عنف
فرمانده انتظامی دزفول بیان کرد: در کمتر از یک ماه گذشته، 3 متجاوز به عنف دستگیر شد و 6 پرونده در این زمینه خاتمه یافت، ضمن اینکه کشف 19 تنه موتور سیکلت و دستگیری 4 نفر، 16 مورد کشفیات داخل خودرو، کشف 13 مورد  موتور سیکلت مسروقه و دستگیری 7 نفر به جرم جعل از دیگر کشفیات نیروی انتظامی دزفول در مدت مذکور است.

سرهنگ الهامي همچنین ازشناسایی و دستگیری 20 کلاهبردار و کشف 22 پرونده کلاهبرداری از این افراد خبر داد.

تدابیر پلیس در ایام محرم
وی در ادامه بااشاره به نزدیکی به ایام محرم ، انجام اقدامات اساسی در راستای تامین امنیت هیئت های عزاداری و امر به معروف و نهی از منکر را از برنامه های در دستور کار نیروی انتظامی دزفول دانست و خواستار مساعدت مردم و بویژه هیئت های عزاداری شهرستان در ایام محرم و صفر با پلیس شد.

سرهنگ الهامي ساعت پایانی کار هیئت ها و گروه های مذهبی در ایام محرم را 24 بامداد برشمرد و هشدار داد: با توجه به تهدیدات دشمن برای ایجاد خلل و ناامنی در میان عزاداران حسینی لازم است هیئت های عزاداری افرادی بسیجی و کاردان را برای تامین نظم و امنیت مردم در میان هیئت ها تعیین کنند ضمن اینکه نیروی انتظامی نیز همپای مردم علاوه بر عزاداری به تامین امنیت خواهد پرداخت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با ابراز تاسف از فرهنگ نادرست موتورسواری در دزفول، توضیح داد: متأسفانه آمار فوتی های ناشی از تصادف موتور سیکلت در دزفول زیاد است که دلیل این امر استفاده بی رویه جوانان دزفولی و  عدم توجه آنها به نکات ایمنی در هنگام تردد با موتور سیکلت است که این امر خسران بزرگی برای جامعه جوان شهرستان است.

سرهنگ الهامي خواستار فرهنگ سازی مناسب در خانواده‌های دزفولی برای استفاده بهینه و قانونی از موتور سیکلت و رعایت قوانین راهوري شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی دزفول بیدار است و با تلاش شبانه روزی تمام موارد ناامنی و ناهنجاری را رصد می کند، گفت: نیروهای انتظامی دزفول اجازه فرصت طلبی به مخلان امنیت را نداده و نخواهند داد و همواره زیر پرچم ولایت بوده و با تمام توان کمر همت را برای برخورد با ناامنی و برقراری آرامش مردم ولایت مدار دزفول  بسته اند.

سرهنگ الهامي در پایان با بیان اینکه امنیت کنونی کشور، مرهون خون شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است، تاکید کرد: نیروی انتظامی دزفول از جان خود می گذرد تا نقش و سهم خودرا درراستای عمل به خواسته شهدا و رفع دغدغه های شهروندان برای تامین یک امنیت پایدار و فضای پر از آرامش ایفا کند.

به گزارش دز ان ان، قبل از این نشست خبری،  صبحگاه مشترک یگان های نظامی و انتظامی  نمونه مستقر در دزفول به مناسبت هفته ناجا با حضور مسئولان شهرستان در میدان صبحگاه نیروی انتظامی برگزار شد که در این صبحگاه، یگان ویژه موتوری نیروی انتظامی دزفول با اجرای رزمایشی گوشه ای از آمادگی خود را به نمایش گذاشت.

اجرای مانور برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت، باز و بسته کردن تیربار با چشم بسته و باز و بسته کردن تیربار با پا، تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی شهرستان  از دیگر برنامه های این صبحگاه بود.

در حاشیه این آئین نمایشگاه عکسی از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز توسط نیروی انتظامی  برگزار شده بود.

در پایان نیز مسئولان شهری به همراه فرمانده نیروی انتظامی دزفول به بازدید از کشفیات این فرماندهی از جمله خودروهای سرقتی در طی روزهای گذشته پرداختند.

برچسب ها: سرهنگ علی الهامي هفته ناجا فرمانده انتظامی شهرستان دزفول