کد خبر : ۲۲۱۵۸۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۷ ساعت ۲۱:۵۱

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول:
مستند پیاده روی اربعین‌ «‌از شلمچه تا کربلا » ساخته می‌شود

با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مستند پیاده روی اربعین « از شلمچه تا کربلا » ساخته می‌شود.

 مستند پیاده روی اربعین‌ «‌از شلمچه تا کربلا » ساخته می‌شود

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: محرم و اربعین دو فرصت منحصر به فرد برای توسعه و ترویج ارزش‌های اسلامی و اعتقادی ما هستند که باید بیش از گذشته، نسبت به برگزاری آئین‌های ویژه آن توجه و تاکید داشته باشیم.

وی افزود: به همین جهت امسال و با همکاری بخش‌های مختلف شهری، ویژه آئین‌های مختلفی به میزبانی شهرستان دزفول برای گرامی داشت اربعین حسینی (ع) و پذیرایی از زائران اربعین طراحی و هم زمان با حضور و آغاز سفر معنوی عاشقان سالار شهیدان در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول عنوان کرد: یکی از این برنامه‌ها، ساخت مستند از شلمچه تا کربلا بوده که  با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این مستند با موضوع بررسی پیاده روی اربعین بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: این اثر فرهنگی،  امسال و در قالب اجرای یک طرح واحد فرهنگی توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول و هم زمان با  ایام اربعین و به کارگردانی عبدالکریم بیدخ تولید می‌شود.

بیگدلی بیان کرد: در این مستند، آئین پیاده روی مردمی و شور حسینی زائران سالار شهیدان به تصویر کشیده می‌شود و در این اثر فرهنگی، سعی بر به تصویر کشیدن این آئین ویژه مذهبی با نگاهی متفاوت و متناسب با حال و هوای خاص آن وجود دارد.

وی افزود: همچنین به مناسبت سومین دهه از آئین‌های ویژه محرم و با همکاری بخش‌های مختلف شهری و مساجد و هیئت‌های مذهبی دزفول، آئین‌های عزاداری و سخنرانی گسترده‌ای در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با اشاره به این که مردم دزفول در طول سال‌های اخیر همواره پشتیبان انقلاب و اسلام بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از خود نامی ماندگار به یادگار گذاشته‌اند، اظهار کرد: این شور اسلامی و انقلابی مردم دزفول بار دیگر در محرم و اربعین امسال الگوی ولایت پذیری مردم این شهر را به تصویر کشید. 

برچسب ها: حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی بیگدلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول اربعین حسینی مستند پیاده رویی