کد خبر : ۲۲۱۰۸۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ساعت ۰۱:۴۴

گزارش حضور استاندار خوزستان در دزفول؛
از بازدید، کلنگ زنی و افتتاح چند طرح خدماتی، صنعتی و عمرانی در دزفول تا بازار داغ وعده ها براي رفع موانع توسعه شهرستان

غلامرضا شریعتی استاندار جدید خوزستان امروز راس ساعت 11 با هیئت همراه خود وارد دزفول شد.

 از بازدید، کلنگ زنی و افتتاح چند طرح خدماتی، صنعتی و عمرانی در دزفول تا  بازار داغ وعده ها براي رفع موانع توسعه شهرستان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، وی در بدو ورود و در اولین برنامه خود در جلسه ای با حضور مسئولان شهری دزفول در سالن جلسات فرمانداری شرکت کرد.

شریعتی سپس  پیش از ظهر امروز یکشنبه در دومین برنامه خود در سفر به دزفول در آیین کلنگ زنی کارخانه تولید خوراک آماده دام و طیور بر پایه ( شبدر و ذرت) حضور یافت.

در این آیین تمام مسئولان شهری دزفول از جمله نماینده دزفول در مجلس، فرماندار، مدیر تمام ادارات  و امام جمعه شهرستان حضور داشتند.

این کارخانه که در شهرک صنعتی شماره دو دزفول قرار داشت ظرفیت 20 هزار تن تولید در سال را داراست که مقرر شده  با حجم سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال ساخته شود.

اشتغال به کار مستقیم این کارخانه که تحت نظر شرکت دشت لاله نصر خوزستان است 10 نفر در هر نوبت می باشد.

استاندار خوزستان سپس از روند ساخت کارخانه تولید تجهیزات پزشکی دزفول بازديد کرد.

فارس سعد مدیر اجرایی شرکت وادي طلایی دز رود در جریان بازدید غلامرضا شریعتی با هیئت همراه خود از روند ساخت کارخانه تولید تجهیزات پزشکی اتاق عمل شهرستان دزفول در شهرک صنعتی شماره 2  اظهار کرد: فاز اول ساخت این کارخانه که به تولید قیچی وباند و گازاستريل اختصاص دارد در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی اعتبار ساخت این کارخانه را 50 میلیون دلار ازسوی سرمایه گذار دانمارکی عنوان کردو افزود: مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت این کارخانه یک سال و نیم است.

مدیر اجرایی این پروژه تصریح کرد: در تمام جهان نظیر این کارخانه تنها در دو کشور چین و دانمارک است که پیش بیني می شود با ساخت و بهره برداری از این کارخانه تولید تجهیزات پزشکی اتاق عمل بتوانیم با کشورهای اروپایی برای صادرات تعاملات خوبی داشته باشیم.

فارس سعد بابیان اینکه تمام تجهیزات این کارخانه از دانمارک تامین می شود، گفت: در فاز اول این کارخانه هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی همچنین از مسئولان  درجهت تامین زمین و سرمایه برای آغاز به کار فاز دوم این کارخانه برای ساخت سروم درخواست همکاری کرد.

استاندار خوزستان نیز با تقدیر از عوامل اجرایی و هیئت مدیره شرکت وادي طلایی دز رود برای این پروژه ، وجود چنین کارخانه اي را نیاز داخلی کشور دانست.

غلامرضا شریعتی افزود: عملیات احداث این کارخانه ساده است و امیدوار هستیم هرچه زودتر تکمیل و راه اندازی شود ضمن اینکه ما مسئولان نیز باید در جهت تسریع آغاز با کار این کارخانه همت کنیم.

حبیب الله آصفی فرماندار دزفول نیز در پاسخ به درخواست عوامل اجرایی پروژه گفت: برای اهدای زمین برای ساخت فاز دوم این پروژه همکاری می کنیم اما برای تامین سرمایه تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذار این مشکل را برطرف کنیم.

بازدید از کارخانه فولاد، بازدید از روند فعالیت های کارخانه خمیر مایه و کارخانه روغن ساعی، بازدید از  کارخانه قارچ دزفول و طرح توسعه تولید بستر رویشی بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی یا کمپوست فاز3 با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن و سرمایه گذاری 750 میلیارد ریال و اشتغال زایی 300 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار خوزستان به دزفول بود.

به گزارش دز ان ان، عدم اجازه ورود خبرنگاران در جلسه مشترک استاندار با مسئولان شهری بجز خبرنگار جمهوری اسلامی، عدم ارائه مجوز ورود برای برخی خبرنگاران سایت های محلی شهرستان ، گرمای بیش از حد هوا و برخی ناهماهنگی ها که موجب اعتراض خبرنگاران شد از جمله حاشیه های حضور استاندار در دزفول بود.

برچسب ها: استاندار خوزستان غلامرضا شریعتی