کد خبر : ۲۲۰۳۹۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ساعت ۰۳:۴۲

سرپرست فرمانداری دزفول:
امور فرهنگی دزفول در راس جلسات سیاست گذاری شهرستان باشد

سرپرست جدید فرمانداری دزفول گفت: مراودات فرهنگی و رسم ها در شهرستان دزفول بسیار متفاوت هستند که بايد در کنار این خرده فرهنگ ها مدیریت قوی تری صورت بگیرد.

 امور فرهنگی دزفول در راس جلسات سیاست گذاری شهرستان باشد

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، رضا نجاتی ظهر امروز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: امیدوار هستم فرماندار شایسته ای برای مردم دزفول باشم تا جایی که در روز تودیع بتوانم سربلند باشم.
وی در ادامه افزود: انقلاب یک انقلاب فرهنگی بود که تمام حوزه ها را در برمی گیرد.
سرپرست جدید فرمانداری دزفول تصریح کرد: برنامه های فرهنگی پیرامون مراسم های چهارم خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی(ره) باید به خوبی در سطح شهرستان انجام شوند تا تاثیرات فرهنگی خود را داشته باشند.
نجاتی با تاکید بر اینکه نباید در اینگونه مراسمات حواشی غیرفرهنگی به وجود آورد، گفت: رسیدگی به امور فرهنگی جامعه و موضوعات و چالش های فرهنگی باید با دقت و ظرافت بیشتری در جلسه های شورای فرهنگ عمومی و جلسات سیاستگذاری شهرستان مطرح شوند.
وی در پایان یادآور شد: مراودات فرهنگی و رسم ها در شهرستان دزفول بسیار متفاوت هستند که در کنار این خرده فرهنگ ها باید مدیریت قوی تری صورت بگیرد.

لزوم توجه به پیوست فرهنگی در بازسازی پارکهای ساحلی دزفول

امام جمعه دزفول گفت: پارکهای ساحلی دزفول که بعد از سیل به طور کامل از بین رفتند باید با توجه به پیوست فرهنگی بازسازی شوند و تا پیوست فرهنگی نباشد اجازه بازسازی آنها را نمی دهیم.
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی ضمن تقدیر از زحمات حبیب الله آصفی فرماندار سابق شهرستان به رضا نجاتی فرماندار جدید دزفول تبریک گفت و وی را یکی از مدیران لایق، ولایتمدار و پرکار استان خوزستان برشمرد.
وی در ادامه به مناسبت های چهارم خرداد، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: چهارم خرداد (روز مقاومت مردم دزفول) فرصتی برای اثبات مقاومت و ایستادگی مردم ایران در طول سال های دفاع مقدس است که ضروری است در این روز ائمه جمعه کشور در این خصوص در خطبه هایشان به سخنرانی بپردازند.
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان اینکه نیمه شعبان یک حرکت فرهنگی است و نباید جشن های این روز با گناه همراه شوند، گفت: لازم است تا یک اتاق فکر برای بررسی برنامه های رادیو دزفول در نیمه شعبان تشکیل شود، ضمن اینکه کانون مداحان شهرستان سیاست های این مداحان برای این روز را گردآوری کرده و تذکرات لازم را بدهد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه نیروی انتظامی سیاست های قوی تری برای تامین امنیت در مراسمات نیمه شعبان شهرستان داشته باشد، خواستار برخورد نیروهای انتظامی با پخش موسیقی ها و اجرای برنامه های نامتعارف و فعال تر شدن نیروهای بسیجی شهرستان برای برقراری امنیت در اینگونه مناسبت ها شد.
وی همچنین عنوان کرد: نقاط فرهنگی قوی شهرستان باید تقویت شوند و تمام ضعف های فرهنگی باید بررسی و حذف شوند.
امام جمعه دزفول و رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، این شهرستان را یکی از قطب های فرهنگی و علمی کشور برشمرد و تصریح کرد: پس باید از مسائل و حواشی و جنجال آفرینی در تمام حوزه های این شهرستان دوری کرد و در راستای اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی پیش برویم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی کاملا مشخص است بنابراین برای تحقق این شعار باید در خانواده و صنعت فرهنگ سازی شود زیرا فرهنگ یک مسئله زیربنایی است که تمام حوزه ها را پربار می کند.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه شهری نیازمند ارتقای سطح فرهنگ شهرستان هستیم، گفت: باید بتوانیم کار فرهنگی را به مردم بسپاریم و آنها را در کنار خود داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.
امام جمعه دزفول در ادامه یادآور شد: پارک های ساحلی دزفول که بعد از سیل به طور کامل از بین رفتند، باید با توجه کامل به پیوست های مهم فرهنگی مجددا بازسازی شوند، بنابراین تا پیوست فرهنگی نباشد اجازه بازسازی پارک های ساحلی دزفول را به نهادهای مربوطه نمی دهیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین ضمن تبریک قهرمانی تیم استقلال خوزستان به تمام مردم استان، عنوان کرد: تقدیم کاپ قهرمانی تیم استقلال خوزستان از سوی عوامل این تیم به شهدای مدافع حرم یک اقدام بسیار ارزشمند بود که قطعا زمینه ای برای موفقیت های بعدی خواهد بود.
به گزارش دز ان ان، در این نشست برنامه های بزرگداشت روز چهارم خرداد (روز ثبت تقویم شده مقاومت و ایستادگی مردم دزفول) اعلام شد.

برچسب ها: رضا نجاتی فرناندار دزفول سرپرست فرمانداری دزفول شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول امام جمعه دزفول حجت الاسلام قاضی دزفولی سید محمدعلی قاضی دزفولی