کد خبر : ۲۲۰۱۸۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۱۶


توطئه‌دشمن درباره قتل دختر6ساله افغانی

در روزهای اخیرخبر قتل دختر شش ساله افغانی در خیرآباد ورامین در صدر حوادث کشور قرار گرفت و دشمن تلاش کرد تا در این موضوع به اهداف خودبرسد که با هوشیاری مردم ومهاجران ورامین خنثی شد.

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان) به نقل از مهر، طی روزهای اخیر خبر قتل دختر شش ساله افغانی در خیرآباد ورامین در صدر حوادث کشور قرار گرفته است.
در این حادثه دختر شش ساله افغانی به نام ستایش به دست یک نوجوان به قتل رسیده که این امر ناراحتی و تأثر مهاجران و مردم متدین و انقلابی ورامین را به همراه داشته است.
 
شهرستان ورامین پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر خارجی است
 
شهرستان ورامین طی سال های اخیر بیشترین حجم مهاجران مجاز وغیرمجاز را در خود جای داده که بر اساس آمارهای ارائه شده، بیش از ۱۰۰ هزار تبعه خارجی در دیار ۱۵ خرداد در کنار مردم ورامین زندگی می کنند.
حضور دانش آموزان اتباع خارجی در کنار دانش اموزان ایرانی و تحت پوشش بودن برخی از این مهاجرین، نشان دهنده مهمان نوازی مردم ورامین از میهمانان خارجی خود است.
 
وحدت و همدلی ایرانیان و مهاجرین در ورامین به نمایش درآمد
 
در حادثه اخیر خیرآباد ورامین که قلوب تمامی مردم این خطه به درد آمد، بار دیگر نمایش وحدت و همدلی میان مهاجران و اتباع خارجی و مردم ورامین نشان داده شد.
مردم متدین ورامین از ساعات اولیه فوت ستایش در منزل والدین دختر شش ساله حاضر شده و با آنان ابراز همدردی کردند و بنرها و پارچه های متعددی از سوی ایرانیان برای عرض تسلیت در خیرآباد نصب شد.
همچنین مردم ورامین حضور باشکوهی را در مراسم ختم این دختر شش ساله داشتند و در کنار مهاجرین و اتباع خارجی اوج بصیرت و هوشیاری خود را نشان دادند.
طی روزهای اخیر دشمن بسیار تلاش کرد تا زمینه ایجاد تشنج را در ورامین فراهم کند اما مردم دیار ۱۵ خرداد به همراه مهاجرین بصیر توانستند مقابل نقشه های دشمن ایستادگی کنند.
مسئولان استانی با ابراز همدردی با خانواده ستایش قریشی، بر پیگیری سریع این پرونده و برخورد قاطع با عامل این حادثه تأکید کردند.
پرونده ستایش قریشی دختر شش ساله افغانی که به دست نوجوان ایرانی به قتل رسیده، خارج از نوبت در مراجع قضایی رسیدگی می شود، همچنین استاندار و مجلس نیز این موضوع را با جدیت پیگیری می کنند.
فرماندار و دادستان ورامین نیز با تأکید بر پیگیری دقیق این حادثه و مشخص شدن علت آن، از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده قتل ستایش قریشی خبر دادند.
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، این موضوع را با جدیت پیگیری می کنم.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده احقاق حق خانواده داغدار این حادثه را وظیفه خود می دانم و با تمام توان آن را پیگیری خواهم کرد.
وی ادامه داد: دستگاه های مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچگونه تفاوتی را قائل نخواهند شد و قطعا با مسبب این حادثه برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
نقوی حسینی با تأکید بر ناراحتی مردم ورامین از وقوع این حادثه  اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
سید حسین هاشمی نیز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود دستگاه های مسئول برای موشکافی حادثه اخیر اظهار داشت: دستگاه های امنیتی استان تهران در حال پیگیری موضوع هستند.
استاندار تهران افزود: تلاش ها برای بررسی زوایای مختلف حادثه اخیر و دلایل آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: جمعی از مسئولان استانداری تهران در مراسم ترحیم دختر شش ساله حاضر شدند و مردم مطمئن باشند که این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.
 
 مردم منطقه ورامین متأثر هستند
 
آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حادثه رخ داده بسیار تأسف بار و مایه ناراحتی است.
وی با عرض تسلیت به خانواده این دختر شش ساله افزود: باید دستگاه های مسئول با جدیت این حادثه را پیگیری کنند.
محمودی ادامه داد: مردم ورامین از حادثه رخ داده متأثر بوده و با خانواده داغدیده ابراز همدردی کردند.
وی با اشاره به تلاش برخی برای خدشه دار کردن نام ورامین عنوان کرد: مردم ورامین همواره در کنار مهاجرین زندگی کرده اند و نباید نام این منطقه توسط عده ای دچار خدشه شود.
 
مردم ورامین با خانواده داغدیده حادثه اخیر ابراز همدردی کردند
 
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: حادثه دردناک خیرآباد ورامین مایه ناراحتی و تأسف است و مردم ورامین نیز با خانواده داغدیده ابراز همدردی می کنند.
وی افزود: مردم ورامین و اتباع و مهاجرین پس از این حادثه با بصیرت و هوشیاری در صحنه حضور داشته و وحدت و یکپارچی امت اسلامی را به نمایش گذاشتند.
محمودی ادامه داد: قطعا این حادثه از سوی دستگاه قضایی با جدیت پیگیری می شود و تابعیت مقتول و یا قاتل، زمینه ساز تغییر در احقاق حق افراد نخواهد شد.

برچسب ها: دختر افغانی ورامین قتل ستایش