کد خبر : ۲۲۰۰۱۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۹/۱۷ ساعت ۰۱:۴۹

دکتر عصاری تاکید کرد
تمام کرسی‌های آزاد اندیشی طبق قوانین و بدون هیچ جهت‌گیری خاصی برگزار می‌شوند

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص حاکم شدن جریانی خاص در این دانشگاه گفت: اینکه افرادی فقط به دلیل اینکه از کسی خوششان نمی‌آید بخواهند تهمت بزنند یا جریان سازی کنند؛ نشانه بداخلاقی است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 تمام کرسی‌های آزاد اندیشی طبق قوانین و بدون هیچ جهت‌گیری خاصی برگزار می‌شوند

دکتر محمدرضاعصاری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) گفت: از ابتدای امسال طبق آیین‌نامه‌های وزارت علوم نسبت به کرسی‌های آزاداندیشی اقدام شده است. این کرسی‎ها چهارچوب‌های قانونی و روشنی دارند که رعایت این اصول در تمام کرسی‌های دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول تاکنون رعایت شده و از این به بعد هم رعایت می شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری هر کرسی می‎بایست از طرف هیات نظارت، بررسی و استعلام‌های لازم انجام شود. هیات نظارت در هر دانشگاه متشکل از سه عضو رییس دانشگاه، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و نماینده وزیر است. از آن‌جا که نماینده وزیر در دانشگاه جندی شاپور دزفول هنوز معرفی نشده است؛ این هیات نظارت، شامل ۲ عضو است که فقط همین ۲ عضو برای برپایی یک کرسی آزاداندیشی حق رای دارند این بدین معناست که نه معاونت فرهنگی و دانشجویی و نه هیچ شخص دیگری حق رای در این مورد را ندارند و فقط می‌توانند به آن نظارت کنند. هم من و هم نماینده دفتر نهاد رهبری دانشگاه به برگزاری کرسی روز شنبه دانشگاه رای موافق دادیم.

دکتر عصاری در خصوص بعضی مباحث مطرح شده پیرامون حاکم شدن جریانی خاص در دانشگاه گفت: همان طور که روز شنبه گذشته، از جانب یک جریان، کرسی آزاداندیشی برگزار شد؛ روز یکشنبه هم از سمت مقابل یک کرسی دیگر برگزار شد اما کسی در مورد آن حرفی نزد. اینکه افرادی فقط به دلیل اینکه از کسی خوششان نمی‌آید بخواهند تهمت بزنند یا جریان سازی کنند؛ نشانه بداخلاقی است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به مسایل و شایعات گفته شده در برخی فضاهای مجازی در مورد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و اخراج بعضی دانشجویان از خوابگاه هم اشاره کرد و افزود: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فردی متدین و پایبند به نظام و انقلاب و دوستدار رهبری است. کسانی که به همین راحتی افکار عمومی را تخریب می‌کنند و به افراد تهمت می‌زنند باید از خدا بترسند. مساله اخراج تعدادی از دانشجویان هم کذب محض است و هیچ دانشجویی به هیچ دلیلی تاکنون از خوابگاه اخراج نشده است.

وی در خصوص پیشرفت‌های این دانشگاه طی مدت ریاست جدید هم گفت: در دوران ریاست جدید و طی این ۲ سال، طبق آمار و ارقام تعداد مقالات علمی رشد چشمگیری داشته اند و بجز مسایل آموزشی به مسایل پزوهشی هم بیش‌تر توجه شده است. در این مدت، یک و نیم میلیارد تومان صرف آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شده که این امر زمینه را برای تحقیقات صنعتی و دانش بنیان فراهم می کند. همچنین زمانی که مدیریت دانشگاه به من واگذار شد یعنی در سال ۹۲، تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد ۵۰ نفر بود که در حال حاضر این تعداد به ۲۵۷ نفر رسیده است. که این نشان از رشد پنج برابری تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به تبع آن رشد مقالات و پژوهش های علمی است.

برچسب ها: