کد خبر : ۲۲۱۹۷۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

سرلشگر غلامعلی رشید،فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)
در عملیات بزرگ کربلای پنج به فکر بلند و قدرت تصمیم‌گیری آیت‌الله هاشمی پی برديم

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به سابقه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های فرماندهی نیروی مسلح گفت: همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های دفاع و امنیت فرماندهی بسیار شجاع،‌ باهوش و صاحب تدبیر بودند.

سرلشکر غلامعلی رشید در حاشیه مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیت جامعی بود که در همه عرصه های دفاعی، امنیتی، سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت هایی بسیار مهمی بر عهده داشت و صاحب تفکر بود.

وی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های سیاست خارجی و اقتصادی مسلط و آگاه بود و ما شاهد ارائه تحلیل های بسیار دقیقی در مورد منطقه وجهان بودیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)  ‌با اشاره به تاکید و توجه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های اقتصادی خاطر نشان کرد: ایشان افکار و ایده های بسیار بلندی در عرصه های اقتصادی داشت و به مسائل قاقتصادی از جمله مهمترین دغدغه های او محسوب می شد.

رشید با اشاره به شخصیت فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فرهنگ صاحب نظر و ملایی به تمام معنا محسوب می شد. ایشان از پیش از انقلاب اسلامی فردی متفکر، نویسنده و محقق بودند که جامعه را به خوبی می شناختند.

وی با اشاره به سابقه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های فرماندهی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در عرصه دفاعی و امنیتی ایشان به نیابت امام (ره) فرماندهی همه نیروهای مسلح و رزمندگان را بر عهده داشت.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه به بیان خاطره ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت:‌خاطرم هست که در 18 دی ماه یکی از سالهای جنگ ما در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در غرب کارون جمع شده بودیم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عملیات کربلای پنج که یکی از بزرگترین عملیات ها محسوب می شد تصمیم گیری کردند. در همان جلسه که تا ساعت دو بامداد به طول انجامید ما به فکر بلند و قدرت تصمیم گیری ایشان پی بردیم.

رشید در پایان اظهار کرد: همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه دفاع و امنیت در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده ای بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بود. ایشان به گونه ای تصمیم گیری می کرد که واقعا باعث شکست دشمن می شد.

ايسنا

برچسب ها: هاشمي هاشمي رفسنجاني سرلشكر غلامعلي رشيد فرمانده خاتم الانبيا