کد خبر : ۲۲۱۶۱۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ساعت ۲۳:۱۶


اعلام دومین فراخوان مقاله برای کنگره بین المللی جندی‌شاپور دزفول

دبیر کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور با اشاره به مهلت دومین فراخوان مقاله برای این کنگره تا 30 آبان‌ماه، گفت: تاکنون نزدیک به 190 چکیده مقاله و بیش از 90 مقاله کامل به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

دکتر محمدرضا عصاری، با بیان این‌که بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری کنگره از ابتدا قرار بر آن بود که 2 بار فراخوان مقاله اعلام شود، اظهار کرد: البته استقبال خوبی که از فراخوان اول صورت گرفت، بیشتر ما را نسبت به انتشار فراخوان دوم ترغیب کرد.

وی با بیان این‌که تاکنون نزدیک به 190 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و داوری اولیه روی آن‌ها انجام شده است، گفت: همچنین در خصوص چکیده مقالاتی که پذیرش شدند، برای دریافت مقاله اصلی مکاتبه لازم صورت گرفت و تاکنون بیش از 90 مقاله به‌صورت کامل دریافت شده و در مرحله داوری نهایی است.

دبیر کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور استقبال از این کنگره با توجه به تخصصی بودن آن را خوب توصیف کرد و با ابراز امیدواری از مؤثر بودن فراخوان دوم در جهت هرچه بربارتر شدن و غنا بخشیدن به محتوای علمی کنگره، خاطرنشان کرد: این فراخوان بنا بر برنامه کاری شورای سیاست‌گذاری منتشر شد تا پژوهشگران و علاقه‌مندانی که تاکنون به هر دلیل موفق به ارسال مقاله خود نشده‌اند، بتوانند مقاله خود را در کنگره ارائه دهند.

عصاری مهلت ارسال مقاله در این فراخوان را تا 30 آبان‌ماه اعلام کرد و افزود: در کنار دریافت مقالات، تمام تولیدات علمی جهان در زمینه جندی‌شاپور در حال گردآوری، ترجمه و تألیف است؛ تقریباً اطمینان داریم که تاکنون عمده مستندات چاپ‌شده و تولیدات علمی در جهان درباره جندی‌شاپور گردآوری شده‌اند که برخی از این آثار در حال برگردان به زبان فارسی هستند و در روز کنگره رونمایی خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به تأکید شورای سیاست‌گذاری کنگره بر تداوم این کار در دبیرخانه دائمی آن، تصریح کرد: بر این اساس زمینه تحقیق برای دانشمندان و فرهیختگان علاقه‌مند فراهم می‌شود تا حق جندی‌شاپور - این گنجینه بزرگ فرهنگی خوزستان و ایران - ادا شود و مسئولان فرهنگی کشور بتوانند این دستاوردها را در سطح جهانی ارائه دهند.

دبیر کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور با بیان این‌که زمان این کنگره به‌صورت قطعی 27 و 28 بهمن‌ماه امسال خواهد بود، گفت: کنگره به‌صورت متمرکز در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار می‌شود و اگر قرار باشد اختتامیه یا برنامه جداگانه‌ای خارج از دزفول برگزار شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایسنا

برچسب ها: دکتر محمدرضا عصاری دبیر کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور