کد خبر : ۲۲۱۹۰۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۰۶ ساعت ۱۷:۲۴

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول عنوان کرد:
دعوت از مدارس دزفول برای آشنایی و برگزاری اردو دربافت تاریخی

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول گفت: دفتر یونسکو دزفول از تمامی مدارس شهرستان برای بازدید از بافت تاریخی دزفول و آشنایی دانش آموزان با معماری شهر خود دعوت بعمل می آورد.

 دعوت از مدارس دزفول برای آشنایی و برگزاری اردو دربافت تاریخی

مسعود شامدیل در گفت‌ و گو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) اظهارکرد: باتوجه به گنجاندن مباحث درسی جدید در کتاب های مقطع دبستان تحت عنوان میراث فرهنگی ، لزوم آشنایی کودکان با محیط های واقعی مربوط به میراث فرهنگی افزایش یافته است.

وی افزود: درهمین راستا کارشناسان دفتر یونسکوی دزفول با برنامه ریزی های بعمل آمده اقدام به دعوت از مدارس برای بازدید از مکان هان تاریخی و به ویژه بافت کهن و تاریخی دزفول کرده اند.

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول گفت: کارشناسان یونسکو معتقد هستند که حضور فیزیکی دانش آموزان دراین مکان ها موجب افزایش اطلاعات و علاقه مندی کودکان نسبت به تمدن، تاریخ، اقلیم و معماری شهرشان خواهد شد و این امر موجب توجه و افزایش اهمیت آنان در راستای نگهداری و صیانت از تاریخ و تمدن دزفول خواهد شد.

شامدیل عنوان کرد: درهمین راستا برخی ازمدارس دزفول طی چندروز گذشته به بازدید از خانه تاریخی تیزنو مقر دفتر یونسکو شهرستان بازدید به عمل آوردند.

وی تصریح کرد: درطول این بازدیدها، کارشناسان یونسکو به معرفی و بیان ویژگی های بافت تاریخی دزفول، معماری آن و تمدن چند هزار ساله این شهرپرداختند که مورد استقبال دانش اموزان قرار گرفت.

شامدیل در پایان تاکید کرد: لازم است این برنامه در دستور کار تمامی مدارس شهرستان قراربگیرد چراکه این امر می تواند موجب تقویت فرهنگ آشنایی و نگهداری از میراث فرهنگی دزفول شود ضمن اینکه ما نیز نهایت همکاری را با مدارس برای اجرای هرچه بهتراین طرح خواهیم داشت.

برچسب ها: مسعود شامدیل مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول