کد خبر : ۲۲۰۴۱۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ساعت ۰۹:۱۰

رییس اداره حفاظت از محیط زیست دزفول عنوان کرد:
مخالف جدی احداث سد در منطقه چال کندی دزفول هستیم

وزارت نیرو برای احداث سد در منطقه تفریحی و گردشگری ساحلی چال‌کندی دزفول از ما استعلام کرد و ما با آن مخالفت کردیم.

  مخالف جدی احداث سد در منطقه چال کندی دزفول هستیم

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان) رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: وزارت نیرو برای احداث سد در منطقه تفریحی و گردشگری ساحلی چال‌کندی دزفول از ما استعلام کرد و ما با آن مخالفت کردیم.
فرهاد قلی‌نژاد تاکید کرد: هرگونه احداث سد و استقرار ادوات و کارگاه‌های آن، منوط به ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی پروژه و بررسی پیامدهای زیست محیطی آن است.
وی افزود: وزارت نیرو در ماه‌های اخیر مطالعات احداث سد در منطقه چال کندی را انجام داده و به استان هم فرستاده است. در فاز اول هم قصد استقرار کارگاه و آغاز فعالیت را داشتند که محیط زیست جلوگیری کرد.
قلی‌نژاد گفت: این سد در صورتی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند که مطالعات ارائه شده، تائید و اثبات شود که احداث این سد بر حقابه رود دز، اراضی پایین دست رودخانه، جنگل‌ها و تالاب‌ها تاثیرات منفی نخواهد گذاشت. در صورت اثبات نشدن هر یک از این موارد، محیط زیست به شدت با آن مخالفت خواهد کرد.
قلی‌نژاد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد بررسی اثرات این سد، توجیه اقتصادی آن در مقابل تاثیرات زیست محیطی خواهد بود که در این خصوص، اداره حفاظت محیط زیست دزفول با احداث هرگونه سازه بدون مطالعه و بررسی دقیق، مخالف بوده و از هرگونه احداث غیرقانونی و بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد.

میلاد گل داری - روزنامه همشهری

برچسب ها: چال کندی فرهاد قلی نژاد محیط زیست دزفول