کد خبر : ۲۲۲۱۵۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶:۰۷

نماینده دزفول درمجلس شورای اسلامی هشدار داد:
بی تفاوتی میراث فرهنگی کشور نسبت به نابودي آثارتاریخی دزفول

نماینده دزفول درمجلس شورای اسلامی نسبت به بی تفاوتی میراث فرهنگی کشور نسبت به نابودي آثارتاریخی بويژه درخوزستان و دزفول هشدارداد.

 بی تفاوتی میراث فرهنگی کشور نسبت به نابودي آثارتاریخی دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عباس پاپی زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در اولین کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول که با حضورمقامات کشوری و استانی در محل دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزارشد، اظهارکرد: دزفول همواره توانسته نقش شاخص و برجسته خود را در کشور و جهان داشته باشد.

وی گفت:تاریخ درخشان جندی شاپور با ظرفیت بالای این سرزمین قابل تکرار است و باید تلاش کرد تا این ظرفیت علمی دوران کهن بار دیگر احیا شود.

پاپی زاده افزود:مطالعه گذشته و اینکه ما بدانیم جندی شاپور چه بوده برای آیندگان مهم است لذا باید تلاش کرد این ظرفیت بالا به نسل های آینده نیز معرفی شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار حمایت وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از دانشگاه جندی شاپور دزفول شد و گفت:حمایت های خوبی در این راستا شده اما انتظار می رود این حمایت ها بیشتر شود تا این دانشگاه به جایگاه واقعی خود برسد.

پاپی زاده بیان کرد: ملت ایران در طول تاریخ نقاط عطف با اهمیتی را از خود به جای گذاشته است که مرکز علمی جندی شاپور در 1800 سال پیش یکی از این نقاط عطف با اهمیت است.

وی تقویت ظرفیت ها در جامعه را موجب تعالی دانست و گفت:ایران قبل از اسلام پیشرفت داشته و بعد از اسلام نیز این پیشرفت شتاب گرفته است و باید تلاش کرد این پیشرفت همچنان با اتکا به ظرفیت داخل کشور تداوم یابد.

نماینده دزفول درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نسبت به برخی آثار باستانی دزفول که در حال تخریب هستند، بی تفاوت است خواستار توجه بیشتر سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نسبت به حفظ آثار و بناهای تاریخی دزفول شد.

پاپی زاده گفت:بافت قدیم دزفول با معماری منحصر بفرد به عنوان بخشی از تاریخ این سرزمین دارای ظرفیت های بی شماری در زمینه گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکیدکرد: سازمان میراث فرهنگی بایدبه نگرانی های دزفول دراین زمینه پاسخ بدهد.  آثارزیادی درکشوردرحال نابودی هستند که میراث فرهنگی کاملابی تفاوت ازکناراین موضوع عبور می کند.

پاپی زاده هشدارداد: همين بی تفاوتی هاموجب شده تابرخی کشورهای خارجی آثارمارابه نام خود ثبت کنند که این یک زنگ خطراست.

وی درپایان عنوان کرد: کنگره جندی شاپوربایدشروعی برای افزایش توجهات به میراث فرهنگی و تاریخی کشورباشد.

برچسب ها: عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی