کد خبر : ۲۲۲۲۱۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ساعت ۲۲:۴۶

سيدمحسن امامي فر
نامزد پوششی، روحانی و جریان میانه رو را تضعیف می كند

 نامزد پوششی، روحانی و جریان میانه رو را تضعیف می كند

وکیلی نماینده فراکسیون امید در مجلس گفته است اصلاح طلبان به ازای هر کاندیدای اصولگرا، یاری را در کنار روحانی وارد میدان کنند.

وکیلی اما ظاهرا انتخابات ریاست جمهوری را با مسابقات ورزشی اشتباه گرفته است که هر دو تیم باید به یک تعداد باشند!

تعدد کاندیداهای جناح راست در انتخابات نقطه ضعفی است که باید جریان اصلاحات و میانه رو به خوبی از آن بهره برداری نماید نه این که خود به آن مبتلا شود.

بحث حضور نامزد پوششی در کنار روحانی موضوعی است که حتی بیان آن می تواند محل منازعه باشد چه برسد در فاز اجرایی قرار دادن آن.

حضور نامزد پوششی، روحانی و البته جریان اصلاحات و اعتدال را در موضع ضعف قرار می دهد.

توجیهاتی هم که برای طرح این موضوع از جمله احتمال رد صلاحیت روحانی بیان می شود عذر بدتر از گناه است.

قطع به یقین حاکمیت هیچ گاه هزینه رد صلاحیت رئیس جمهور مستقر و پیامدهای آن در نظام بین الملل و تاثیرات آن بر فضای داخلی  را متحمل نخواهد شد.

ردصلاحیت روحانی پیامی غیر از انشقاق و پیامدی جز تضعیف نظام به دنبال نخواهد داشت. تجربه تاریخی هم نشان داده نظام در این برهه های حساس هوشمندانه عمل خواهد کرد.

البته این که برخی بخواهند ردصلاحیت مرحوم آیت الله هاشمی را مستمسکی برای غیر قابل پیش بینی بودن رفتار حاکمیت در احراز صلاحیت شخصیت های برجسته کشوری عنوان کنند هم اشتباه به نظر می آید.

در آن مورد به خصوص بر همگان آشکار بود که دلایل سیاسی بر رد صلاحیت آیت الله هاشمی مترتب است اما شورای نگهبان حداقل با حفظ ظاهر علت را کِبر سن ایشان عنوان کرد تا حداقل از بخشی از هزینه ها بکاهد.

آنچه مسلم است هر چه زودتر باید نحوه ورود جریان اصلاحات و اعتدال به انتخابات ریاست جمهوری۹۶ مشخص شود تا برخی از چهره های منتسب به این جریانات خودآگاه یا ناخودآگاه در دام فضا سازی های مخالفان دولت نیفتند و اتحاد و انسجام بیش از انتخابات ۹۲ بر این جناح حاکم شود.

سید محسن امامی فر

برچسب ها: سيدمحسن امامي فر روحاني انتخابات