کد خبر : ۲۲۱۲۲۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ ساعت ۱۷:۵۷

به مناسبت هفته دولت؛
احداث اولین مرکز درمان بستر مناطق محروم کشور در سردشت دزفول کلنگ زنی شد

به مناسبت هفته دولت، کلنگ احداث اولین مرکز شبانه روزی درمان بستر مناطق محروم کشور در شهر سالند واقع در بخش سردشت دزفول به زمین زده شد.

 احداث اولین مرکز درمان بستر مناطق محروم کشور در سردشت دزفول کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ظهر امروز شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت بزرگترین مرکز بهداشتی و درمانی بخش سردشت دزفول که بمناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان شهرستان در شهر سالند مرکز بخش سردشت برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه  بهداشتی و درمانی که قرار است بصورت شبانه روزی خدمات ارائه دهد با زیربنای  دو هزار و 510 مترمربع و در زمینی به مساحت هزار و 200 متر در دو طبقه مجهز احداث خواهد شد.

یوسف پريدار افزود: این مرکز درمان بستر شامل 12 تخت تحت نظر اتاق عمل سرپایی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، پزشک عمومی، پزشک متخصص، نمازخانه و 3 واحد منزل پزشک خواهد بود.

وی تصریح کرد: این مرکز بهداشتی و درمانی همچنین شامل واکسیناسیون، بهداشت خانواده و محیط حرفه ای مبارزه با بیماری ها و سایر خدمات خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از پیگیری های نماینده و فرماندار دزفول در راستای تامین اعتبارات و مجوز ساخت این مرکز قدردانی کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در صورت ساخت این مرکز بهداشتی و درمانی با تمام توان خدمات درمانی را به مردم این منطقه محروم ارائه خواهد داد.

بهره برداری در 24 ماه آینده
معاون عمرانی فرمانداری دزفول نیز دراین آیین ضمن قدردانی از پیگیری های عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس درراستای احداث این مرکز بهداشتی، اظهار کرد: در برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده تااین بیمارستان درمان بستر ظرف24 ماه آینده احداث شود و به بهره برداری برسد.

عبدالحسین پوررکني اعتبار ساخت این مرکز درمان بستر را 60 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این پروژه برگ زرینی در کارنامه پیگیری های مسئولان شهرستان است که یک گام اساسی در  درجهت رفع مشکلات خدماتی و بهداشتی مردم منطقه محروم سردشت خواهد بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: پس از مدت ها بخش سردشت دزفول با ساخت این پروژه درمانی شاهد یک کار ارزشمند ازسوی مسئولان شهرستان خواهد بود.

عباس پاپی زاده وظیفه این مرکز درمان بستر را ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت به مردم منطقه محروم سردشت دزفول برشمرد و افزود: با وجود اینکه دولت از نظر اعتبارات در شرایط خوبی قرار ندارد اما در چندسال گذشته توجه به مناطق روستایی و محروم در دزفول افزایش یافته است بگونه ای که اکنون خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در اولویت مسئولان دزفول قرار گرفته که جای تقدیر دارد.

وی با تقدیر از پیگیری و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی  گفت: امیدوار هستیم با ساخت هرچه زودتر این مرکز شاهد کاهش کمبودها و مشکلات مردم سردشت و شهيون در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

برچسب ها: معاون عمرانی فرمانداری دزفول عبدالحسین پوررکني هفته دولت رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یوسف پريدار