کد خبر : ۲۲۲۲۷۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۱۶ ساعت ۱۷:۰۸

با حضور اسحاق جهانگیری؛
کارخانه تولید کمپوست در دزفول افتتاح شد

با حضور معاون اول رئيس جمهور و چندتن از وزیران و مسئولان کشوری کارخانه تولید کمپوست به ظرفیت 50 هزار تن در سال در دزفول افتتاح شد.

 کارخانه تولید کمپوست در دزفول افتتاح شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، این کارخانه عصر امروز چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ، استاندار خوزستان و چندین تن از مسئولان استانی و محلی در محل کارخانه قارچ دزفول افتتاح شد.

این کارخانه در راستای تولید بستر بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی ( کمپوست فاز 3 ) به ظرفیت 50 هزار تن در سال به منظور مصرف پسماند محصولات کشاورزی شامل کلش گندم ، باگاس نیشکر و کود مرغ به عنوان آلاینده های محیط زیست و تبدیل به کود آلی و غنی شده که در بستر رشد قارچ استفاده شده و پس از رشد قارچ جهت مصارف کشاورزی استفاده شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در دزفول راه اندازی شده است.

میزان سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح 645 میلیارد ریال بوده که 308 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

ظرفیت اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این طرح 100 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم است.

شرکت کشاورزی جلگه دز سالانه چهار هزار و 600 تن قارچ خوراکی ، 800 تن بذر قارچ و از این پس نیز 50 هزار تن کمپوست تولید می کند.

برچسب ها: دزفول اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شرکت کشاوزی جلگه دز قارچ دزفول