کد خبر : ۲۲۲۱۴۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ساعت ۱۳:۴۱

نكاتي در خصوص حضور حسن عباسي در دزفول
آزادی بیان هست یا نیست؟/فهم مردم دزفول پایین نیست/ از توهم تا واقعیت!

ظرف ٢ هفته گذشته ٢ سخنرانی در دزفول برگزار شده که از منظر یک شهروند عادی از بعضی جنبه ها سئوال برانگیز است.

 آزادی بیان هست یا نیست؟/فهم مردم دزفول پایین نیست/ از توهم تا واقعیت!

هفته گذشته دکتر علیرضا زاکانی مهمان جمعی از همشهریان محترم بود. در پوستر تبلیغاتی این سخنرانی نوشته شده بود که نماینده سابق مجلس و رئیس کمیسون برجام قرار است درباره انقلاب اسلامی، فرصت ها و چالش ها سخنرانی کند. اما زاکانی در حال حاضر نه نماینده مجلس است و نه رییس کمیسیون برجام. یعنی در حال حاضر شخصیتی حقوقی نیست بنابراین بعنوان یک شهروند عادی برای سخنرانی دعوت شده است که اگر این تجمع و سخنرانی مجوز قانونی داشته (و شاید هم نداشته) اقدام خوبی است که جوانان از سیر تا پیاز این کشور را از زبان طیف های مختلف سیاسی بشنوند تا بتوانند درست قضاوت کنند.

اما چیزی که باعث تعجب شد و سئوال برانگیز است استفاده از آرم سپاه در تبلیغات برای این سخنرانی بود. شاید استفاده از آرم سپاه در تبلیغ سخنرانی افراد از هر طیف و جناحی تصمیم درستی نباشد، متاسفانه از سخنرانی دکتر زاکانی خبر زیادی منتشر نشد. بالاخره ما نفهیمدیم که از نظر ایشان در این سخنرانی فرصت ها و چالشهای انقلاب چیست؟

روز یکشنبه اول اسفند ماه هم قرار بود آقای حسن عباسی که به سخنرانی های جنجالی شبهه ناک مشهور است و بارها به دلیل بی حرمتی و توهین به مقامات رسمی، اشخاص حقیقی و حقوقی و آخرین بار به دلیل توهین به ارتشیان فداکار و وفادار به انقلاب بازداشت شده به دعوت بسیج دانشجویی در موزه دفاع مقدس دزفول سخنرانی کند که به استناد اطلاعیه بسیج دانشجویی این برنامه کمتر از 12 ساعت قبل از اجرا، لغو شد! و اعلام شد مراسم در حوزه ی علمیه آیت الله قاضی برگزار می شود! و برنامه بعدی این سخنرانی در مسجد شهید توتونچی برگزار خواهد شد.

البته در اطلاعیه بسیج دانشجویی به لغو این مراسم در موزه دفاع مقدس انتقاد شده و آن را خلاف شعار دولت یعنی آزادی بیان خوانده شده است. اما معلوم نشد که میزبانان آقای عباسی از چه چیزی ناراحتند و چرا ادعا می کنند آزادی بیان نیست در حالی که این برنامه که ظاهرا مجوز هم نداشته در حوزه علمیه و مسجد شهید توتونچی برگزار شده است.
اما دوستان بسیج دانشجویی نباید از لغو این برنامه در موزه دفاع مقدس ناراحت شوند. چرا چنین فردی باید در موزه ای که متعلق به دفاع مقدس است سخنرانی کند؟ آیا موزه دفاع مقدس را می توان به سخنرانی در موضوعات غیر دفاع مقدس و بطور صریح تر به سخنرانی های جنجالی و سیاسی افرادی چون اقای حسن عباسی اختصاص داد؟ اگر موزه دفاع مقدس محل نشست های سیاسی بحث برانگیز شود، به اعتبار این مکان شریف آسیب نمی زند؟!
مسئولان محترم موزه دفاع مقدس لازم است مراقب حفظ شأن و جایگاه موزه باشند. بنابراین تصمیم مسئولان موزه در لغو این سخنرانی کار بسیارسنجیده ای بود.
نباید این تصور بوجود آید که بین سخنرانی های آقای زاکانی و عباسی که اولی با تبلیغ آرم سپاه و دومی در موزه دفاع مقدس ( که لغو شد) رابطه ای وجود داشته است.
البته صبر و تحمل طرفداران جناح های مختلف سیاسی در مقابل حضور افراد با تفکرات گوناگون و سخنرانی آنها باید بالا برود اما دعوت از سخنرانان جنجالی و بعضا هتاک برای حضور در دزفول قابل تأمل است.
آیا همین نیروهایی که اکنون از مشکلات بوجود آمده در سخنرانی حسن عباسی ناراحت هستند تحمل حضور سخنرانی علی مطهری یا صادق زیبا کلام را در دزفول دارند؟!
پی نوشت:
آوردن حسن عباسی از سوی بسیج دانشجویی در جایی که ارتش و سپاه از سخنان سخیف وی در خصوص افترا به نیروهای  ارتش جمهوری اسلامی مکدر هستند جای سوال دارد!
جدای از موضوع چگونگی اصل برگزاری مراسم نکات ذیل قابل تامل است:
در سایتهای حامی وی بیشتر بر حضور مردم تاکید شده بود تا صحبت های عباسی، که بزرگترین موضوعی که به آن پرداخته اثبات حرامزادگی!!! افرادی است که در غرب زندگی می کنند ( آن هم در مکان مقدسی همچون مسجد)
" سایت خبری دزفول امروز: وی ضمن نمایش نمودارهایی بر روی صفحه ی نمایشگر موجود در سالن مسجد توضیح داد: طبق آمارهای جهانی غرب بیشترین آمارحرامزادگی را داراست و ایران پاکترین كشور دنیا محسوب می شود که این امر از اثرات اسلام می باشد"
آیا مردمی که در مسجد حضور داشتند بدنبال آن بوده اند که بدانند مردم غرب حلال زاده اند و یا حرامزاده؟ فهم مردم دزفول را به این اندازه پایین دیدن، خود هتک حرمت و توهین است.
باید به آقای حسن عباسی، عقل کل جبهه تندروها نکاتی را در باب سخنرانی که در همه جا مطرح میکند متذکر شد!

* جناب آقای عباسی اسلامی ترین کشور دنیا کجاست ؟
نتايج تحقيق دكتر شهرزاد رحمان و دكتر حسين عسگري از اساتيد دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران باعنوان ""كشورهاي اسلامي چقدر اسلامي هستند؟ "" خيلي جالب است. متغيرهاي بكار رفته در اين تحقيق در ابعاد حقوق سياسى، اقتصادي و زيست محيطي بر اساس قرآن و سنت پيامبر بوده است و جمعا ١١٣ شاخص مورد بررسى قرار گرفتند. مثلا در بعد اقتصاد شاخص سلامت و عدم فساد و ربا و بهره پول و در بعد اجتماعى آزادى مدنى در امر به معروف و نهي منكر صاحبان قدرت و رعايت حقوق زنان.
نتيجه:
اسلامي ترين كشور دنيا نيوزيلند، رتبه دوم لوكزامبورگ، سپس اسكانديناوي ها. جالب اينكه تا رتبه ٣٧ هيچ كشور اسلامى وجود ندارد. رتبه ٣٨ مربوط مالزي و رتبه متوسط كشورهاي اسلامي ١٣٨ است. رتبه ايران از اين جهت ١٦٣ بود.
یعنی مسلمانان در عمل نتوانستند به چیزهایی که ادعا کردند با این نسخه میتوانند به آن برسند؛ دست يابند. اما کشورهای غیرمذهبی که براساس حاکمیت قانون و اخلاق اداره میشود، به نتایج خوبی رسیدند.(1)

البته سید جمال الدین اسدآبادی سال ها پیش بر این نکته تاکید داشت که:
اسلام را در غرب دیدم. و مسلمانان را در شرق
جناب آقای حسن عباسی! به جای اینکه بیایید دنیای غرب را با همه بدیهایی که همه میدانیم در آن وجود دارد، بررسي كنيد؛ مقایسه درست، علمی و منطقی برای حرفهایتان داشته باشید تا ضمن نتیجه گیری صحیح شنوندگانتان، متهم به تندروی و یکسو نگری نشوید.
سالهاست سخنانتان در یک شاخه است. بدون حتی ارائه ی یک مدل درست. اگر اینگونه بود چه در دولت قبلی و چه در دیگر دولت ها به شما جایگاه تصمیم گیری درستی می دادند.

* ضمن تشکر از تلاش های جوانانی که بدنبال تولید برنامه های فرهنگی و سیاسی در شهرستان هستند و میزبان دکتر عباسی بوده اند؛ پیشنهاد می شود، به دنبال نام و نشان میهمانان نباشند، بدنبال افرادی باشند که بتوانند بجای تولید سردرگمی سیاسی و اجتماعی و ترویج ناامیدی و یاس بین مردم، سطح آگاهی های عمومی، سیاسی و فرهنگی جامعه را ارتقاء بخشد.

منابع:

(1) منبع: مجله ايران فردا تير٩٣ صفحه١٢٥

برچسب ها: حسن عباسي عليرضا زاكاني سخنراني