کد خبر : ۲۲۱۵۸۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۷ ساعت ۲۲:۵۲


همایش شعر و موسیقی آئینی محرم در دزفول برگزار شد

با حضور ذاکران و شاعران عاشورایی همایش شعر و موسیقی آئینی محرم در دزفول برگزار شد.

 همایش شعر و موسیقی آئینی محرم در دزفول برگزار شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، دبیر اجرایی این همایش عصر جمعه در حاشیه برگزاری همایش مذکور که در سالن اداره ارشاد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار دز ان ان، اظهار کرد: این همایش با حضور اساتید و ذاکرین اباعبدالله، شاعران اهل بیت و نوازندگان برجسته سازهای آئینی از جمله سورنا و دهل برگزار شد.

مهدی یوسف زاده هدف اصلی این همایش را بازشناساندن ابعاد و ویژگی های شعر و موسیقی های آئینی کشور و به ویژه دزفول برشمرد و افزود: همایش شعر و موسیقی آئینی دومین همایشی است که ازسوی انجمن هنرمندان (Artist)  شهرستان دزفول  و با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب دزفول برگزار شده است.

مدیر انجمن هنرمندان دزفول و دبیر همایش شعر و موسيقي آئینی محرم بابیان اینکه در این همایش سعی شد تا شاخصه های اصلی هنر آئینی معرفی و مشخص شود، ادامه داد: به منظور پاسداشت تلاش های بی وقفه هنرمند لرستانی فقيد و نوازنده "سرنا" یعنی مرحوم شاه میرزا مرادی، فرزند وی نیز در این همایش به اجرای ساز "سرنا" پرداخت.

یوسف زاده درادامه هدف اصلی انجمن هنرمندان دزفول را همگرایی هنرهای گوناگون اعم از شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی عنوان کرد و گفت: این انجمن به صورت مستمر و هفتگی جلساتی را با حضور فعال هنرمندان شهرستان و حتی استان تشکیل می دهد .

لزوم توجه رسانه ملی به هنرهای آئینی دزفول
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش ضمن تقدیر از تلاش های انجمن هنرمندان دزفول برای برگزاری همایش شعر و موسیقی آئینی محرم اظهار کرد: تلاش های قابل توجهی در زمینه هنرهای آئینی  در شهرستان دزفول شده است که در نوع خود بی نظیر است.

عباس پاپی زاده با اشاره به وجود فراوان مداحان و شاعران برجسته آئینی در دزفول، افزود: بعنوان نماینده مردم دزفول خواستار توجه ویژه رسانه ملی به زحمات و تلاش های مداحان، شاعران اهل بیت و هنرهای آئینی دزفول درجهت تبلیغ و معرفی آنها هستیم و تمام تلاش خود را در جهت پیگیری این موضوع خواهیم کرد.

وی همچنین پاسداشت یاد هنرمند فقيد لرستانی یعنی شاهميرزا مرادی در این همایش را ارزشمند دانست و گفت: مرحوم مرادی هنرمند اهل درود لرستان در محافل بین المللی نیز درخشیده و رونق ویژه ای به ساز سورناي کشور داده است که امیدوار هستیم راه وی ادامه یابد.

به گزارش دز ان ان، در این همایش 4 ذاکر و مداح پیشکسوت اهل بیت حاج رضا پوررکني، حاج رجب لطفی خلف، علی تاج و حاج حسین آل مبارک به بیان تجربیات و خاطرات خود درمورد چگونگی حضور در عرصه هنرهای آئینی پرداختند.

شعرخوانی شاعران عاشورایی، اجرای موسیقی آئینی و سخنرانی دبیر همایش در خصوص شاخصه های هنر آئینی از دیگر بخش های این همایش بود.

از حاج سید مصطفوی نیز بعنوان مسن ترین مداح دزفول توسط عوامل برگزاری همایش و مسئولان حاضر در مراسم تقدیر بعمل آمد.

دراین مراسم برخی مسئولان از جمله شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

برچسب ها: انجمن هنرمندان دزفول مهدی یوسف زاده همایش شعر و موسیقی آئینی محرم