کد خبر : ۲۲۱۲۶۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۱۴ ساعت ۱۳:۲۱

باتصويب شورای شهر دزفول؛
عملیات اجرایی پروژه برج بزرگ طاووس کلید خورد

پس از کش و قوس های فراوان، عملیات اجرایی پروژه برج بزرگ طاووس با رای قاطع 12 عضو شورا، با جذب هزینه‌ای بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال آغاز شد.

 عملیات اجرایی پروژه برج بزرگ طاووس کلید خورد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) روز چهارشنبه ( 10 شهریور) جلسه رسمی شورای شهر دزفول با حضور تمام اعضاء در محل شورا برگزار شد. دراین جلسه که با حضور فرماندار، شهردار و مدیران شرکت طاووس جهان و اصحاب رسانه برگزار گردید موضوع بررسی سرمایه گذاری برج طاووس در دستور کار جلسه قرار گرفت که ابتدا نادبي زاده با طرح موضوع از شهردار خواست تا گزارشی از وضعیت پروژه بیان کند.

شهردار گزارش مختصری از وضعیت قبلی و کنونی بیان و اعلام کرد با توجه به مدارک و مستندات موجود در حال حاضر سرمایه گذار توان مالی خود را به شهرداری اثبات کرده و در این شرایط امکان اجرایی شدن پروژه قابل قبول است. وی از اعضاء خواست تا به ادامه پروژه رای بدهند.

سپس  محسن ریاضی یکی از اعضای شورا به طرح چند سوال از رئیس هیات مدیره شرکت، کرد اما قبل از پاسخ وی حبیب الله آصفی، فرماندار ویژه دزفول به بیان چند موضوع مهم در خصوص اهمیت ورود سرمایه به دزفول پرداخت.

وی عنوان کرد: در وضع کنونی که ورود حتی هزار دلار به کشور بسیار سخت است باید به اهمیت ورود این سرمایه که حدود 300ميليون یورو است توجه خاص داشت. این در حالی است که این حجم بزرگ سرمایه گذاری در دزفول و  استان و در سال 95  نخستین سرمایه گذاری محسوب می‌شود و تاکنون چنین حجم پولی وارد استان نشده است.

آصفی از این پروژه و ورود سرمایه حمایت کرده و از اعضای شورا خواست با رای مثبت خود گامی مهم بر توسعه دزفول بردارند زیرا که چنین اقدامی موجب گشایش سرمایه گذاری‌های جدید خواهد شد.

در ادامه جلسه رئیس هیات مدیره شرکت طاووس جهان به تشریح کامل شرایط بوجود آمده در خصوص برج طاووس پرداخت و عنوان کرد: پروژه طاووس در سال 90 با مشارکت شهرداری کلید خورد و برای نخستین بار در ایران بطور همزمان طراحی و اجرای آن با توجه به شرایط خاص تعیین شده از سوی سرمایه گذار، باهم انجام شد. شهرداری نیز متعهد به دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح شد و شرکت طاووس نیز در موازات آن بسرعت عملیات گودبرداری را آغاز کرد.

رحمان صدرایی فر ادامه داد: پس از اتمام مرحله گودبرداری و صرف هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد تومان، شهرداری بدلیل مرتفع بودن برج نتوانست مجوز لازم را از نیروی هوایی اخذ کند و پروژه در آن زمان کاملا تعطیل شد. تا آنکه در سال92 مجددا با پیگیری‌های انجام شده پروژه با طراحی جدید و اعمال تغییرات در نقشه کلید خورد ولی این بار تغییر کاربري‌ها و موارد دیگر موجب شد تا با وجود صرف هزینه سنگین طراحی، این بار شورا مانع شود و این پروژه به سرانجام نرسد.

صدرایی فر تصریح کرد: در سال 93 مجددا عملیات اجرایی با اجرای مرحله تکمیلی گودبرداری و انجام بتن مگر کف آغاز شد و قرار شد طراحی پروژه به تصویب شورا برسد. شرکت نیز با برگزاری مسابقه ای با حضور 30 شرکت که در هتل المپیک تهران برگزار شد نسبت به انتخاب بهترین طراحی اقدام کرد. تکمیل هر طراحی مستلزم زمان زیادی است اما باتوجه به آخرین مهلت داده شده (یک روز قبل از اتمام مهلت تعیین شده از سوی شهرداری) متاسفانه شورا از شهردار خواست تا نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.

رییس هیات مدیره شرکت طاووس جهان گفت: در سال95 با درخواست شهردار مجددا موضوع اجرایی شدن پروژه مطرح و در نهایت منجر به تنظیم یک الحاقیه قانونی با شهرداری شد. بر این اساس در مدت زمان یک ماه و صرف هزینه سنگین و سفر به خارج از کشور اقدام به جذب سرمایه لازم برای این پروژه کردم و سرمایه‌ای بالغ بر 300 میلیون یورو یعنی 12 هزار میلیارد ریال جذب شد. بابت این قرارداد تضامين مالی و بانکی لازم به سرمایه گذار خارجی داده شده و زمینه ورود سرمایه به کشور فراهم شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این می‌بایست مراحل قانونی ورود پول به داخل کشور با دقت و تلاش فراوان طی شود که کاری را که در مدت زمان شش ماه بطور میانگین انجام می شود؛ در یک ماه طی و مجوز رسمی آنرا  از وزارت اقتصاد و دارایی اخذ شد. در حال حاضر تمام این سرمایه برای ورود به پروژه آماده است.

صدرایی فر در پایان توضیحات خود افزود: اگر این علاقه و توجه به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان شهرم نبود قطعا به تقاضاهای مکرری که از سوی خیلی از متقاضیان که خواهان جذب این سرمایه آماده به پروژه های خویش بودند جواب مثبت میدادم. امیدوارم اعضای شورا به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

پس از پرسش و پاسخ‌های فراوان، در نهایت پروژه برج طاووس به رای گذاشته شد که با قاطعیت 12 رای، شورا به ادامه پروژه و آغاز مجدد آن جواب مثبت داد.

* در ادامه جلسه و پس از رای گیری و مشخص شدن هیات ریسه جدید، اعضاء و رئیس هیات مدیره شرکت طاووس جهان طی یادداشتی که برای شبکه خبری دز ارسال کرد از اعضای قدیم و جدید هیات رئیسه شورای شهر دزفول تقدیر کرد که متن آن به شرح ذیل است.
                                                                            بسمه تعالی

جناب آقای "عظیم سرافراز"  انتخاب شایسته حضرت عـــالی به ســمت رئیس شورای اسلامی شهر دزفول را تبریک عرض نموده‏‌‏‌‏ و از درگاه ایزدمنان عزت و سربلندی همه خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله) و تدابیر دولت محترم را مسالت داریم و برای جناب عالی و سایر اعضای هیات رییسه جدید خدمتی سرشار از شور و نشاط و مـملو از توکل الهی درجهت رشد و شکوفایی این شهر را خواستاریم. همچنین  از ریاست و اعضای سابق هیات رییسه نیز به پاس تمام تلاش هایشان تقدیر و تشکر کرده و توفیقات روز افزون را آرزومندیم.

برچسب ها: برج طاووس رحمان صدرایی فر شهرداری دزفول حبیب الله آصفی فرماندار دزفول شورای شهر دزفول