کد خبر : ۲۲۱۸۸۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۹ ساعت ۱۵:۴۰

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول:
100 هکتار به پرورش ماهی گرمابی در دزفول اختصاص یافت

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول گفت:با رفع مشکل 2 واحد پرورش ماهی در دزفول 100 هکتار به مجموعه واحدهای پرورش ماهی گرمابی در این شهرستان اختصاص یافت.

 100 هکتار به پرورش ماهی گرمابی در دزفول اختصاص یافت

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) حبیب اله آصفی گفت :50 هکتار برای پرورش ماهی در روستای شوهان و 50 هکتار نیز برای پرورش ماهی در شرکت کشت و صنعت شهید رجایی اختصاص یافته بود که مشکلاتی در حوزه زمین و اخذ مجوز این 2 واحد وجود داشت.
فرماندار دزفول با اشاره به اینکه مشکلات این 2 قطعه زمین با حضور و همکاری استاندار خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان رفع شده است گفت:با صدور مجوز این 2قطعه زمین ، عملیات اجرایی راه اندازی واحد پرورش ماهی در این زمین ها انجام خواهد شد.
وی گفت:در این 2 واحد پرورش ماهی قرار است به تناسب ظرفیت و تامین اعتبار ،ماهی ازون بروم،قزل آلا ودیگر ماهی های گرمابی با استفاده از کشت متراکم که آب کمتری نیاز دارند پرورش یابد.
آصفی همچنین از بررسی مشکلات واحدهای پرورش ماهی در دزفول با حضور استاندار خوزستان خبر داد و گفت:پرورش دهندگان ماهی با صرفه جویی در مصرف آب با اعمال تخفیف آب بهاء تشویق می شوند.
در شهرستان دزفول ۱۱ مزرعه پرورش ماهی گرمابی به وسعت ۳۴۷ هکتار وجود دارد که این مزارع در سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ تن ماهی گرمابی تولید کردند.

ایرنا

برچسب ها: حبیب الله آصفی آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول فرماندار ویژه دزفول ماهی گرمابی