کد خبر : ۲۲۰۰۶۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۲/۲۹

برای دومین سال؛
دزفول در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کند

دزفول در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کندبرای دومین سال پیاپی شهرستان دزفول در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کند.در این روز شهرهای بزرگ جهان در نقاط شاخص و عمده خود چراغ‌ها را خاموش می‌کنند.

  دزفول در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کند

دزفول در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کندبرای دومین سال پیاپی شهرستان دزفول در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کند.

مدیر انجمن محیط زیست آوان سبز دزفول در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) با بیان اینکه ساعت زمین (Earth hour) یک روز جهانی است که به ابتکار صندوق جهانی حیات وحش شکل گرفته است، اظهار کرد: در این روز شهرهای بزرگ جهان در نقاط شاخص و عمده خود چراغ‌ها را خاموش می‌کنند.

امین محراب، هدف برنامه ساعت زمین را افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش‌جهانی برشمرد و گفت: این ابتکار عمل در سال ۲۰۰۷  در سیدنی استرالیا آغاز و سپس به کشورهای دیگر گسترش یافته و به یک رویدادی جهانی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: سازمان‌دهندگان این ابتکار عمل امیدوارند که این اقدام مردم را  تشویق کند که آگاهی بیشتری در مورد مصرف انرژی کسب کنند و دریابند که تولید برق با سوزاندن سوخت‌های فسیلی مانند نفت و گاز جو زمین را آلوده می‌کند و در ایجاد پدیده گرمایش جهانی نقش زیادی دارد.

مدیر انجمن آوان سبز دزفول همچنین با بیان اینکه در سال ۲۰۱۱ این رویداد به حدی گسترش یافت که بیش از پنج هزار و ۲۰۰ شهر جهان در روز جهانی ساعت زمین، برای یک ساعت چراغ‌های مکان های شاخص خود را خاموش کردند، یادآور شد: نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد.

محراب ادامه داد : در سال های بعد تعداد بیشتری از شهرها، سازه‌های معروف ایران به این حرکت پیوستند به گونه ای که علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی‌وسه پل اصفهان، پل ساسانیان دزفول و پل سفید اهواز نیز چراغ‌های خود را خاموش کردند.

وی همچنین از حضور مجدد دزفول در برنامه  جهانی ساعت زمین خبر داد و گفت: مقرر شده تا همانند سال گذشته این برنامه توسط انجمن آوان سبز دزفول و با همکاری شهرداری دزفول و مدیریت حرم مطهر سبزقبا(ع) برگزار شود.

به گزارش دز ان ان، برنامه جهانی ساعت زمین امروز ۲۹ اسفند ازساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با خاموشی  چراغ های پل ۱۵۰۰ ساله ساسانیان ( پل تاریخی دزفول ) و حرم مطهر سبزقبا(ع) در دزفول اجرا می شود.




برچسب ها: دزفول ساعت زمین