کد خبر : ۲۲۲۰۵۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ساعت ۱۸:۲۱

سفیرهندوستان درایران:
مبادلات فرهنگی ایران و هندوستان بسیار مطلوب است/ آثار تاریخی و فرهنگی دزفول شگفت آور هستند

سفیرهندوستان درایران گفت:مبادلات فرهنگی و سیاسی ایران و هندوستان بسیار مطلوب است که لازم است تقویت شوند‌.

 مبادلات فرهنگی ایران و هندوستان بسیار مطلوب است/ آثار تاریخی و فرهنگی دزفول شگفت آور هستند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، سفیرهندوستان درایران ظهر امروز دوشنبه در دیدار غیررسمی خود با فرماندار دزفول، اظهار کرد: ایران و هندوستان ارتباط تاریخی و اشتراکات فرهنگی بسیار زیادی با یکدیگر دارندبگونه ای که اگر وارد برخی شهرهای هندوستان شوید گویی وارد ایران شده اید.

سوراب کومار افزود: به دلیل مبادلات و ارتباطات فرهنگی زیادی که از گذشته تاکنون بین ایران و هندوستان بوده امروزه نسخ فارسی و عناصر مشترک فرهنگی زیادی ازایران در هندوستان قابل مشاهده است.

وی بابیان اینکه امروزه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و هندوستان بسیار مطلوب است خواستار تقویت این  روابط شد و اضافه کرد: امیدوار هستیم که پس از برجام و تحریم ها، ایران به جایگاه واقعی خود در عرصه های مختلف برسد.

کومار در ادامه درخصوص دزفول عنوان کرد: دزفول شهر زیبا و رویایی است که آثار تاریخی و تمدنی آن انسان را شگفت زده می کند.

سفیرهندوستان درایران حمام موزه کرناسیون و مدارک و اسناد مربوط به هندوستان در این موزه را بی نظیردانست و گفت: دزفول یک شهر قدیمی و متمدنی است که به شهر مقاومت معروف است که تاریخچه فرهنگی و تاریخی آن زبانزد است.

کومار درخصوص مقاومت مردم دزفول درجنگ تحمیلی توضیح داد: مشخص است که دزفول مردمان قدرتمندی دارد که به شهرشان تعصب دارندکه این نقش بزرگ را در جنگ هشت ساله و در دوران انقلاب ایفا کرده اند.

وی  به اهمیت دزفول اشاره کرد و گفت: این شهرستان از نظر مناظر طبیعی و پیشینه تاریخی دارای اهمیت فراوانی می است که امیدوار هستیم پیشرفت بیشتری داشته باشد.

سفیرایران در هندوستان درپایان از مهمانوازی و استقبال مردم و مسئولان دزفولی تقدیر و تشکر کرد.

در روز اول این سفر عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر، فرهادجاموسی رئیس نظارت و بازرسی فرمانداری و رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر، علیرضا قادرپناه مدیر دفتر دزفول انجمن دوستی ایران با سایرکشورها و چندتن از اعضای این انجمن سفیرهندوستان و هئیت همراه وی یعنی همسر و دبیردوم سفارت هندوستان را همراهی کردند‌.

برچسب ها: سفیر هند در ایران شهرستان دزفول بازدید از دزفول