کد خبر : ۲۲۱۷۰۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ ساعت ۱۴:۱۵

روح الله بهشتی فرد:
برای حمایت از ورزش برکنار شدم/ اداره ورزش و جوانان میتوانست به عنوان مدعی العموم از حیثیت ورزش شهرستان حمایت کند

مدیر سابق باشگاه شهرداری: اداره ورزش و جوانان می‌توانست به عنوان مدعی‌العموم از حیثیت ورزش و جوانان این شهر حمایت کند اما به وظیفه ذاتی خود عمل نکرد و با فشارهای فراوان، تیم‌های شهرداری برای همیشه به دست نابودی سپرده شد.

 برای حمایت از ورزش برکنار شدم/ اداره ورزش و جوانان  میتوانست به عنوان مدعی العموم از حیثیت ورزش شهرستان حمایت کند

به گزارش دز خبر (دز ان ان) روح اله بهشتی فرد در گفت‌وگو با دز مهراب در خصوص تعطیلی تیم‌های ورزشی راه یافته به لیگ برتر گفت: تیم های شهرداری چه در رشته  فوتسال و چه بسکتبال در فصل گذشته با کادری قوی و بازیکنانی خوب بسته شد و همانطور که انتظار میرفت با برگزاری بازیهای بسیار خوب هر دو تیم توانستند جواز حضور در لیگ برتر و سوپر لیگ را دریافت کنند. این درحالی بود که شورای شهر مصوب کرده بود که شهرداری در حوزه حرفه‌ای تیم‌داری نکند و حتی باشگاه نیز تعطیل شود.

وی ادامه داد: آیا امکان داشت در میانه فصل و در شرایطی که تیم‌های شهرداری در صدر جدول حضور دارند انصراف داد و باشگاه را تعطیل کرد؟! آیا این خسارت محض به دزفول و جامعه ورزشی نبود؟ شور و نشاطی که در میان جوانان علاقه‌مند وجود داشت را از بین نمی برد؟!

این کارشناس ورزش و مدیر سابق باشگاه شهرداری تصریح کرد: باوجود مشکلات مالی در شهرداری، با حمایت شهردار و برخی از اعضای شورای شهر به کار خود ادامه دادیم و با قهرمانی تیم فوتسال بانوان شهرداری دزفول در لیگ یک کشور برای نخستین بار در تاریخ دزفول تیمی از این شهرستان قهرمان لیگ یک کشوری شد. تیم بسکتبال نیز برای نخستین بار مقام سوم را در لیگ یک کسب کرد و مجوز حضور در لیگ برتر را بدست آورد.

وی با ابراز تاسف از عدم حمایت مسئولان دزفول بخصوص اداره ورزش و جوانان گفت: اداره ورزش و جوانان می‌توانست به عنوان مدعی‌العموم از حیثیت ورزش و جوانان این شهر حمایت کند اما به وظیفه ذاتی خود عمل نکرد و با فشارهای فراوان، تیم‌های شهرداری برای همیشه به دست نابودی سپرده شد.

بهشتی فرد خاطر نشان کرد: رشد و بالندگی ورزش یک شهرستان و یا استان به داشتن تیم‌هایی در سطح ملی و کشوری است. برکات این تیم‌ها -اگر بخوبی حمایت شوند- برای همه مردم خواهد بود. هم برکات اقتصادی، هم فرهنگی و هم اجتماعی. یک شهرستان کوچک با یک تیم ورزشی بزرگ می‌تواند به کل کشور شناسانده شود. این برای آن شهر بعنوان یک فرصت بزرگ و یک برند محسوب می‌شود. ولی دریغ از توجه به این موضوع!

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح نشاط و روحیه مردم جزئی از وظایف شوراها و شهرداریهاست افزود: متاسفانه نبود کارخانجات و صنایع بزرگ که بتوانند در حوزه ورزش فعالیت کنند ضعف بزرگی برای ورزش و جوانان دزفول بحساب می آید و این بار مسئولیت را متوجه تنها نهاد درآمدی دزفول یعنی شهرداری می‌کند.

این کارشناس ورزش و مدیر سابق باشگاه شهرداری ضعف و نبود مدیریت ورزش در شهرستان دزفول را عامل اصلی این مشکلات و بی برنامگی ها دانست و درصدی از وجود بزه، بی‌حوصلگی و عدم نشاط جوانان را نشات گرفته از همین موضوع برشمرد و گفت: بایستی مسئولان امر بخصوص فرماندار و نماینده محترم پیگیر این مسئله باشند.

بهشتی فرد ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه تیمهای شهرداری فروخته نشده‌اند و قولهای مساعدی از فدراسیونهای متبوع گرفته شده که در فصل آینده فعالیت خود را از سر گیرند! شاید این نکته باعث شود که مردم از افرادی برای حضور در شورای شهر حمایت کنند که توجه بیشتری به ورزش و جوانان داشته و دغدغه‌مند شهرشان باشند نه افرادی با افکار شخصی و صنفی خاص!

وی یکی از دلایل برکناری خود از معاونت فرهنگی را پافشاری بر حمایت از ورزش و تیمداری دانست و اظهار کرد: ورزش فردی دلسوز می خواهد. تا زمانی که به ورزش به عنوان موضوعی درجه دو و سه نگاه شود وضعیتمان همین است.

این کارشناس ورزش و مدیر سابق باشگاه شهرداری در پایان اضافه کرد: توسعه‌ی ورزش همگانی و حرفه‌ای همپای توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. ورزش قهرمانی و حرفه ای برای جوامع  توسعه یافته و در حال توسعه همانند صنعت و تکنولوژی تلقی می شود. با دیدن جدول رده بندی المپیک متوجه می‌شوید که کشورهای قدرتمند و پیشرفته چه جایگاهی در ورزش دارند. امیدواریم ورزش دزفول جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و مسئولان از گفتن شعار حمایت از ورزش دست برداشته و اقدامات جدی و عملی در این راستا انجام دهند.
 

برچسب ها: روح اله بهشتی فرد باشگاه شهرداری دزفول بسکتبال شهرداری دزفول شورای شهر دزفول اداره ورزش و جوانان دزفول