کد خبر : ۲۲۲۳۷۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۲/۲۵

مردم به چه لیستی با چه رویکردی رای می دهند؟
تحلیل لیستهای شاخص انتخابات شورای شهر دزفول

در حال حاضرطبق مشاهدات میدانی و بررسی های کارشناسی شده در فضاهای عمومی و مجازی جامعه 4 لیست عمده و شناسنامه دار وجود دارد که هر یک تلاش دارند افراد مد نظر جریان خود را به مردم به عنوان اصلح عرضه داشته و برای انتخاب مهیا سازند.

 تحلیل لیستهای شاخص انتخابات شورای شهر دزفول

سر انجام همانگونه که انتظار می رفت چند دستگی های سیاسی، اجتماعی و گروهی و شخصی در دزفول مانع این شدتا اجماعی فراگیرو بدور از غرض ورزی، سهم خواهی،قومیتگرایی و سیاسی کاری برای ارائه لیستی واحد جهت انتخابات دزفول حاصل شود . و همان شد که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد!
گروههایی از ماهها قبل در صدد آن برآمدند تا با نزدیک کردن آرائ خود به یکدیگر لیستی منسجم با نفراتی متخصص و متعهد را دور هم جمع آورده تا برای آینده دزفول برنامه ریزی و تصمیم سازی نمایند. در این نوشته بنا نداریم به تحلیل جریانات و اتفاقات پشت پرده بپردایم که خود زمان و مجال دیگری را طلب می کند، لیکن جهت اطلاع مردم عزیز و هموار نمودن مسیر انتخاب آنها، به معرفی اجمالی گروهها و لیستهای ظهور کرده می پردزایم .
همواره با نزدیک شدن ایام انتخابات گروهها، جریانات و افرادی نو ظهور می کنند تا بنحوی در روند انتخابات نقش ایفا کرده و تاثیر گذار باشند ولی آنچه تجارب قبلی نشان داده با اقبال کمی در این راه از سوی مردم روبرو شده اند، مگر گروههای سیاسی و اجتماعی برگتر همچون جریانهای عمده ی اصلاحطلب، اصولگرا و متاخرتر اعتدالیون و اقوام که در این روند نسبتا موثر و پیشتاز بوده اند و عموما نتیجه بین این گروهها دست به دست می گردد و هرکدام کارنامه ای از حضور خود در این تصمیم گیریها داشته اند که در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
در حال حاضرطبق مشاهدات میدانی و بررسی های کارشناسی شده در فضاهای عمومی و مجازی جامعه 4 لیست عمده و شناسنامه دار وجود دارد که هر یک تلاش دارند افراد مد نظر جریان خود را به مردم به عنوان اصلح عرضه داشته و برای انتخاب مهیا سازند.
این لیست ها عبارتند از:

1- لیست اتحاد دزفول بزرگ( اصولگرا)
2- لیست امید دزفول(اصلاحطلب)
3- لیست +8 اقوام
4- لیست مردمی حامیان دزفول 1400

* لیست اتحاد دزفول بزرگ(اصولگرا):
این لیست قرار بود مجموعه از نفرات کلیه محلات دزفول باشد.گردانندگان این سناریو تلاش داشتند با پنهان کردن خطوط سیاسی، سلایق خود را بهم نزدیک کنند که شوربختانه در میانه راه با دور شدن از مشی همه جانبه گرایانه اولیه خود که بر آن تاکید داشتند، بکلی رنگ اصولگرایی به خود گرفته و افراد موجود در این لیست که عمدتا مشی اصولگرایی دارند شاهد این مدعاست.
افراد این لیست عبارتند:

1-علیرضا زمانی راد
2-علی فیروزکوهی
3- علیرضا چرخابی
4- میرزا علی آستی
5- غلامعلی سلیم گندمی
6-عبدالحمید کاشی
7-حمید رضا چمن آرا
8- رجبعلی فولاد نژاد
9- عادل دوایی

* لیست امید دزفول منتسب به اصلاحطلبان:
این لیست از بدو انتشار آن بصورت غیر رسمی دستخوش تغییرات زیادی بوده است، اصلاحطلبان چندین نشست و ائتلاف با دیگر جریانها و افراد برگزار کردند که هرگز به نتیجه نرسیدند و نهایتا تعدادی از نامزدها را که عمده ی آنها سابقه ی اصلاحطلبی ندارند و از چهره های شناخته نشده هستند در لیست اصلاحات قرار داده و روانه بازار انتخاب کردند.
افراد این لیست عبارتند:

1- مسعود وفایی
2-غلامرضا گلچین
3-مهدی حامدی کیا
4- حسین فتحی
5- مجید کرمی نژاد
6-عظیم سرافراز
7- حمیده بشیری
8-تورج بختیاری

*لیست +8 که منتسب به اقوام دزفول
 ایشان ماههاست در تلاش هستند وحدتی برای حضور درانتخابات شورای شهر برسندهر چند از چند و چون نحوه ی انتخاب این لیست اطلاع دقیقی در دست نیست ولی گمان می رود بدلیل تعداد کم نامزد ها و انصراف برخی دیگر از نامزدها، این جریان از اقبال خوبی برخوردار باشد.

* لیست حامیان دزفول 1400 با رویکرد معتدل و مردمی
با احترام به کلیه ی لیستها، گروهها و جریانات سیاسی و غیر سیاسی، حامیان لیست دزفول 1400 به دنبال رویکردی اعتدالی بوده تا بتواند از کلیه ظرفیتها و نیروهای متعهد ، متخصص و مورد قبول نسبی مردم استفاده کند.
مردم بخوبی متوجه سهم خواهی ها و بازیهای سیاسی هستند و می دانند که تنها میانه روی و دوری از افراط و تفریط در هر موضوعی راهکاری مناسب برای توسعه و پیشرفت است.
با این رویکرد اسامی افرار ذیل از گروههای مختلف مردمی بصورت کارشناسی و غیر مغرضانه برای انتخابی آسانتر در اختیار مردم قرار گرفته است.
شایان ذکر است نفراتی متخصص و متعهد از اقوام در لیست مذکور که به دلایلی که خودشان می دانند از حضور در این لیست عذرخواهی نمودند که برای آنها آرزوی موفقیت داریم.
اسامی این لیست عبارتند از:

1- عظیم سرافراز
2- عبدالمجید کرمی نژاد
3- سید مصطفی عظیمی فر
4-رجبعلی فولاد نژاد
5- فرهاد حاموسی
6- عادل دوایی فر
7- حمیدرضا چمن آرا
8- عبدالحمید کاشی
9- حمیده بشیری

از شهروندان دزفول درخواست می شود ضمن بررسی تخصص، سوابق و تجربیات افراد معرفی شده، جهت پیشرفت و آبادانی و اعتلای نام دزفول به  لیست دزفول1400 که دربرگیرنده همه جریان ها و گروهها سیاسی و غیرسیاسی است رای دهند.

برچسب ها: شورای شهر دزفول انتخابات شورا دزفول 1400 دزفول