کد خبر : ۲۲۱۶۴۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ساعت ۱۸:۱۶

امام جمعه دزفول:
برخی جریان ها در صدد ناتوان نشان دادن نظام جمهوری اسلامی اند

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم همت بیشتر دولت برای رفع مشکلات مردم به ویژه در بخش اقتصاد، گفت:برخی افراد و جریان ها در تلاشند تا نظام اسلامی را در اداره کشور ناتوان و ناکارآمد نشان دهند.

 برخی جریان ها در صدد ناتوان نشان دادن نظام جمهوری اسلامی اند

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) به نقل از ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای این شهر، به دولت و دیگر دست اندرکاران توصیه کرد برای رفع مشکلات جوانان به ویژه بیکاری کار جهادی کننند.
وی با تاکید بر لزوم برداشتن گام های استوار دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، گفت:افرادی که توان اجرای کار را ندارند باید از حوزه اقتصاد کشور کنار رفته و از افراد توانمند و متخصص در این بخش استفاده شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه سخنانش با هشدار در خصوص اینکه برخی افراد و جریان ها در تلاشند تا نظام جمهوری اسلامی را اداره کشور ناتوان نشان دهند، افزود:این امر پذیرفتنی نیست و وجود افراد توانمند با ظرفیت های شاخص این امر را نفی می کند.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز، پنجم ماه صفر سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها دختر خردسال امام حسین را تسلیت گفت و افزود:شهادت این بانو از شداید ومصیبت های بزرگ واقعه کربلا بود .
امام جمعه دزفول گفت:برخی افراد در اینکه امام حسین (ع) چنین دختری داشته است دچار تردید هستند زیرا وجود چنین دختری از سوی متاخران بیان شده و علما در این خصوص اظهار نظر نکرده اند، در حالی که سکوت علما دلیلی بر نداشتن چنین دختری نیست و ممکن است مدارکی در این خصوص به متاخران رسیده که به دست علما نرسیده است لذا باید توجه داشت در این خصوص از روی جهل و نادانی سخن نگوئیم.
وی همچنین شهادت حضرت عمار در جنگ صفین به دست گروه معاویه را گرامی داشت و گفت:عمار شخصیتی برجسته دارد که با داشتن بصیرت،حق گویی و سخن بجا در طول تاریخ می تواند الگوی جوانان باشد .
خطیب جمعه دزفول افزود:مقام معظم رهبری نیز با شخصیتی برگرفته از شخصیت عمار و بصیرت خود، دشمنان را مستاصل کرده و ایران را به یک ابرقدرت تبدیل کرده است که همه نقشه های دشمن را با یک سخنرانی نقش برآب می کند.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از حضور مردم در آئین بزرگداشت سالروز 13 آبانماه گفت:مدارس استان خوزستان روز چهارشنبه به دلیل بارندگی و گردوغبار تعطیل اعلام شد و به اجبار راهپیمایی 14 آبانماه در شهرستان دزفول امروز بعد از اقامه نمازجمعه برگزار می شود.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت:تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبانماه سال 58 واکنش مردم به دشمن ابرقدرت و زیاده خواهی وی بود که سال ها ایران را مال خود دانسته و ثروت کشورمان را به غارت بردند .
وی افزود:پس از تسخیر لانه جاسوسی ایران مستقل شد و مستشاران آمریکایی از کشور بیرون رانده شدند ولی اکنون با گذشت چندین سال باور نکرده که بر کشور ما تسلطی ندارد در حالی که باید بداند ملت ایران ملتی است که از امام خمینی (ره) آموخته چگونه در برابر مستکبران بایستد و مسیرش اکنون نیز توسط مقام معظم رهبری تداوم دارد.
وی مبارزه با استکبار را ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا و عین منطق ،عقلانیت ،غیرت و حریت دانست و گفت:برخی افراد فکر می کنند سازش با دشمن نیزنگ باز و عهدشکن فکری عقلایی و راه چاره حل مشکلات است در حالی که هر جایی که سخن از خونریزی،جنایت ،ابتذال اخلاقی و جرم است نام آمریکا نمایان است.
امام جمعه دزفول افزود:در جنگ های عراق، سوریه، بحرین، یمن و لبنان و دیگر کشورهای مسلمان سرنخ هایی از آمریکا وجود دارد و دست این کشور به خون انسانهای بیگناهی آلوده شده لذا اعتماد به آمریکا اشتباهی نابخشودنی است ضمن اینکه بعد از توافق برجام نیز همچنان تحریم هایی علیه ایران وضع شده است.
وی افزود:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در کتابهای درسی کشورمان جنایات آمریکا در لانه جاسوسی به چاپ برسد زیرا این جنایات جزو تاریخ کشورمان است وباید به گوش آیندگان نیز برسد.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود از افرادی که در راه اندازی موکب دزفول در مرز چزابه اقدام کردند تقدیر کرد و گفت:شهردار، شورای شهر و برخی از دستگاه های اجرایی در خصوص برپایی این موکب تلاش فراوانی کردند که قابل تقدیر است ضمن اینکه برخی دستگاه ها نیز تعهداتی داده بودند که هنوز عملیاتی نشده است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:یکشنبه هفته اینده کاروان کمک های مردمی برای پذیرایی از زائران اربعین به مرز چزابه ارسال می شود که از خیرین و نیکوکاران که تمایل دارند در این خصوص مساعدت کنند تقاضا می شود کمک های خود را به ستاد اربعین اهدا کنند.
وی همچنین به بازدید از کارخانه فولاد دزفول اشاره کرد و گفت:تاسیس کارخانه فولاد دزفول گامی بزرگ در صنعت دزفول محسوب می شود و که فاز نخست آن با همت مسئولان و بخش خصوصی با تولید یکهزارتن فولاد تا سه ماه آینده بهره برداری می شود و فاز دوم آن نیز با 50 درصد پیشرفت در حال انجام است که ماشین آلات آن نیز خریداری شده است.
وی افزود:ماهیانه 30 تا 40 میلیارد ریال عوارض شهرداری و مالیات کارخانه فولاد می باشد که با ورود این سرمایه به دزفول شاهد رونق تولید و اقتصاد خواهیم بود.
خطیب جمعه دزفول گفت:سایت ایستگاه زباله در نزدیکی کارخانه فولاد دود و بوی تعفن دارد که باعث شده کارشناسان خارجی منطقه را ترک کنند لذا محیط زیست باید در این خصوص پیشقدم شود و تفکیک زباله را برای حل این مشکل اجرایی کند.

برچسب ها: امام جمعه امام جمعه دزفول حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی نماز جمعه