کد خبر : ۲۲۱۰۱۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۲۷ ساعت ۰۴:۱۱

محسن رضایی:
کسانی که برجام را مورد نقد قرار می‌دهند حواسشان باشد که برجام رهبری را نقد می‌کنند

برجام مصوب مقام معظم رهبری مورد تأیید مردم و نظام است، حتی نیروهای حزب‌اللهی هم که می‌خواهند خیلی انقلابی باشند نباید وارد حریم رهبری شوند چون با نقد این برجام یعنی دارند رهبری را نقد می‌کنند

 کسانی که برجام را مورد نقد قرار می‌دهند حواسشان باشد که برجام رهبری را نقد می‌کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام مصوب مقام معظم رهبری مورد تأیید مردم و نظام است اظهار کرد: حتی نیروهای حزب‌اللهی هم که می‌خواهند خیلی انقلابی باشند نباید وارد حریم رهبری شوند چون با نقد این برجام یعنی دارند رهبری را نقد می‌کنند.
محسن رضایی با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک با اشاره به سالگرد توافق برجام گفت: تحریم‌هایی که در کنگره آمریکا وضع می‌شود اعم از ویزا برای ایرانیان نشاندهنده این است که آمریکا به دشمنی‌های خود ادامه داده و بر خلاف حرفی که آقای اوباما زده، این موضوعات را وتو نکرده است یا درباره مسئله موشکی تحریم‌هایی وضع کرده‌اند، درحالی که این تحریم‌ها بعد از توافق برجام بوده است و همه این‌ها برخلاف برجام مصوب مقام معظم رهبری می‌باشد که طبق فرمایش ایشان ما زیر بار هیچ تحریم جدیدی در هیچ موضوعی نمی‌رویم.
رضایی خاطرنشان کرد: من واقعاً از کمیته نظارت بر برجام گله‌مند هستم. آن‌ها باید پرونده‌هایی درباره تحریم‌های وضع شده در کمیسیون مشترک درست کنند. آمریکایی‌ها می‌گویند اگر برجام توسط ما نقض شود چطور عکس‌العمل نشان خواهند داد. این در حالی است که ما بیش از مطالباتی که از ما خواستند نیز انجام داده و حسن نیت خود را نشان داده‌ایم و بیش از حد نیز به تعهدات خود عمل کرده‌ایم. پس نیاز است پرونده‌هایی در این رابطه در کمیسیون مشترک تهیه کنند چون کمیسیون مشترک برای این درست شد تا هرکدام از طرفین مسئله‌ای داشت به آن‌جا ببرد و مطالبه‌ شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که باید در برجام بخش‌های اقتصادی بیشتر تقویت می‌شد گفت: به طور مثال مبادلات دلار و مبادلات واریز به تحریم‌های هسته‌ای ربط داشت اما خیلی روی این موضوع مانور داده نشد.
وی ادامه داد: نکته مورد توجه دیگر این است که ما در کشورمان سه برجام داشتیم. یکی برجام مصوب مجلس، دیگری برجام مصوب شورای عالی امنیت ملی و نهایتاً برجام مصوب مقام معظم رهبری که این برجام جامع آن دو برجام دیگر است و در عین حال چند نکته‌ی دیگر در بر دارد که ما این برجام را قبول داریم و کسانی که برجام را مورد نقد قرار می‌دهند حواسشان باشد که برجام رهبری را نقد می‌کنند و نه برجام مجلس و شورای عالی امنیت ملی را. حتی نیروهای حزب‌اللهی هم که می‌خواهند خیلی انقلابی باشند نباید وارد حریم رهبری شوند. در حال حاضر نیز آمریکا روح برجام را زیر پا گذاشته و نیاز است کمیته نظارت پنج، شش پرونده جدی درست کند و طبق قانون آن‌ها را در کمیسیون مشترک مورد پیگیری قرار بدهد.
رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت گفت: از این که دولت بعد از تأخیر یکساله بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری تلاش کرد و گام‌هایی در این رابطه برداشت و گروه‌هایی تشکیل داد تا در این رابطه فعالیت کنند قابل تقدیر است. اما نسبت به انتظارات هنوز عقب هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دولت باید ریل حرکت را عوض کرده به این معنا که مردم را وارد اقتصاد کند به جای آنکه خودش همه پروژه‌ها را انجام دهد. دولت باید قابلیت‌سازی و ظرفیت‌سازی کند و حمایت خوبی در این راستا از مردم داشته باشد و موانع سر راه آن‌ها را بردارد. در عین حال باید مسئله بوروکراسی اداری و فساد اداری نیز توسط دولت حل شود.
وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما در اجرای اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 95 چیست تصریح کرد: من امید دارم که ان‌شاالله دولت تا پایان سال کارنامه‌ی درخشانی در این زمینه داشته باشد اما برجام نشان داد مشکلات اقتصادی ما فقط مربوط به تحریم‌ها نبوده و سوءمدیریت و کارشکنی پای میز در داخل کشور وجود دارد.
رضایی در این رابطه گفت: به وضوح می‌بینم مقاومتی منفی از سوی برخی واحدهای اقتصادی و بانک‌ها وجود دارد که این کارشکنی‌ها از ابتدای انقلاب نیز در کشور وجود داشته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت که در رابطه با نجات احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده حرکت های جدیدی توسط  وزارت خارجه، سپاه، سید حسن نصرالله و حزب الله آغاز شده و ان‌شالله خبرهای خوشی در راه است.

برچسب ها: محسن رضایی برجام