کد خبر : ۲۲۱۵۵۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ ساعت ۱۴:۴۹

امام جمعه دزفول خواستار شد:
خدمات دزفول در ایام اربعین مستندسازی شود/ موکب اربعين دزفول با ابتکارات جدید خدمت رسانی خواهد کرد

امام جمعه دزفول خواستار مستندسازی خدمات دزفول در ایام اربعین و استفاده از ظرفیت های مردمی برای تجهیز موکب این شهرستان در مرز چذابه شد.

 خدمات دزفول در ایام اربعین مستندسازی شود/ موکب اربعين دزفول با ابتکارات جدید خدمت رسانی خواهد کرد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی ظهر امروز دوشنبه در نشست پشتیبانی ستاد اربعین شهرستان دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک موضوع فرا ملی و جهانی است که بسیاری از مسائل کلیدی جهان اسلام به آن وابسته است بنابراین یک وظیفه مضاعف بر دوش همه است.

وی بابیان اینکه درسال جاری موکب دزفول در مرزچذابه بسیار متمرکز تراز سالهای گذشته خدمت رسانی خواهد کرد، افزود: درهمین راستا یک ستاد مردمی متشکل از نیروهای توانمند بعنوان شورا در این ستاد مردمی تعیین شده تا برای خدمت رسانی تلفیقی از کمک های دولت و مردم را داشته باشیم.

اربعین را جدی بگیریم
رئیس ستاداربعين شهرستان دزفول بابیان اینکه در سطح دزفول 2 ستاد اربعین وجود دارد، توضیح داد: اولین ستاد مربوط به پیاده روی عظیم و همایش بزرگ "حرم تا حرم" مردم دزفول درروز اربعین است که از آستان سبزقبا آغاز و تا بقعه محمدبن جعفر طیار ادامه دارد که این همایش به دلیل استقبال پرشور مردم دزفول درسال جاری با پخش از صدا و سیما کشوری خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با انتقاد از عدم حضور مدیران دستگاه های اجرایی دزفول در این نشست، غیبت آنها را به منزله دهن کجی برشمرد و گفت: امسال که عربستان مانع حضور حجاج در مکه شد باید اربعین را محکم تر از همیشه جدی بگیریم که دراین راستا بصیرت حکم می کند تا وقت شناس باشیم.

لزوم بکارگیری تمام ظرفیت های شهرستان
وی با تاکید بر بکارگیری تمام ظرفیت های شهرستان برای خدمت رسانی در ایام اربعین، یادآور شد: دزفول باید امسال نیز درخدمت رسانی به زائران حسینی الگو شود که لازمه این امر افزايش همدلی، وحدت و انسجام میان مسئولان شهرستان است.

ایجاد ابتکار در موکب دزفول
امام جمعه دزفول و رئیس ستاداربعين شهرستان عنوان کرد: امسال قصد داریم ابتکاراتي نو نسبت به مواکب سایر شهرستان ها داشته باشیم که ایجاد و احداث یک نانوایی در موکب دزفول از جمله این ابتکارات است ضمن اینکه یک دستگاه اتوبوس صحرایی ازسوی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در موکب مستقر خواهد شد.

اربعین مانور بزرگ شیعیان است
حجت الاسلام قاضی دزفولی اربعین را مانور بزرگ شیعیان برشمرد و گفت: اربعین بهانه بزرگی برای تمرین ظهور است به همین دلیل جنبه جهانی دارد بنابراین باید بسیار با برنامه و نظم عمل کنیم و با هوشیاری نسبت به تامین امنیت مرزها در ایام اربعین کوشا باشیم.

وی در ادامه خواستار مستندسازی خدمات دزفول در ایام اربعین برای ارائه و ترویج فرهنگ اربعین شد.

لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی
رئیس ستاد اربعین شهرستان دزفول در ادامه تاکید کرد: باید ظرفیت های مردمی را درراستای کمک های نقدی و غیرنقدی برای تجهیز و آماده سازی موکب مدنظر قرار دهیم اما پیش از این امر باید درمیان مردم یک اعتمادسازی به وجود آوریم بگونه ای که مردم بدانندمساعدت های مالی آنان در چه زمینه هایی مصرف می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: لازمه این امر برقراری نظم در برنامه های ستاد و ارائه گزارش های مستند و مکرر به مردم از نحوه خدمت رسانی ستاداربعین شهرستان در مرز چذابه است بنابراین باید تلاش کنیم تا ظرفیت های مردمی را که می توانند تاثیر زیادی در خدمات رسانی موکب داشته باشند شناسایی کنیم.

وی با تاکید براینکه در ایام اربعین نباید هیچ ظرفیتی در دزفول غافل بماند، خواستار شد: تمام کمک های نقدی مردم به ستاد اربعین شهرستان باید ثبت شده و به صورت گزارش مالی ارائه شوند ضمن اینکه تک تک ادارات و دستگاه های اجرایی دزفول وظیفه دارند در زمینه های مربوط به خود ياريگرستاداربعين به منظور خدمت رسانی در ایام اربعین باشند.

امام جمعه دزفول در پایان تاکید کرد: همه باید با همت بلند وارد مسئله اربعین و خدمت رسانی شویم و مسئولان نیز باید همواره با حضور فیزیکی خود پیگیر مسائل و نیازمندی های موکب بزرگ شهرستان در مرز چذابه باشند بنابراین هیچ توجیهی برای عدم خدمت رسانی قابل قبول نیست

برچسب ها: حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول ستاد اربعین حسینی شهرستان دزفول