کد خبر : ۲۲۰۱۱۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۱۷ ساعت ۰۷:۴۸

رئیس مرکز بهداشت دزفول خبر داد:
تعطیلی یک تالار عروسی و نانوایی در دزفول به دلیل تخلفات بهداشتی

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: مطابق با بازرسی ها یک تالار عروسی و یک واحد نانوایی در دزفول به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی متخلف شناخته شده و پلمپ شدند.

 تعطیلی یک تالار عروسی و نانوایی در دزفول به دلیل تخلفات بهداشتی

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، رضا پورآیین در گفتگو با ما، اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی ازابتدای اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه توسط مرکز بهداشت دزفول و باهمکاری اداره های دامپزشکی و صنعت و معدن شهرستان انجام شد.

وی افزود: در راستای این طرح  ۵ هزار و ۳۸۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی انجام شد که در این بازدیدها ۲۱۰ واحد و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،اماکن عمومی و اماکن بین راهی به دلیل تخلفات بهداشتی به مقام قضایی شهرستان معرفی شدند و در انتظار حکم هستند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه از تعطیلی  یک واحد نانوایی و یک تالار عروسی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در این بازرسی ها خبرداد و گفت: در اجرای این طرح ۴ هزار و هفت مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هزار و ۳۷۶ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۱۵ مورد بازدید از اماکن بین راهی در دزفول انجام شده که در این بین ۲۱۰ مرکز به دلایلی از جمله نداشتن کارت سلامت،نداشتن کارت آموزش بهداشت و یا عدم رعایت موارد بهداشت محیط متخلف شناخته شده و به دادگاه معرفی شدند.

پور آیین بابیان اینکه در این بازدید های صورت گرفته ۱۷۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۳۲ مورد اماکن عمومی به دادگاه معرفی شدند، عنوان کرد: در این بازدیدها ۶۲۱ کارت بهداشت برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۵۵ کارت بهداشت برای اماکن عمومی صادر شد.

وی به انجام ۴۱۳ مورد نمونه گیری میکروبی از آب آشامیدنی و ۳۶ مورد از آب استخرها نیز اشاره و اذعان کرد که در این خصوص نیز مشکلی گزارش نشده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین ۹ مورد برخورد با دست فروشان دوره گرد مواد غذایی را از دیگر فعالیت های این طرح سلامت نوروزی عنوان کرد و افزود: در طول ۴۵ روز اجرای این طرح اقدامات و فعالیت های زیادی صورت گرفت و توانستیم موارد غیربهداشتی موجود درسطح شهرستان را شناسایی و تعطیل کنیم.



برچسب ها: رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول دزفول