کد خبر : ۲۲۲۰۳۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۰۷ ساعت ۰۸:۳۳


جنجال تازه شبه مردی که ریش هایش را نتراشید!/ شگفتا که بر پیکر بی جان آیت الله هاشمی نیز لگد می زنند!

مشتی خزعبل و هذیان و افاضاتی تعفن برانگیز و بویناک! گوینده اما، چندان که مسبوق به سابقه است، هیچ خط قرمز شرعی و اخلاقی در برابر دشمنانش ندارد، چنان از ماجرای فوت آیت الله هاشمی سخن بر زبان می آورد که بعید است مشابهش در تاریخ معاصر و حتی پیش از آن، سابقه داشته باشد .

 جنجال تازه شبه مردی که ریش هایش را نتراشید!/ شگفتا که بر پیکر بی جان آیت الله هاشمی نیز لگد می زنند!

 
جنجال تازه شبه مردی که ریش هایش را نتراشید!/ شگفتا که بر پیکر بی جان آیت الله هاشمی نیز لگد می زنند!/ چق حق گفت آیت الله جوادی آملی که «هاشمی چه در حیات و چه در زمانی که از دنیا رفته، مظلوم است».
 
شگفتا که بر پیکر بی جان آیت الله هاشمی نیز لگد می زنند! سعید قاسمی را می گویم، شبه مردی که زیرقولش زد و ریش هایش را نتراشید! وقتی سالیانی قبل در ماجراي صدور حكم براي فائزه هاشمي، در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفته بود: «اگر این خانم [فائزه هاشمي] نصف روز زندان رفت، من ریشم را می‎تراشم!» 
 
او اخیرا در سخنانی تکاندهنده که بخش هایی از آن به دلیل شدت تعفن گفتار گوینده، قابل نشر نیست، گفته است: 
 
«سياست اصلاح‌طلبان پدربزرگي داشت كه قسمت است ديگر،... گفته‌‌اند خدايا زير تريلي بروم در اين مسير در اين جاده‌ها صاف بشوم اما اين‌جور نشود كه ٢٠٠ تا باديگارد داشته باشم يك ماشين آمبولانس با چهارتا، پنج‌تا دكتر ويژه كه ضربان قلبم رفت بالا آمد پايين بدوند. يك بيمارستان حضرت امامي كه چهارتا خانه با خانه من فاصله داشته باشد و آن كادر بيمارستان ناراحتند مي‌گويند هر هفته كه اين خانواده مي‌آيند آنجا چكاپ نهايي مي‌شوند آمرانه برخورد مي‌كنند مثل ارباب رعيت. اين را هم داشته باشيد. يك‌دفعه آخر كاري در استخر «وي‌آي‌پي» فرح در سعدآباد سكته بزني كه ... و بعد بدوبدو نيم‌ساعت هم طول بكشد كه لباس تنت كنند ببرندت بيمارستان شهداي تجريش. معروف است، بيمارستاني كه سرما بخوري بروي آن تو شكلات‌پيچ برمي‌گردي. وقتي ببرندت آنجا مي‌گويند يك‌ساعت است دير آورده‌اي و قیافه............. خدايا براي من يك فرصتي بده يك مدلي كه وقتي  لا اله الا الله مي‌گويند در مسجد يا هيئت. نمي‌خواهم.نخ تسبيح جريان انحرافي پاره شد. هرچي بخواهند بدوند اينها الان آدم بتراشند، ديگه ما به آن مسير برنمي‌گرديم».
 
همانطور که می بینید، مشتی خزعبل و هذیان و افاضاتی تعفن برانگیز و بویناک! گوینده اما، چندان که مسبوق به سابقه است، هیچ خط قرمز شرعی و اخلاقی در برابر دشمنانش ندارد، چنان از ماجرای فوت آیت الله هاشمی سخن بر زبان می آورد که بعید است مشابهش در تاریخ معاصر و حتی پیش از آن، سابقه داشته باشد . و چه شیرین که انسانی چون او با قامتی دون و چنین سست ایمان و همخانه ابلیس، چنان در خیال خامش خود را  مقید به شرع و دین می پندارد که آرزو می کند در هیات اباعبدالله بمیرد! اما وهن دین نیست که چنین شود؟!
 
در این مورد کوتاه عرض کنم:
 
اول آنکه او روایت را سراسر دروغ و دغلکارانه نقل می کند. اینجانب موفق نشدم پیکر آیت الله هاشمی را خارج از تابوت ببینم، اما با معدود کسانی که پیکر بی جان ایت الله را لحظاتی پس از مرگ دیده اند، صحبت کرده ام. همه ی آنان به اتفاق، از چهره ی خندان و نورانی تر شده ی آیت الله سخن می کنند. گویی هاشمی نیز از رفنش رضایت تام و تمام داشته است...
 
اما جای سئوال از این " سلسله جنبانان غصب و نفرت" است که به واقع، او و معدود حامیان سخنانش، تا چه حد دچار باد دماغ  و کیش شخصیت شده اند که خود را فراتر از شرع و آداب اسلامی - ایرانی و اصول اخلاقی مورد تاکید رهبری معظم انقلاب پنداشته، به سادگی آب خوردن، دست به کار ساخت و پرداخت "تسلسل" دروغ و "دور" باطل، خبر دروغ و تحلیل بر پایه دروغ شوند ؟ این جماعت از کدامین قماش اند که نه شرع می شناسد و نه انسانیت؟! به خدا پناه می برم.
 
ثانیا شرع مقدس و همینطور اخلاق ایرانی از دیرباز، احترامی ویژه برای مردگان قائل است. شبه مردی با ادعای دینمداری که از قضا ریش هایش را از ترس ریا (!) نتراشید تا شاید مورد تمسخر نیز قرار نگیرد، به یقین نه دانشش را دارد که بداند و نه سیاهی درونش توان فهم این قاعده ساده فقهی را دارد که «حرمة الميت كحرمة‌ الحی» . حتی اسلام در برابر غیرمسلمان نیز توصیه به آداب اسلامی - انسانی می کند و دايره احترام به آن‌ها نيز همه انسان‌ها را در برمی‌گيرد . از جای برخواستن و احترام پيامبر اسلام(ص) هنگام عبور دادن جنازه يك فرد يهودی دليل اين سخن است.
 
سخت و شاید محال است توقع رعایت آداب ناب اسلامی از چنین فردی که به واسطه فحاشی رکیک به نیروهای انقلاب و طرح ادعاهای وحشتناک و غیرمستند ، نامی برای خود دست و پا کرده است. بی شک هواهای نفسانی باعث شده فراموش کنند یا تمایلی ندارند به یاد آورند که پیامبر، مظهر اخلاق و ادب بود و ... و سوگمندانه برخی طوری رفتار کرده اند که این دست افراد تأثیر گذارتر و مقربتر و عزیزتر شده اند!
 
قاسمی اما از آن دسته افرادیست که چون با کسی درافتند، می خواهند او را از ریشه براندازند، می پندارند که دشمنی و مخالفت، حدودی ندارد ، چون ایمانی ندارند و اگر دارند پایه های غیرشرعی دارد، لذا به حقوق مخالفان تجاوز می کنند. او عقیده دارد که می تواند برای زمین زدن رقیب از هر صناعت جعل و ابزار تهمت و افترایی استفاده کند تا پیروز میدان شود!
 
قران در برخی آیات، تعدی کنندگان را ستمگر می خواند و می فرماید:  فَمَنِ اعْتَدَی بَعْدَ ذَلِکَ فَلَهُ عَذَابٌالیم: پس از این، هر که تعدی کند، عذابی دردناک در پیش خواهد داشت
 
نکته ی اساسی اما این است که این هجمه و هتاکی های بی سابقه (که حتی پس از شهادت بهشتی متوقف شد) اینک حکایت از آن دارد که هاشمی، این یار امام و رهبر معظم انقلاب، زنده تر از سابق، جاوید است و تاریخ ساز. کمتر از 20 روز از فوت هاشمی می گذرد و او چونان دوران حیات، آماج حمله و تیرهای غیبی است، آیا جز این است که حیات هاشمی تداوم دارد و همچنان خار چشم بدخواهان است و خناسان؟
 
اما به واقع، این چگونه کینه و عداوتی است که پس از مرگ نیز خاموش نشده است؟ چه حق گفت آیت الله جوادی آملی که «مظلوما حیا و میتا» .. «هاشمی چه در حیات و چه در زمانی که از دنیا رفته، مظلوم است».
 

* مصطفی فقیهی

برچسب ها: سعید قاسمی آیت الله هاشمی