کد خبر : ۲۲۲۵۹۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ساعت ۰۸:۲۳

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول:
کمک 20 میلیارد ریالی خیرین دزفول به مرکز درمانی بیماران سرطانی

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول گفت:خیرین این شهرستان 20 میلیارد ریال برای خرید پیشرفته ترین دستگاه رادیوتراپی اهدا کردند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول گفت:خیرین این شهرستان 20 میلیارد ریال برای خرید پیشرفته ترین دستگاه رادیوتراپی اهدا کردند.

محمدرضا اسماعیل چگنی روز دوشنبه ضمن تقدیر از کمک های خیرین دزفول افزود:بزودی پیشرفته ترین دستگاه پرتودرمانی (مدل آرتیست) در کشور وارد دزفول شده و در مرکز درمانی امام حسن مجتبی (ع) نصب و راه اندازی خواهد شد.


وی افزود:اعتبار موردنیاز برای خرید این دستگاه 70 میلیارد ریال است که تاکنون 20 میلیارد آن از سوی خیرین جمع آوری شده و انتظار می رود خیرین شهرستان دزفول چون گذشته در تامین مابقی هزینه خرید این دستگاه کمک کنند.
چگنی همچنین از کلنگ زنی مرکز درمانی بیماران خاص در دزفول خبر داد و گفت:این مرکز در هفت طبقه ویژه بیماران دیابتی،دیالیزی و دیگر بیماری های خاص ساخته خواهد شد که بزودی با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی می شود.


رادیوپراپی یا رادیاسیون انکولوژی استفاده از پرتوهای یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلولهای بدخیم است .
رادیوتراپی می تواند بعضی از سرطانهایی که محدود به قسمتی از بدن هستند را درمان و معالجه کند .


پرتودرمانی دارای کاربردهای متعددی در بیماری های غیربدخیم می باشد.
بیش از سه هزار بیمار سرطانی زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول قرار دارند که از خدمات درمانی رایگان بهره مند می باشند.

برچسب ها: مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول کمک خیرین چگنی