کد خبر : ۲۲۲۲۱۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت ۰۹:۴۲


طراحی یادمان شهدای گمنام دزفول با اعتبار سه میلیاردی شهرداری

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت:طرح احداث نمای یادمان شهدای گمنام دزفول با اعتبار سه میلیارد ریالی شهرداری آغاز شده است.

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، "بهزاد جولایی" روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول علاوه بر پژوهشکده و کتابخانه ، دارای موزه ای مسقف و پارک موزه است که در طراحی آن فضای سبز،یادمان شهدای گمنام ،،سردرب،گونه گیاهی نخل و زیتون و فضای موزه ای دفاع مقدس همچنین مکانی برای استقرار ادوات جنگی و ماکت شهر موشکی دزفول در آن گنجانده شده است.
وی با اشاره به اینکه طراحی این مرکز از سال 89 آغاز شده است گفت:در سالهای اخیر اجرای طراحی این مرکز به صورت مرحله ای پیش رفته و در حال حاضر طراحی یادمان شهدای گمنام در دستور کار قرار گرفته است .
وی گفت:برای اجرای نمای طراحی شده یادمان شهدای گمنام دزفول نمای پیشین تخریب و عملیات اجرای نمای جدید آغاز شده است که این عملیات با هزینه سه میلیارد ریالی شهرداری دزفول آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواسط سال آینده تکمیل شود.
جولایی با اشاره به اینکه نماد جدید یادمان شهدای گمنام دزفول به صورت یک کتاب باز طراحی شده گفت: موزه آرایی و تجهیز محتوایی این مرکز نیز در حال انجام است و کل پروژه با پیشرفت حدود 80 درصدی همراه است .
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول اظهار کرد:امسال 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اختصاص یافته است ولی برای تکمیل این پروژه حدود 40 میلیارد ریال دیگر نیاز است .
وی افزود:پس از تکمیل اجرای نمای یادمان شهدای گمنام دزفول عملیات فضاسازی،کف پوش گذاری و آبنمای محوطه نیز انجام خواهد شد.
یادمان شهدای گمنام دزفول در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر یکی از امکان زیارتی و مورد بازدید کاروان های راهیان نور می باشد.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول نیز از اماکن مورد توجه کاروان های راهیان نور می باشد.
سفر کاروان های راهیان نور به استان خوزستان و شهر مقاوم دزفول از اواسط اسفند ماه شتاب گرفته و همچنان رو به افزایش است.

برچسب ها: دزفول یادمان شهدای گمنام دزفول